• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

بدهکاران مهریه بابت عدم تامین سکه‌های تک‌رقمی حبس شده‌اند!

  • کد خبر : 45815
  • 27 فوریه 2023 - 13:43
بدهکاران مهریه بابت عدم تامین سکه‌های تک‌رقمی حبس شده‌اند!

بدهکاران مهریه بابت عدم تامین سکه‌های تک‌رقمی حبس شده‌اند. این بدهکاران اغلب جوان نه بابت تعهد تعداد بالای سکه‌های بهار آزادی که به دلیل عسرت در پرداخت سکه‌های کم اما سنگین قیمت در بند زندان بسر می‌برند.

ستاد دیه کشور : بدهکاران مهریه بابت عدم تامین سکه‌های تک‌رقمی حبس شده‌اند

سید اسدالله جولایی رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با اشاره به جمعیت ۲هزار و ۴۰۴ نفری زندانیان مهریه گفت: این بدهکاران اغلب جوان نه بابت تعهد تعداد بالای سکه‌های بهار آزادی که به دلیل عسرت در پرداخت سکه‌های کم اما سنگین قیمت در بند زندان بسر می‌برند.

حبس به دلیل عدم امکان پرداخت سه یا چهار سکه

وی در ادامه بیان کرد: با افزایش روز افزون قیمت سکه تا کانال ۳۰ میلیون تومان بدهکاران مالی ناشی از تعهدات مهریه نه بابت ناتوانی در تامین سکه‌هایی هم‌اندازه با سال‌های تولد شمسی خانم‌های متقاضی دریافت کابین که به دلیل عدم امکان پرداخت سه یا چهار سکه در حبس گرفتار ‌شده‌اند.

با نرخ تورم ۵۳ درصدی بهمن در شرایطی که خانوارهای ایرانی اوضاع معیشتی مناسبی ندارند و وضعیت اشتغال و حقوق همسان با نیازهای اساسی در بین جوانان هنوز مهمترین دغدغه بحساب می‌آید در این شرایط بدهکار شدن یک مردی که با کلی تلاش اسباب حداقلی مورد نیاز برای ازدواج و آیین نکاح را فراهم کرده اغلب در بدو شروع زندگی یا در سال‌های ابتدایی آن با اقامه دعوا و ارائه دادخواست مهریه بدهکار زوجه خود هم می‌شود.

جولایی همچنین اعلام کرد: استان فارس با میزبانی از ۲۰۵ زندانی مهریه در صدر شلوغ‌ترین استان‌ها و گلستان با ۱۸۳ زندانی ممهور به صداق‌های پرداخت نشده به زنان، البرز با ۱۵۱ محبوس و کرمان و کرمانشاه نیز هر کدام مجزا با نگهداری از ۱۴۰ بدهکار دیون مالی مهریه در رأس این آمار عددی قرار دارند.

با افزایش یک‌ باره قیمت طلا و به تبع آن تزاید ارزش سکه‌ ، سکه‌هایی که موسوم به آزادی هستند این روزها اما با سوء مدیریت برخی از مسئولین زندگی‌های مشترک بسیاری را به طمع دستیابی به معادل ریالی این مهرهای طلایی از هم گسسته و دلیل ماندگاری بلندمدت بدهکاران دیون غیرمعوض مهریه در سطح ندامتگاه‌های کشور شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.