• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

مرغ اژدهای ویتنامی گران ترین مرغ جهان

  • کد خبر : 45565
  • 14 فوریه 2023 - 10:06
مرغ اژدهای ویتنامی گران ترین مرغ جهان

آیا حاضرید برای یک مرغ ۲۰۰۰ دلار بپردازید؟ خوب، اگر می خواهید یک مرغ دونگ تائو اصیل بخرید، این قیمتی است که باید بپردازید! این نژادهای کمیاب پرندگان دارای تقاضای بالایی هستند اما عرضه کمی دارند. مرغ دونگ تائو که به عنوان مرغ اژدها نیز شناخته می شود، یک نژاد ویتنامی محبوب است. مرغ اژدهای ویتنامی گران ترین مرغ جهان است که به خاطر گوشت و همچنین ظاهر منحصر به فردش ارزشمند است. در حالی که منشا این نژاد مرغ کمیاب مشخص نیست.

گران ترین مرغ جهان

جوجه های دونگ تائو مرغ اژدهای ویتنامی دارای سرهای بزرگ با منقار کوتاه و خمیده هستند. پاهای آنها به طرز وحشتناکی تغییر شکل یافته و به طور غیرعادی حجیم است. پاهای بزرگ شده تقریباً یک پنجم وزن بدن آنها را تشکیل می دهد. پاهای پیازی تنومند با فلس های عجیب و غریب مایل به قرمز پوشیده شده است. ضخامت آنها به اندازه مچ دست انسان است که برای پرندگانی با آن اندازه غیرعادی است.

جوجه‌های دونگ تائو که به خاطر گوشت کم‌چرب‌شان ارزشمند بودند، منحصراً برای خدمت به خانواده‌های سلطنتی پرورش داده شدند. امروزه گوشت لذیذ آن ها در رستوران های گرانقیمتی سرو می شود که پذیرای نخبگان است. این غذای لذیذ ویتنامی را می توان به روش های مختلفی طبخ کرد: آب پز، سرخ شده، خورشتی یا با علف لیمو سرو می شود.

چرا مرغ اژدهای ویتنامی اینقدر گران است؟

همه جوجه های دونگ تائو از نظر تجاری قابل دوام نیستند. در واقع، از ۵۰۰ جوجه، کمتر از ۵ درصد از پرندگان واجد شرایط فروش هستند.

معیارهای زیادی باید رعایت شود تا این پرندگان ارزش قیمت خود را داشته باشند. در حالی که پاهای بزرگ آنها مورد توجه بسیاری از افراد است، ظاهر کلی و سلامت جوجه ها باید از استانداردهای عالی برخوردار باشد. علاوه بر این، پرهای مشکی براق، واتل های متقارن و همچنین لاله گوش آنها برای تعیین ارزش آنها درجه بندی می شوند.

پرورش جوجه های دونگ تائو کار آسانی نیست. این پرندگان نسبت به تغییرات آب و هوایی کاملا حساس هستند. مرغ های دونگ تائو نسبت به سایر نژادهای مرغ کمتر تخم می گذارند. مرغ ها به دلیل پاهای غیرعادی بزرگ خود، اغلب تخم ها را با پاهای خود می شکنند. از این رو تخم ها در انکوباتور نگهداری می شوند. علاوه بر این، فرآیند جوجه ریزی بسیار دشوار است و پرورش دهندگان مرغ باید در طول این فرآیند به مرغ ها کمک کنند.

هنگامی که جوجه ها از تخم بیرون می آیند، پرندگان باید هشت تا ده ماه قبل از آماده شدن برای کشتار، به درستی تغذیه و مراقبت شوند. یک کیلوگرم گوشت مرغ اصیل دونگ تائو حدود ۳۵۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ VND (دونگ ویتنامی) قیمت دارد که ۱۵ تا ۱۷ دلار است!

چرا گوشت مرغ دونگ تائو بسیار خوشمزه است؟

یک جوجه نر بالغ دونگ تائو حدود پنج تا شش کیلوگرم وزن دارد. برای اینکه این جوجه های اژدهای پا ضخیم برای فروش مناسب شوند، کار زیادی صرف مراقبت از آنها در زمینه پرورش، تغذیه و پرورش آنها می شود. پرندگان از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا تغذیه می کنند که شامل ذرت و برنج است. پاهای آنها به آرامی در مخلوطی از نمک و چای شسته می شود. علاوه بر این، طعم گوشت جدا از تغذیه با غذای مغذی تا حد زیادی به فعالیت بدنی مرغ بستگی دارد. به پرنده باید تمام آزادی برای پرسه زدن در اطراف داده شود. هر چه مرغ بیشتر راه می رود، گوشت خوشمزه تر است.

این نژاد مرغ ویتنامی چیزی بیش از یک غذای لذیذ است!

جوجه‌های دونگ تائو با توجه به پاهای قوی‌شان تصور می‌شد که برای جنگ خروس‌ها پرورش داده می‌شوند. آنها منحصرا به خانواده های سلطنتی ارائه شدند. امروزه آنها به طور سنتی به عنوان هدیه برای مناسبت های خاص مانند سال نو ویتنامی، معروف به “تت” داده می شود.

جوجه های دونگ تائو فقط به خاطر گوشتشان معروف نیستند. به دلیل ظاهر عجیب و غریب خود، بهترین پرندگان توسط کشاورزان نگهداری می شوند تا آنها را در مسابقات زیبایی در سرتاسر ویتنام رقیب قدرتمندی کنند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45565

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.