• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

برای جبران افت کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان سامانه آنلاین برپا راه‌اندازی خواهد شد

  • کد خبر : 45286
  • 29 ژانویه 2023 - 14:22
برای جبران افت کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان سامانه آنلاین برپا راه‌اندازی خواهد شد

سامانه آنلاین برپا برای جبران افت کیفیت تحصیلی و حل مشکل دانش‌آموزانی که به هر علتی دسترسی به تحصیل ندارند راه‌اندازی شد.

بعد از شبکه اجتماعی دانش‌آموزان یا همان سامانه شاد، برپا  این دومین پلتفرم آنلاینی است که آموزش و پرورش در حوزه آموزش و تحصیل فراهم آورده است. با توجه به موضوع بازماندگی از تحصیل که به یکی از مسائل جدی این روزهای کشور تبدیل شده و همچنین، با کاهش کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان در سال‌های اخیر این سامانه طراحی شده تا بتواند جبران کمبودها در این حوزه باشد.

برای جبران افت کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان سامانه آنلاین برپا راه‌اندازی خواهد شد

یکشنبه ۹ بهمن ماه، آیین افتتاحیه سامانه آنلاین برپا در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. و در این مراسم یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، اعلام کرده است که این سامانه به عنوان برنامه پشتیبان آموزشی «بر اساس دانش روز طراحی شده و در آن از آخرین فناوری‌های در حوزه فنی و مدل کسب‌وکار استفاده شده است.»

وی همچنین اعلام کرده است که «سامانه برپا برای جبران افت کیفیت تحصیلی و حل مشکل دانش‌آموزانی که به هر علتی دسترسی به تحصیل ندارند، راه‌اندازی شده است» و در سامانه برپا تلاش شده است تا از ظرفیت جوانان، اولیا، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و پژوهشگاه‌های علوم پایه استفاده مناسب شود و این کار خیر را نشر و افزایش دهند.»

وزیر آموزش و پرورش گفت : در آموزش و پرورش از هر دو کلاس درس یک کلاس درس را خیرین می‌سازند، به ظرفیت فراهم‌شده در سامانه برخط برپا برای جبران افت کیفیت تحصیلی و حل مشکل دانش‌آموزانی که به هر علتی دسترسی به تحصیل ندارند، راه اندازی شده است. دانش‌آموزان، آموزنده دانش هستند و باید مسیر خود را پیدا کنند و هر دانش‌آموز باید یک مهارت را بیاموزد و این موضوع به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

شروعی برای به حداقل رسیدن افت آموزشی

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس هم درباره سامانه برپا گفت: «در این سامانه، ظرفیت‌ها به یکدیگر متصل می‌شود تا دانش‌آموزانی که به هر دلیل مشکلات آموزشی دارند از آن بهره‌مند شوند و امیدواریم که زیرساخت‌های آن هم ایجاد شود.» به گفته او، یکی از اتفاقات برای توسعه گستره کار جهادی، سامانه برپا است که بسیاری از معلمان نیز در آن حضور پیدا خواهند کرد.او اظهار امیدواری کرد که سامانه برپا با دقت نظر به سرعت آماده باشد و گفت: «این یک کار مشترک است و همه ظرفیت‌ها مشخص شده است و امیدواریم شروعی برای به حداقل رسیدن افت آموزشی باشد.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.