• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
15

سخنگوی وزارت صمت: آیفون ۱۴ فعلا رجیستری نمی‌ شود / مراقب کلاهبرداران باشید

  • کد خبر : 45549
  • 13 فوریه 2023 - 10:39
سخنگوی وزارت صمت: آیفون 14 فعلا رجیستری نمی‌ شود / مراقب کلاهبرداران باشید

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد آیفون ۱۴ فعلا رجیستری نمی‌ شود و هیچ تصمیمی برای رجیستری آیفون ۱۴ گرفته نشده است وی تاکید کرد که مراقب کلاهبرداران باشید.

آیفون ۱۴ فعلا رجیستری نمی‌ شود

امید قالیباف اعلام کرد: متاسفانه مصاحبه تاریخ گذشته بنده را درمورد آیفون۱۴ مجدد بازنشر کرده‌اند، قطعا هدف از این کار بهانه افزایش قیمت و اجحاف به مصرف‌کنندگان است. مجدد اعلام می‌کنم تا این لحظه هیچ تصمیمی برای رجیستری آیفون۱۴ گرفته نشده، مراقب کلاهبرداران باشید.

قیمت های نجومی آیفون‌ در بازار

در حال حاضر شاهد قیمت‌های نجومی و بعضا عجیب و غریب در بازار موبایل‌های بیش از ۶۰۰ دلار به خصوص گوشی‌های آمریکایی هستیم. مهم‌ترین عاملی که سبب بروز این مسئله شده است انحصار در بازار است. وقتی افراد محدودی با شرایط خاص امکان واردات این مدل از تلفن های همراه که اتفاقا تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد را داشته باشند، طبیعتاً بازار انحصاری خواهد شد و در نتیجه این موضوع شاهد قیمت های بالا در بازار موبایل ایران هستیم.

قیمت آیفون ۱۳ پرومکس در فروشگاه‌های معتبر خارجی حدود ۱۰۰۰ دلار است، با احتساب عوارض ورود به کشور و دلار ۴۵ هزار تومانی به حدود ۵۵ میلیون تومان می‌رسد. این در حالی است که قیمت مدل مشابه همان مدل در بازار ایران حداقل ۷۰ میلیون تومان است.

هم اکنون آیفون ۱۴ با هیچ روشی ثبت سفارش نمی‌شود اما سایر گوشی‌های آیفون از روش مذکور امکان واردات تجاری دارند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.