• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

چهار راه ساده برای بهبود امنیت آنلاین و محافظت از داده ها در برابر هکرها

  • کد خبر : 45063
  • 15 ژانویه 2023 - 10:53
چهار راه ساده برای بهبود امنیت آنلاین و محافظت از داده ها در برابر هکرها

با توجه به زمان و میزان اطلاعات حساس که آنلاین می گذرانیم ، امنیت سایبری اولین موضوعی است که به ذهن می رسد. ما چهار راه کار ساده را به شما معرفی می کنیم که می توانید برای محافظت از داده ها و دستگاه های خود در برابر هک شدن انجام دهید.پس برای برای بهبود امنیت آنلاین و محافظت از داده ها در برابر هکرها با ما همراه شوید.

بهبود امنیت آنلاین و محافظت از داده ها در برابر هکرها

اولین موردی که موقع آنلاین شدن باید به آن فکر کنید حفاظت از اطلاعات موجود در دستگاهتان است که مورد حمله سایبری قرار نگیرند مانند عکس و فیلم خصوصی و از همه مهمتر اسناد محرمانه و اظلاعات کاری و حساب بانکی پس از امنیت آنلاین غافل نشوید.

پسوردهای قوی انتخاب کنید

بر اساس یک نظرسنجی امنیتی آنلاین در سال ۲۰۱۹ توسط گوگل و هریس نظرسنجی، ۱۳ درصد از مردم از رمز عبور یکسانی برای تمام حساب های خود استفاده می کنند. انجام این کار شما را آسیب‌پذیر می‌کند

ساده ترین راه برای پیگیری لاگین های مختلف خود استفاده از مدیر رمز عبور است. حتی اگر هیچ راه حلی ۱۰۰ درصد ایمن نباشد، یک مدیر رمز عبور به شما امکان می دهد رمزهای عبور قوی مختلفی داشته باشید و همه آنها را رمزگذاری کنید.

آژانس امنیت سایبری فرانسه اخیراً دستورالعمل‌های خود را تغییر داده و می‌گوید که تغییرات اجباری مکرر در واقع منجر به سطح پایین‌تر امنیت رمز عبور می‌شود. در نتیجه، توصیه نمی‌کند که شرکت‌ها دیگر نیاز به تغییر گذرواژه‌ها به طور منظم برای کاربران اصلی (بر خلاف مدیران فناوری اطلاعات) داشته باشند.

تراکنش های خود را با احراز هویت دو مرحله ای ایمن کنید

احراز هویت دو مرحله ای، همانطور که از نامش پیداست، استفاده از رمز عبور را با روش دیگری ترکیب می کند که می تواند یک پیام متنی، یک برنامه یا یک شناسایی بیومتریک باشد.

احراز هویت دو مرحله‌ای می‌تواند کمی وقت‌گیرتر باشد، اما در صورت نقض داده‌ها، شبکه ایمنی بیشتری را فراهم می‌کند.

ذخیره داده ها

ذخیره منظم داده ها در صورت نقص سخت افزار یا ویروس می تواند مفید باشد. همچنین شما را در برابر حملات باج افزار که از زمان همه گیری افزایش یافته اند آسیب پذیرتر می کند.

می‌توانید نسخه‌های پشتیبان را در حافظه خارجی که جدا از رایانه خود یا در فضای ابری نگهداری می‌کنید، ذخیره کنید. کارشناسان استفاده از استراتژی ۳-۲-۱ را توصیه می کنند: سه نسخه از داده های شما در دو نوع مختلف ذخیره سازی با یک نسخه در مکان متفاوت ذخیره می شود.

به روز رسانی

به‌روزرسانی‌های منظم وصله‌های امنیتی و همچنین ویژگی‌های امنیتی جدید را به ارمغان می‌آورند. به روز رسانی یک نرم افزار اصلاحی برای یک حفره امنیتی است که از زمان راه اندازی نرم افزار کشف شده است.

به‌روزرسانی‌ها شاید ساده‌ترین قدم برای امنیت بیشتر باشد، زیرا در اکثر دستگاه‌ها می‌توان آن را خودکار کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.