• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

عینک هوشمند شیائومی با سه دوربین خارجی و شیشه الکتروکرومیک پیشرفته به نمایش گذاشته شد

  • کد خبر : 45810
  • 27 فوریه 2023 - 13:22

عینک هوشمند شیائومی با سه دوربین خارجی و شیشه الکتروکرومیک پیشرفته به نمایش گذاشته شد. اینها عینک‌های هوشمند بی‌سیم AR شیائومی هستند و به نظر می‌رسد که از آینده هستند.

عینک هوشمند شیائومی با سه دوربین خارجی و شیشه الکتروکرومیک پیشرفته به نمایش گذاشته شد

عینک هوشمند شیائومی

عینک هوشمند AR شیائومی یک نمونه اولیه است که در حال حاضر برای عرضه تجاری در نظر گرفته نشده است، اما سخت افزار آن بیش از حد آماده به نظر می رسد.

کنگره جهانی موبایل یک نمایشگاه تجاری مهیج برای علاقه مندان به موبایل است، زیرا نه تنها محل راه اندازی برای محصولات تجاری آماده است، بلکه مکانی است که برخی از برندهای برتر فناوری جهان، نمونه های اولیه یا ایده هایی را برای محصولات آینده به نمایش می گذارند. و در حالی که شیائومی دو روز پیش یک رویداد واقعی رونمایی برای سری Xiaomi 13 خود برگزار کرد، امروز اعلامیه غافلگیرکننده دیگری داشت: عینک واقعیت افزوده با فناوری پیشرفته تر از هر عینک AR موجود در حال حاضر در بازار.

مشخصات عینک هوشمند شیائومی

نام رسمی این محصول Xiaomi Wireless AR Smart Glass Explorer Edition است و به‌جای اینکه تمام مشکی باشد، شبیه یک عینک آفتابی ترمیناتور با روکش نقره‌ای به نظر می‌رسد. این عینک دارای یک جفت صفحه نمایش Micro-OLED – یکی برای هر چشم – است که تصاویر فول اچ دی را با روشنایی ۱۲۰۰ نیت تولید می کند. سه دوربین رو به جلو در جلوی عینک وجود دارد که برای نقشه برداری از محیط بلافاصله در مقابل عینک استفاده می شود.

با توجه به اندازه نسبتا بزرگ آن و اجزای پیشرفته داخل آن، این عینک سبک وزن ۱۲۶ گرمی دارد. شیائومی می گوید با استفاده از مواد سبک وزن مانند فیبر کربن، آلیاژ منیزیم و یک باتری آند سیلیکونی اکسیژن که کوچکتر از باتری معمولی لیتیوم یون است، توانسته وزن را پایین نگه دارد.

این عینک بر روی تراشه اسنپدراگون XR2 نسل ۱ کوالکام اجرا می شود. این حافظه داخلی ندارد، بنابراین برای استفاده باید به دستگاه میزبان متصل شود

شیشه هوشمند AR بی سیم شیائومی چه کاری می تواند انجام دهد؟

همانطور که از نام آن پیداست: این عینک کاملاً بی سیم است. از طریق «لینک ارتباطی اختصاصی کم تأخیر» شرکت (یک مهندس به من می گوید که ترکیبی از وای فای و بلوتوث است) به تلفن هوشمند متصل می شود، و شیائومی تأخیر فقط ۵۰ میلی ثانیه را تبلیغ می کند که به اندازه کافی سریع است که نمی توانید آن را کاملاً درک کنید.

شیشه هوشمند AR بی‌سیم شیائومی همچنین دارای لنزهای الکتروکرومیک است که می‌تواند با فشار دادن یک دکمه سیاه شود. ایده این است که وقتی از عینک برای محتوای AR استفاده می کنید، می خواهید لنزها شفاف باشند تا بتوانید دنیای واقعی را ببینید. اما وقتی در حال تماشای یک فیلم هستید، ممکن است بخواهید برای غوطه ور شدن بیشتر، محتوا را روی یک صفحه سیاه پخش کنید. عینک‌های AR موجود از nReal یا TCL همگی دارای پوشش فیزیکی لنز هستند که روی عینک می‌چسبید. شیائومی نیازی به پوشش فیزیکی ندارد.

حتی در مرحله نمونه اولیه، برنامه‌های AR شیائومی در حال حاضر بسیار پیشرفته‌تر هستند. در طول دمو، نمایندگان شیائومی سه تست AR را به نمایش گذاشتند. اولین مورد، اجرای یک دسکتاپ مجازی تعاملی بود که می‌توان چندین پنجره را باز کرد و آنها را بر روی محیط واقعی در مقابل”نقشه” گذاشت. با استفاده از صفحه ‌نمایش تلفن متصل به‌عنوان پد لمسی، پنجره‌ها را کرد ازکف دست‌ها یک پرتو لیزر بیرون می‌آید که می‌توان از آن به عنوان نشانگر استفاده کرد. و از یک حرکت انگشت برای “گرفتن” پنجره و حرکت دادن آن به اطراف استفاده کرد.

دمو دوم یک بازی تیراندازی AR بود که در آن  یک ایستگاه مسلسل مجازی را روی یک سطح صاف گذاشت و حیوانات با ظاهر عجیب و غریب شلیک کرد. هدف‌گیری با تلفن یا دستان قابل کنترل است. در نهایت، نسخه ی نمایشی سوم باعث می شود که وارد یک رابط کاربری مجازی شیائومی هوم شویم، جایی که می توان از دست و انگشت برای تکان دادن یک سوئیچ مجازی برای روشن/خاموش کردن یک لامپ واقعی شیائومی که در حین نمایش در معرض دید بود، استفاده کرد.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.