• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

پنتاگون می‌گوید یک «بالون نظارتی» چینی در حال پرواز بر فراز آمریکا است

  • کد خبر : 45383
  • 05 فوریه 2023 - 0:02
پنتاگون می‌گوید یک «بالون نظارتی» چینی در حال پرواز بر فراز آمریکا است

پنتاگون اعلام کرد که یک بالن جاسوسی چینی دیگر را مشاهده کرده است این بالون تنها چند ساعت پس از افشای این که بالون مشابهی از چین در حال عبور از قاره آمریکا مشاهده شده است.

پنتاگون می‌گوید یک «بالون نظارتی» چینی در حال پرواز بر فراز آمریکا است

سخنگوی پنتاگون گفت : وزارت دفاع آمریکا از گزارش‌هایی مبنی بر عبور بالون دیگری از آمریکا آگاه بوده است. وی جزئیات بیشتری در مورد محل آن ارائه نکرد.

وی گفت: این بالون به حرکت خود به سمت شرق ادامه می دهد و در حال حاضر بر فراز مرکز قاره ایالات متحده است و ما در حال حاضر ارزیابی هستیم که بالون در حال حاضر تهدیدی نظامی یا فیزیکی برای ما ایجاد نمی کند.

این بالون عظیم کنجکاوی های داخلی، و خارجی زیادی را برانگیخته است که این بالن به کجا خواهد رفت و اینکه آیا ارتش ایالات متحده ممکن است در نهایت تصمیم بگیرد که از آسمان به آن شلیک کند  ناشناخته باقی مانده است، اما مقامات تایید کرده اند که بالون به حرکت به سمت شرق در سراسر قاره ایالات متحده ادامه می دهد و اصرار پکن مبنی بر اینکه یک بالن هواشناسی است که منفجر شده است را رد می کنند.

دولت چین اعلام کرد که این بالن غیرنظامی است

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: این یک بالن هوایی غیرنظامی است که برای اهداف تحقیقاتی، عمدتاً هواشناسی، استفاده می‌شود. این بالون به دلیل وزش باد شدید و عدم توانایی هدایت، «از مسیر برنامه ریزی شده خود فاصله زیادی گرفته است».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: “ما هیچ قصدی برای تجاوز نداریم و هرگز قلمرو یا حریم هوایی هیچ کشور مستقلی را نقض نکرده ایم. برخی از سیاستمداران و رسانه ها در ایالات متحده این موضوع را برای حمله و لکه دار کردن چین تبلیغ کرده اند.”

این تنش بین ایالات متحده و چین را تشدید کرد و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه سفر برنامه ریزی شده به پکن را به تعویق انداخت.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «ما به این نتیجه رسیدیم که شرایط در حال حاضر برای سفر وزیر بلینکن به چین مناسب نیست.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.