• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

افزایش نرخ طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ اعلام شد

  • کد خبر : 45594
  • 14 فوریه 2023 - 15:55
نرخ طرح ترافیک

در بیست‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، تکلیف نرخ طرح ترافیک در سال ۱۴۰۲ برای خودروهای متعدد مشخص شد. به گفته مدیر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، عوارض ورود به طرح ترافیک برای خودروهای سواری در سال آینده به ۵۴,۷۵۰ تومان افزایش می‌یابد. نرخ عوارض برای کامیونت‌های سنگین نیز ۸۰ هزار تومان اعلام شده است.

در سال جاری، هزینه و درواقع جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک برای خودروهای سبک و سواری ۴۳۸۰۰ تومان است. با توجه به نرخ جدید، می‌توان گفت که عوارض طرح ترافیک در سال آینده حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و امید است که این افزایش بتواند تأثیر مثبتی در رفتار اجتماعی افراد داشته باشد. عوارض تردد در ساعت‌های غیرِاوج (بین ساعات ۱۰ الی ۱۶) حدود ۳۹ هزار تومان است. خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر هستند نیز از تخفیف ۳۰درصدی بهره می‌برند.

نرخ طرح ترافیک

بد نیست بدانید که از ابتدای سال تاکنون، درآمد شهرداری تهران از عوارض طرح ترافیک حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که این رقم به تردد خودروهای غیرمجاز در محدوده‌های پرازدحام اشاره می‌کند. البته بخشی از این عوارض توسط افرادی پرداخت می‌شود که محل کار یا سکونت آن‌ها در این محدوده‌ها قرار دارد.

علاوه بر خودروهای سواری، نرخ طرح ترافیک در سال ۱۴۰۲ برای ماشین‌های سنگین نیز تعریف شده است. درحال‌حاضر، تردد کامیونت‌های بنز و با وزن حداقل ۶ تن از ساعت ۲۳ تا ۶ بامداد و بسته به سن خودرو، هزینه‌ای بین ۱۵ الی ۴۰ هزار تومان را در بر می‌گیرد. این نرخ برای سال آینده به ۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

نرخ عوارض سالانه طرح ترافیک برای اقشار خاص جامعه ازجمله معلولین، جانبازان و همین‌طور خبرنگاران نیز بیشتر شده و در سال ۱۴۰۲ به ۲۹۳,۰۰۰ تومان می‌رسد.

طرح ترافیک یک راه‌حل مؤثر برای کاهش تردد خودروها در مناطق پُرازدحام است. این استراتژی که در چند سال اخیر در شهرهای بزرگ کشور پیاده‌سازی شده، موجب کاهش رفت‌وآمدهای بیهوده و همچنین کاهش آلودگی هوا می‌شود. افزایش ۲۰درصدی نرخ طرح ترافیک در سال ۱۴۰۲ درحالی مطرح شده که نرخ تورم در سال آینده حدود ۴۵ درصد پیش‌بینی شده است.

این مطلب برایتان مفید است . توقف تولید پژو ۲۰۶ رسماً اعلام شد؛ خداحافظی با هاچ‌بک دوست‌داشتنی ایران خودرو

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.