• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

محمدامین آقامیری؛ دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی

  • کد خبر : 45481
  • 08 فوریه 2023 - 11:12

در جلسه روز ۱۸ بهمن ماه شورای عالی فضای مجازی دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی با رأی اکثریت اعضا انتخاب شد. به این ترتیب، پس از پایان دوران هفت ساله دبیری ابوالحسن فیروزآبادی بر این شورا، حالا محمدامین آقامیری به این سمت منصوب شده است.

با استعفای فیروزآبادی در تاریخ نهم بهمن ماه گمانه‌زنی‌ها درباره دبیر بعدی این شورا انجام شد و نام‌هایی همچون رسول جلیلی، رئیس دانشگاه شریف و امیر خوراکیان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، به‌عنوان گزینه‌هایی برای سمت دبیری شورای عالی فضای مجازی مطرح شده بودند.

دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی پیش از این و در اسفند سال ۱۴۰۰ معاون فناوری‌های نوین وزارت ارتباطات شده بود و سه ماه پیش (آبان ماه ۱۴۰۱) به سمت ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شده بود. حالا با رسیدن آقامیری به دبیری شورای عالی فضای مجازی مشخص نیست او به کارش در سازمان تنظیم مقررات ادامه خواهد داد یا باید در این سازمان هم منتظر انتصاب جدیدی باشیم.

دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی

محمدامین آقامیری مدرک دکتری مدیریت، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی MBA و کارشناسی مهندسی برق دارد و هر سه مدرک را از دانشگاه صنعتی شریف گرفته است. او با ۳۷ سال سن، جوان‌ترین رئیس مرکز ملی فضای مجازی و دبیر شورای عالی فضای مجازی است.

پیش از این و از زمان تشکیل این شورا در سال ۱۳۹۰ نام‌هایی همچون محمود واعظی، مهدی اخوان بهابادی، محمدحسن انتظاری و ابوالحسن فیروزآبادی سرپرست یا دبیر شورای عالی فضای مجازی بوده‌اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45481

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.