• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

دلیل مسمومیت دانش آموزان بروجردی

  • کد خبر : 45818
  • 27 فوریه 2023 - 16:19

پس از ماجرای مسمومیت دانش آموزان در قم که در رسانه ها منتشر شد، عصر روز سه شنبه دوم اسفندماه نیز تعدادی از دانش آموزان دخترانه دبیرستان احمدیه (دوره دوم) بروجرد با علائم سرگیجه و حالت تهوع به بیمارستان منتقل شدند در این مرحله که برای اولین بار اتفاق می افتاد، تعداد ۲۱ دانش آموز دختر راهی بیمارستان شده که بعد از مراقبت های پزشکی همگی از بیمارستان ترخیص شدند.

روز چهارشنبه صبح برای بار دوم دانش آموزان دخترانه دبیرستان احمدیه(دوره اول) دچار علائم مسمومیت شده که تعداد ۶۲ نفر به بیمارستان منتقل و آنان نیز پس از مراقبت‌های پزشکی همگی از بیمارستان مرخص شدند.

صبح شنبه ششم اسفند ماه برای بار سوم دانش آموزان دبیرستان دخترانه احمدیه (دوره دوم) دچار مسمومیت شدند که این بار نیز تعدادی از دانش آموزان راهی بیمارستان شدند.

در جریان اتفاقات اخیر تیم های ویژه از دستگاه‌های مختلف و گروه‌های پدافند غیرعامل در دبیرستان احمدیه مستقر و به بررسی موضوع با ریاست مستقیم فرماندار بروجرد شدند در این میان مدیرکل بحران استانداری لرستان و مدیرکل آموزش و پرورش نیز از نزدیک تیم های ویژه را همراهی می کردند تا به علت اصلی مسمومیت دانش اموزان رسیدگی شود.

مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا از فضای مدرسه حاکی از ترس و اضطراب و استرس برخی از دانش آموزان بود، بطوری که گریه و ناراحتی آنان این موضوع را به خوبی تایید می کرد.

شاید برای شما مفید باشد: در رابطه با علت مسمومیت‌ دانش آموزان در قم اعلام شد

والدین برخی از دانش آموزان نیز نگران و مضطرب به مدرسه مراجعه می کردند و خواستار رسیدگی مسوولان به این موضوع بودند، و مسوولان شهرستان بروجرد و استان لرستان با همراهی تیم های اورژانس و آتش نشانی و پلیس پای کار بودند و تلاش می کردند که از نگرانی و استرس و هراس والدین و دانش آموزان کاسته شود.

بررسی موضوع مسمومیت دانش آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد به تیم های تخصصی سپرده شد

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد افزود: در جریان مسمومیت دانش آموزان و تکرار آن تعدادی از دانش آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد یک تیم تخصصی در دبیرستان احمدیه مستقر شد تا موضوع را به سرعت و در لحظه پیگیری کنند.

مسلم مرادی اظهار داشت: حال عمومی دانش آموزانی که تاکنون بیمارستان منتقل شدند، مساعد و اکثر آنها از بیمارستان مرخص شده اند.

وی گفت: اطلاع رسانی موضوع مسمومیت دانش آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد فقط از طریق فرمانداری انجام خواهد شد و دیگر اخبار منتشره در فضای مجازی و منابع دیگر مورد تایید نیست.

دستگاه های نظارتی علت مسمومیت دانش آموزان بروجردی را پیگیری کنند

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان دستگاه‌های نظارتی و اجرایی باید هر چه سریعتر علت حادثه مسمومیت دانش‌آموزان بروجردی را مشخص کنند.

فاطمه مقصودی با اشاره به سومین روز مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه احمدیه بروجرد افزود: در تماس‌های جداگانه ای با مسوولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار رسیدگی سریع به این موضوع هستیم.

وی اظهار داشت: در تماس با معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان و مدیران شهرستان نیز خواستار تشکیل جلسه و تعیین تکلیف این مسئله بوده و تا نهایی شدن نتیجه، پیگیر موضوع خواهم بود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه این سومین گروه از دانش‌آموزان یک مدرسه در بروجرد هستند که با علت نامشخص مسموم شده و باید تا پیدا شدن علت اصلی این حادثه، مدرسه تعطیل شود.

سخنان سخنگوی وزارت بهداشت درباره مسمومیت دانش آموزان بروجردی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این باره گفت: مسمومیت شماری از دانش‌آموزان یک مدرسه در بروجرد بر اثر گاز منوکسیدکربن بوده و ارتباطی با مسمومیت‌های اخیر در قم ندارد.

مسمومیت بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن اتفاق می‌افتد، گویا در مجاورت مدرسه‌ای که برخی دانش‌آموزان آن در بروجرد مسموم شده‌اند، سالن ورزشی وجود دارد که منوکسید کربن ناشی از لوله بخاری در مجاورت پنجره کلاس مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان را به دنبال داشته است‌.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.