• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

اینترنت بدون فیلتر برای اساتید دانشگاه فعال می شود

  • کد خبر : 45214
  • 25 ژانویه 2023 - 1:41
اینترنت بدون فیلتر برای اساتید دانشگاه فعال می شود

ظاهرا با وجود همه مخالفت‌ها برای دسته‌بندی گروه‌های مختلف جامعه برای دسترسی به اینترنت ، اینترنت طبقاتی شروع به کار کرده است و اینترنت بدون فیلتر برای اساتید دانشگاه فعال می شود. معاون حقوقی وزارت علوم در نامه ای از روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها خواست لیست اعضای هیئت علمی خود را برای دسترسی به اینترنت باز به این معاونت ارسال کنند. پیشتر هم عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای، داده بود.

اینترنت بدون فیلتر برای اساتید دانشگاه فعال می شود

مرتضی فرخی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری نامه ای درباره دسترسی اعضای هیات علمی دانشگاه ها به اینترنت باز نامه ای به روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری ارسال کرد .

در این نامه آمده است که با عنایت به مصوبه یکصدو بیست و نهمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دستور فرمایید نسبت به تهیه لیست اعضای محترم هیئت علمی آن موسسه براساس فرم پیوست در قالب فایل اکسل جهت دسترسی به اینترنت باز به منظور استفاده از سکوها و تارنماهای بین المللی با محتوای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری به قید فوریت جهت اقدامات بعدی به این معاونت ارسال فرمایید.

اینترنت طبقاتی چیست؟

اینترنت طبقاتی فرایندی است که مهم‌ترین ویژگی اینترنت، یعنی آزادی دسترسی به اطلاعات را به معیارهایی مثل جایگاه اجتماعی، شغل، تحصیلات و درواقع شخصیت حقوقی کاربرها محدود می‌‌کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.