• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

ضرغامی: درخواست سیم‌کارت برای گردشگران خارجی از سمت من بود و پیگیر آن هستم

  • کد خبر : 45888
  • 01 مارس 2023 - 13:48

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد ارائه سیم‌کارت برای گردشگران خارجی پیشنهاد او بوده و همچنان پیگیر آن است. ضرغامی اعتقاد دارد استفاده از اینترنت و پلتفرم‌های جهانی برای گردشگران خارجی مانند نان شب و هوا است.

ارائه «سیم‌کارت خاص» برای توریست‌ها جهت استفاده بهتر از فضای مجازی برای اولین‌بار از سوی وزیر ارتباطات مطرح شد که انتقادات بسیاری را به‌دنبال داشت. حال «عزت‌الله ضرغامی» در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اعلام کرد که این پیشنهاد از سوی او مطرح شده است و اگر قرار بر برخورد باشد، باید با وی صورت گیرد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در جمع خبرنگاران در این مورد توضیح داد: «باید به گردشگران خارجی حداقل خدمات و سرویس داده شود. اینکه چرا گردشگر خارجی وارد کشور نمی‌شود، دلایل زیادی دارد. دسترسی به اینترنت و پلتفرم‌های بین‌المللی یکی از مهم‌ترین نیازهای آنان است؛ چرا که مثل نان شب و هوا برایشان لازم است.»

او تأکید بر اینکه ارتباط گردشگر در ایران نمی‌تواند با دنیا قطع شود، گفت: «نمی‌توانیم به آن‌ها بگوییم که با بله و ایتا ارتباط برقرار کنند.»

اهمیت ارتباطات بین‌المللی برای مردم ایران بارها از سوی کارشناسان مطرح شده است، اما اکنون به‌نظر می‌رسد دولتمردان تنها این ارتباطات را برای غیرایرانی‌ها واجب می‌دانند.

گفتنی است «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنجشنبه ۴ اسفندماه با اعلام اینکه توریست‌ها و گردشگران خارجی در سفر خود به ایران به‌خاطر فیلتر‌شدن اینستاگرام و واتس‌اپ با مشکلاتی همراه شده‌اند، از طراحی یک «سیم‌کارت خاص» برای این دسته از افراد خبر دارد.

سیم کارت برای گردشگران خارجی

واکنش‌های زیادی پس از اعلام خبر طراحی این نوع سیم‌کارت گردشگری در فضای مجازی صورت گرفته است و کاربران از این موضوع انتقاد کرده‌اند. این سیم‌کارت یکی از مصداق‌های ارائه اینترنت طبقاتی است که بسیاری از کارشناسان و نهادهای صنفی با آن مخالفت کرده‌اند.

پس از واکنش‌های منفی به این خبر، وزیر ارتباطات در اظهارنظری جدید اعلام کرد بحث سیم‌کارت خاص برای گردشگران خارجی «هنوز در حد پیشنهاد است و درباره آن تصمیم‌گیری نشده است».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.