• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

مایکروسافت نسخه جدیدی از بینگ را معرفی کرد که می تواند رقیب گوگل باشد

  • کد خبر : 45478
  • 08 فوریه 2023 - 1:08
مایکروسافت نسخه جدیدی از بینگ را معرفی کرد که می تواند رقیب گوگل باشد

مایکروسافت نسخه جدیدی از بینگ را معرفی کرد که می تواند رقیب گوگل باشد این نسخه کاملاً اصلاح‌شده Bing با جستجوی زبان طبیعی که توسط OpenAI ارائه شده است، یافتن اطلاعات مورد نیاز را آسان‌تر می‌کند.

مایکروسافت نسخه جدیدی از بینگ را معرفی کرد که می تواند رقیب گوگل باشد

مایکروسافت نسخه جدیدی از موتور جستجوی Bing خود را معرفی کرده است که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است که توسط OpenAI توسعه دهندگان ChatGPT طراحی شده است. نسخه جدید Bing بر زبان طبیعی و یک رابط کاربری مکالمه تمرکز دارد که جستجو را بصری تر می کند. این اعلامیه از رویدادی است که مایکروسافت دیروز اعلام کرد که در دفتر مرکزی این شرکت در ردموند برگزار شد.

به گفته مایکروسافت، نسخه جدید Bing از یک مدل زبان نسل بعدی استفاده می کند که بسیار قدرتمندتر از ChatGPT است و به طور خاص برای جستجو بهینه شده است. نه تنها این، بلکه مایکروسافت در حال همکاری با OpenAI در مجموعه ای اختصاصی از قابلیت ها و تکنیک ها برای نحوه ارتباط بینگ و مدل زبان است. این تکنیک‌ها Prometheus نامیده می‌شوند و به مایکروسافت اجازه می‌دهند تا از درک خود از جستجوی وب برای اصلاح بیشتر و بهبود نتایج حاصل از این جستجوهای زبان طبیعی استفاده کند.

مایکروسافت چند نمونه از این بینگ جدید را با انجام برخی جستجوها نشان داد. برای مثال، از بینگ می‌خواهیم تأثیرگذارترین هنرمندان مکزیکی و نقاشی‌هایشان را با هم مقایسه کند. در این مثال، بینگ پانلی را ارائه می‌کند که در مورد آثار آن هنرمندان و آثار محبوب آنها صحبت می‌کند و همه آنها را در کارتی در سمت راست نتایج جستجو گرد هم می‌آورد. این می‌تواند نتایج را سریع‌تر ارائه دهد تا کاربران فوراً اطلاعات مورد نیاز خود را بدون نیاز به تنظیم جستجوی خود با روشی که معمولاً موتورهای جستجو کار می‌کنند، دریافت کنند. از آنجایی که برای زبان طبیعی و پرس و جوهای پیچیده طراحی شده است، نوار جستجوی جدید Bing از حداکثر ۱۰۰۰ کاراکتر پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید دقیقاً آنچه را که باید بدانید جستجو کنید.

اسکرین شات رابط چت در بینگ

همچنین می‌توانید از رابط چت جدید در این بینگ جدید استفاده کنید، جایی که به جای اینکه فقط یک صفحه نتایج جستجوی معمولی را ببینید، یک رابط کاربری مکالمه شبیه به یک برنامه پیام‌رسانی دارید. برای مثال می‌توانید از بینگ سؤالی بپرسید یا برای برنامه‌ریزی یک سفر کمک بخواهید، و بینگ برنامه سفر کاملی را که ممکن است بخواهید در آن سفر دنبال کنید، برمی‌گرداند. سپس می‌توانید از بینگ بخواهید یک برنامه سفر ایجاد کند که بتوانید آن را با خانواده خود به اشتراک بگذارید، و Bing فهرست قابل خواندن‌تری از مکان‌های بازدید را به شما نشان می‌دهد.

سودمندی این مدل زبان به موتور جستجوی بینگ محدود نمی شود

با این حال، سودمندی این مدل زبان به موتور جستجوی بینگ محدود نمی شود. مایکروسافت در حال ادغام این هوشمندی در مرورگر Edge است. از طریق نوار کناری جدید Bing در سمت راست Edge، می‌توانید از این هوش در هنگام مرور وب استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در حال خواندن یک گزارش مالی از یک شرکت هستید، می‌توانید از بینگ بخواهید نکات برجسته آن گزارش را نشان دهد، که اطلاعاتی در مورد سود عملیاتی، از جمله موارد دیگر به شما می‌دهد. سپس می توانید از بینگ بخواهید که آن را با نتایج مالی یک شرکت دیگر مقایسه کند و موتور جستجو آن را بدون نیاز به جستجوی شما نشان می دهد. حتی می‌توانید از بینگ بخواهید که اطلاعات را در جدولی برای مقایسه آسان‌تر ارائه دهد و دقیقاً این کار را انجام می‌دهد.

با این ادغام، یک برگه Compose نیز در Bing وجود دارد که می تواند به شما در نوشتن یک پست یا متن در رسانه های اجتماعی کمک کند. با استفاده از پنل، می‌توانید از بینگ بخواهید متنی با آهنگ و قالب مورد نظر شما و همچنین طول هدف بنویسد و Bing آن متن را برای شما رندر می‌کند. سپس می‌توانید در صورت نیاز ویرایش‌هایی را برای ایجاد یک پست شخصی‌سازی شده که هنوز برای شما منحصر به فرد است، انجام دهید.

البته، مایکروسافت تعهد خود را به هوش مصنوعی مسئول نیز دو چندان می کند. این شرکت می‌گوید که تقریباً برای همه پیاده‌سازی‌های هوش مصنوعی خود، مدل‌های ایمنی را در اختیار دارد و این در تجربه جدید Bing نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال، مدل زبان می تواند بفهمد که چه زمانی ممکن است شخصی در حال برنامه ریزی یک فعالیت غیرقانونی باشد و برای دفاع در برابر آن اقدام کند.

تجربه جدید Bing از امروز در وب و Edge به صورت زنده در دسترس است، اما فعلاً در یک پیش‌نمایش محدود است. ممکن است لازم باشد کمی صبر کنید تا بتوانید آن را ببینید.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.