• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

توقف ناگهانی تولید خودروهای چینی بلای خانمان‌سوز مشتریان!

  • کد خبر : 45354
  • 01 فوریه 2023 - 11:40
توقف ناگهانی تولید خودروهای چینی بلای خانمان‌سوز مشتریان!

نتیجه توقف ناگهانی تولید خودروهای چینی پس از مدت کوتاه در ایران ، ازبین‌رفتن بازار آن‌ها بوده است. البته تردیدی وجود ندارد که قسمت زیادی از بازار خودروی ایران در اختیار برندهای چینی قرار دارد اما این خودروها که ابتدا توسط شرکت‌های خصوصی مانند مدیران خودرو و کرمان موتور به بازار عرضه می‌شدند به دلیل تمایل مشتریان به خرید آن‌ها، موجب شد سایپا و ایران‌خودرو هم به تولید خودروهای چینی روی بیاورند.

توقف ناگهانی تولید خودروهای چینی بلای خانمان‌سوز مشتریان!

 خودروهای چینی که طور ناگهانی و بدون اعلام قبلی از لیست محصولات یک شرکت حذف می‌شوند و حتی عمر برخی از خودروهای چینی در بازار ایران از ۲ سال کمتر است که البته شاید این مسئله در نگاه اول چندان مشکل‌ساز نباشد، اما درمورد خودروهای جدیدی که در تیراژ‌ کم تولید می‌شوند،‌ توقف ناگهانی تولید موجب خدمات پس از فروش ضعیف وکمبود قطعات یدکی می شود و همچنین موقع فروش این ماشین های دست‌دوم افت قیمت زیادی خواهند بود؛ اتفاقی که می‌تداشت که موجب ضرر چند صد میلیونی مالکان این ماشن ها می شود.

از نمونه این خودروهای چینی می توان از جیلی GC6، لیفان ۶۲۰، لیفان ۵۲۰، برلیانس H330، بی‌وای‌دی F3، بی‌وای‌دی S6، چری ویانا، آریو یا زوتی Z300 و ام‌وی‌ام ۱۱۰ نسل دوم،‌ ام‌وی‌ام ۳۱۵ اتوماتیک،‌ لیفان ایکس ۷۰،‌ فردا ۵۱۱ و… نام برد.

خودروهای چینی رویا یا کابوس؟

خرید خودروهای چینی در ایران شبیه به یک رؤیای زودگذر است که پس از مدتی به کابوس تبدیل می شود. زیرا تولید این خودروها ناگهانی پایان می گیرد و شرکت‌های سازنده آنها هم توضیحی بابت قطع تولید آن‌ها و نحوه ارائه خدمات پس از فروش نمی دهند و این مسئله باعث شده است تا یک جمله همیشگی در مورد مالکیت برخی خودروهای چینی بیان شود: «مالک اول و آخر این خودرو خودتان هستید!».

 

برگرفته از زومیت

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.