• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

۱۶ سال از رونمایی استیو جابز از اولین آیفون می گذرد / سالگرد آیفون مبارک

  • کد خبر : 45005
  • 10 ژانویه 2023 - 11:31
امروز 16 سال از رونمایی استیو جابز از اولین آیفون می گذرد / سالگرد مبارک آیفون

۱۶ سال از رونمایی استیو جابز از اولین آیفون می گذرد . ۱۶ سال از زمانی که استیو جابز، یکی از بنیانگذاران فقید اپل، گجت کوچک صفحه لمسی را برای اولین بار در معرض دید عموم قرار داد، می گذرد. این رونمایی در مک ورد اکسپو( Macworld Expo )در سانفرانسیسکو رخ داد، و جابز یک “محصول انقلابی” را که “همه چیز” را تغییر می‌داد، معرفی کرد.

۱۶ سال از رونمایی استیو جابز از اولین آیفون می گذرد

جابز در ۹ ژانویه ۲۰۰۷ در این رویداد گفت: “امروز ما سه محصول انقلابی را معرفی می کنیم.” اولین مورد یک آی پاد با صفحه عریض با کنترل های لمسی است. دومی یک تلفن همراه انقلابی است. و سومی یک پیشرفت ارتباطات اینترنتی است.

او در نهایت فاش کرد: «اینها سه دستگاه مجزا نیستند. “این یک دستگاه است. و ما آن را آیفون می نامیم.”

جابز قبل از نمایش آیفون، خشم خود را به سمت صفحه کلیدهای فیزیکی که در اکثر تلفن های همراه آن زمان محبوب بودند، نشان داد.جابز گفت: «[صفحه‌کلیدها] وجود دارند، خواه به آن‌ها نیاز داشته باشید یا نباشید.

او پیش از نشان دادن طراحی آیفون به تماشاگران ادامه داد: «کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که از شر همه این دکمه‌ها خلاص شویم و فقط یک صفحه نمایش غول پیکر بسازیم».

سالگرد آیفون

از آن زمان، آیفون ثابت کرده است که یکی از تأثیرگذارترین دستگاه‌ها است . بیش از یک میلیون آیفون نسل اول تا سپتامبر ۲۰۰۷، تنها سه ماه پس از عرضه آن فروخته شد. آیفون اصلی بیش از ۶ میلیون دستگاه فروخت تا اینکه جانشین آن یعنی iPhone 3G یک سال بعد در سال ۲۰۰۸ عرضه شد.

طراحی صفحه نمایش لمسی آیفون پایه و اساس بسیاری از تلفن های رقیب شد و سازندگان تلفنی که خود را به دلیل عملکرد صفحه کلیدشان به بازار عرضه کردند – یعنی Blackberry – راه بلاک باستر را در پیش گرفتند.

این دستگاه همچنین به یک ستون اصلی در فرهنگ عامه تبدیل شده است و به نوعی به یک نماد وضعیت تبدیل شده است.

آیفون‌ها از زمان پیدایش آن‌ها چنان محبوب مانده‌اند

آیفون‌ها از زمان پیدایش آن‌ها چنان محبوب مانده‌اند که نسخه‌ی مهر و موم شده کارخانه‌ای از نسخه اصلی در اکتبر ۲۰۲۲ به قیمت ۳۹ هزار دلار به حراج گذاشته شد.

چشم انداز جابز از داشتن یک “صفحه نمایش غول پیکر” در نهایت با آیفون X 2017 محقق شد که دکمه هوم پایینی را که از زمان نسخه اصلی در هر آیفون وجود داشت حذف کرد.

در ۱۶ سال پس از معرفی آیفون اصلی، اپل فناوری مشابهی را به دستگاه‌های دیگر، مانند خطوط اپل واچ و اپل واچ خود وارد کرد.

استیو جابز

جابز – که به همراه دوستش استیو وزنیاک در اول آوریل ۱۹۷۶ اپل را بنیان گذاشت – در ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی بر اثر سرطان پانکراس درگذشت.او در آگوست ۲۰۱۱ از سمت مدیر اجرایی اپل استعفا داد و زمام امور را به تیم کوک سپرد که اکنون ۶۲ ساله است.

در ماه سپتامبر، اپل آخرین نسخه خود، آیفون ۱۴ را منتشر کرد.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.