• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

تلویزیون‌های ۸K

  • کد خبر : 45164
  • 22 ژانویه 2023 - 13:39
تلویزیون‌های 8K
تلویزیون 8k سامسونگ

سقوط چشمگیر معرفی مصحولات ۸K جدید در رویداد CES 2023 می‌تواند نشانه‌ای از آینده‌ی تاریک فناوری مذکور در سال‌های پیش رو باشد. شاید در چند سال گذشته، CES رنگ‌وبوی بیشتر از فناوری خودروها گرفته باشد؛ اما همچنان بزرگ‌ترین رویداد مرتبط با فناوری تلویزیون‌ها محسوب می‌شود. معمولاً اکثر تولیدکنندگان مطرح تلویزیون محصولات اصلی و جدید خودشان را در CES به‌نمایش می‌گذارند؛ اما امسال TCL و هایسنس هیچ تلویزیون یا پروژکتوری با فناوری ۸K معرفی نکردند؛ اتفاقی که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. TCL در سال ۲۰۲۱، با رونمایی از اولین تلویزیون مینی LED سری ۶ سروصدای بسیاری به‌پا کرد؛ به‌شکلی که همه مطمئن بودند سری جدید Q شرکت مذکور همواره با پشتیبانی از ۸K عرضه خواهد شد؛ اما انتظارها اشتباه بود. حتی باوجود بهره‌مندی تلویزیون پرچم‌دار جدید QM8 این شرکت از نمایشگر غول‌پیگر ۹۸ اینچی، خبری از فناوری ۸K نیست. اما سوالی که مطرح می شود این است که جایگاه تلویزیون های ال جی ، سامسونگ و سونی در این فناوری کجاست ؟

آیا برندهای مطرح جهان تلویزیون ۸k تولید می کنند؟

برندهایی مثل پاناسونیک و شارپ که حضور گسترده‌ای در بازار آمریکا ندارند، ولی در بازار سایر کشورها بسیار محبوب‌اند در رویداد CES امسال هیچ تلویزیونی با فناوری ۸K معرفی نکردند. ویزیو نیز با وجود شرکت‌نکردن در نمایشگاه CES، پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد سروکله‌زدن با فناوری مذکور را در سال جاری میلادی ندارد.

 

از بین برندهای مطرح، فقط سامسونگ و ال جی و سونی باقی می‌مانند. اگرچه در گذشته، هر سه شرکت محصولات مهمی را با پشتیبانی از ۸K روانه‌ی بازار کرده‌اند، امسال ال جی هیچ تمایلی به صحبت درباره‌ی محصولات ۸K نشان نداد. تلویزیون‌های اولد سری Z 8K ال جی نیز تنها در میان نوشته‌های مطبوعاتی این شرکت دیده شد که صرفاً به بهره‌مندی مدل جدید Z3 از فناوری پنل‌های اولد evo برای اولین بار در ۲۰۲۳ اشاره کرده بود.

سونی نیز برای اولین‌بار با سنت‌شکنی چشمگیر از معرفی تلویزیون سونی در رویداد اخیر خودداری کرد، هرچند در هفته‌ها و ماه‌های آینده این اتفاق خواهد افتاد.

سامسونگ یکه تاز تلویزیون k8

تنها شرکتی که در رویداد CES 2023 با قدرت پشت فناوری ۸K درآمد، سامسونگ بود که با دو تلویزیون سامسونگ جدید ۸K Neo QLED با نام‌های QN900C و QN800C به‌همراه اولین پروژکتور ۸K خود، Premiere 8K، با تصویر بسیار بزرگ ۱۵۰ اینچی وارد نمایشگاه شد.

شاید دستگاه‌های کوچک موبایلی بتوانند ناجی نمایشگرهای بزرگ ۸K شوند

گویا این بار قرار است کوچک‌ترها به داد بزرگ‌ترها برسند و نمایشگرهای غول‌پیکر ۸K را از لبه‌ی پرتگاه نجات دهند. سامسونگ و سونی تنها به جلب نظر خریداران تلویزیون‌های ۸K دل خوش نکرده‌اند؛ بلکه روی تولید محتوا برای فناوری ۸K سرمایه‌گذاری‌های سنگینی کرده‌اند. سامسونگ در دنیای گوشی‌های هوشمند با ناوگان گوشی‌های سری گلکسی S20 و مدل‌های جدیدتر مجهز به قابلیت فیلم‌برداری ۸K از یک طرف، و سونی با تولید انواع دوربین‌های حرفه‌ای توانا به ضبط تصاویر ۸K از طرف دیگر برای نجات فناوری یادشده در تقلا هستند. مسلماً تنها حرف‌زدن از قدرت و مزایای دستگاه‌هایی که توانایی ضبط فیلم‌های ۸K را دارند کافی نیست و شرکت‌های مذکور برای نشان‌دادن عینی قابلیت‌هایش باید تلویزیون‌هایی می‌ساختند که بتواند آن را به همه نشان دهد. شاید فعلاً

مخاطبان چنین دستگاه‌هایی و تولیدکنندگان محتوایش بسیار اندک باشند؛ اما برای زنده‌نگه‌داشتن فناوری ۸K کافی‌اند تا سرانجام بازیگران بزرگ را به خود جذب کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.