• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

آخرین جزئیات زلزله در ترکیه و سوریه / تعداد کشته شدگان در حال افزایش است/ اعلام هفت روز عزای عمومی

  • کد خبر : 45439
  • 07 فوریه 2023 - 1:06

در زلزله ترکیه و سوریه روز دوشنبه بیش از ۳۷۰۰ نفر را در بخشی از ترکیه و شمال غرب سوریه کشته و یخبندان هوای زمستانی بر مصیبت هزاران مجروح و بی خانمان افزوده و تلاش ها را با مشکل مواجه کرده است. هوای بد اوضاع را بدتر می کند و تعداد کشته شدگان در حال افزایش است.

زلزله ترکیه و سوریه

سه زمین لرزه بزرگ – به بزرگی ۷٫۸، ۷٫۶ و ۶٫۰ ریشتر – امروز ترکیه را لرزاند که بیش از ۲۶۰۰ کشته و هزاران زخمی برجای گذاشت. دو زمین لرزه ساعاتی پس از اولین زلزله ۷٫۸ ریشتری رخ داد که آب و هوای بد در مناطق زلزله زده وضعیت را بدتر کرده است.

کانون اولین زمین لرزه در نزدیکی نورداگی در استان غازیانتپ، مرز سوریه بود. دومین زمین لرزه در نزدیکی اکینوزو در نزدیکی استان قهرمانماراش بود. و سوم نزدیک گوکسون در همین ولایت.

اعلام هفت روز عزای عمومی در ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پی زمین‌لرزه‌های مرگبار روز دوشنبه این کشور را هفت روز عزای عمومی اعلام کرد. پرچم های ترکیه در سراسر این کشور و در نمایندگی های دیپلماتیک آن در خارج از کشور نیمه افراشته خواهد بود.

چنین فاجعه ای ممکن است “صد سال یک بار” رخ دهد

فوات اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه گفت که چنین فاجعه ای ممکن است “صد سال یک بار” رخ دهد و کشورش باید برای افزایش تعداد کشته ها آماده باشد.

اوکتای همچنین گفت که حدود ۱۴۵ پس لرزه به دنبال زمین لرزه مرگبار شبانه ثبت شده است که سه پس لرزه بزرگتر از ۶٫۰ ریشتر بوده است.

بریتانیا تیم های واکنش اضطراری را برای مقابله با زلزله ترکیه مستقر می کند

دولت بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که بلافاصله تیم‌های واکنش اضطراری را به ترکیه اعزام می‌کند تا به تلاش‌های نجات در پی بدترین زلزله این کشور در دهه‌های اخیر کمک کنند.

یونس سزر، رئیس اداره مدیریت بلایای طبیعی ترکیه، می‌گوید تا کنون بیش از ۴۰ کشور پیشنهاد کمک کرده‌اند.

تعداد کشته شدگان مناطق تحت کنترل دولت سوریه به ۵۳۸ افزایش یافت

بر اساس گزارش رسانه های دولتی، تعداد کشته شدگان در مناطق تحت کنترل دولت سوریه به ۵۳۸ نفر رسید.

تیم های بریتانیا به طور فعال در عملیات نجات شرکت دارند بریتانیا گفت که حمایتی را که دولت ترکیه خواسته است ارائه می کند. تیم بین‌المللی جستجو و نجات بریتانیا دارای تجهیزات جستجوی تخصصی از جمله دستگاه‌های شنود لرزه‌ای، تجهیزات برش و شکستن بتن، ابزارهای نگهدارنده و پایه است.

در شمال غرب سوریه، کلاه سفیدهای حمایت شده توسط بریتانیا، پاسخ قابل توجه جستجو و نجات را فعال کرده و تمام منابع خود را برای پاسخگویی به نیازهای نوظهور بسیج کرده اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.