• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

کره شمالی در آستانه قحطی قرار دارد / وعده غذایی یک شهروند در کره شمالی چیست؟/ بیشترین غذا سهم نخبگان واحدهای ارتش و واحدهای نظامی می شود

  • کد خبر : 45929
  • 04 مارس 2023 - 11:15
کره شمالی در آستانه قحطی قرار دارد / وعده غذایی یک شهروند در کره شمالی چیست؟/ بیشترین غذا سهم نخبگان واحدهای ارتش و واحدهای نظامی می شود

کره شمالی در آستانه قحطی قرار دارد .کیم جونگ رهبر کره شمالی خواستار بهبود کشاورزی است او به کشاورزان دستور داد بیشتر گندم بکارند. گزارش‌ها خبر از بدتر شدن بحران غذایی می دهند. کره شمالی نمی تواند تمام کودکان زیر پنج سال را به درستی تغذیه کند و بیشتر غذای جمع آوری شده به «شهرهایی که نخبگان در آن زندگی می کنند و همچنین به واحدهای ارتش و واحدهای نظامی تحویل داده می شود.

کره شمالی در آستانه قحطی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در بحبوحه گزارش های خارج از کشور مبنی بر تشدید بحران غذایی، دستور بهبود کشاورزی را صادر کرده است.

کره جنوبی گفته است که همسایه اش به نظر می رسد با وضعیت غذایی “وخیم” دست و پنجه نرم می کند، در حالی که اندیشکده ۳۸ شمالی مستقر در واشنگتن دی سی، که بخشی از مرکز استیمسون است، گفته است که این کشور در آستانه قحطی قرار دارد.

کره شمالی مدت‌ها از ناامنی غذایی با قحطی ویرانگر در دهه ۱۹۹۰ رنج می‌برد که تخمین زده می‌شود بین ۲۴۰۰۰۰ تا ۳٫۵ میلیون نفر کشته شوند.

تحلیلگران آب و هوای شدید و بسته شدن مرزها در طول همه‌گیری کووید-۱۹ را عامل بدتر شدن وضعیت مواد غذایی می‌دانند، وضعیتی که پیش از این به دلیل دهه‌ها رکود اقتصادی به دلیل برنامه‌ریزی متمرکز، انحراف منابع به سمت توسعه تسلیحات و تحریم‌های بین‌المللی شکننده بود.

در گزارشی آمده است: «در دسترس بودن مواد غذایی احتمالاً با توجه به نیازهای انسانی کمتر از حد مجاز بوده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی کره جنوبی، اقتصاد کره شمالی در سال ۲۰۲۱، دومین سال متوالی کاهش، حدود ۰٫۱ درصد کوچک شد.

وضعیت سیستم کشاورزی کره شمالی چگونه است؟

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از مقامات خواسته است تا به اهداف تولید محصولات کشاورزی دست یابند و اعلام کنند که تحت رهبری حزب حاکم کارگران “هیچ چیز غیرممکن نیست”.به گفته رسانه های دولتی، او همچنین خواستار بهبود زیرساخت ها برای افزایش تولید غذا شده است.

کره شمالی متکی بر سیستم کشاورزی جمعی است که از دهه ۱۹۵۰ برقرار بوده است.مارتین ویلیامز، روزنامه نگار مرکز استیمسون، می گوید: «سیستم کشاورزی کره شمالی به کشاورزان متکی است که تا آنجا که می توانند غذا تولید کنند.

او افزود که بیشتر مواد غذایی وارد یک سیستم توزیع مرکزی می‌شود «و در گذشته، این سیستم تأمین کافی از مواد غذایی اولیه را برای کره شمالی فراهم می‌کرد».اما در طول ۱۰ سال گذشته یا بیشتر، شروع به فروپاشی کرد. و اکنون در سطحی است که اکثر مردم کره شمالی نمی توانند با آنچه که از دولت دریافت می کنند، زنده بمانند.»

بیشتر غذا را به نخبگان واحدهای ارتش و واحدهای نظامی می دهند

به گفته ویلیامز، بیشتر غذای جمع آوری شده به «شهرهای پایتخت که نخبگان در آن زندگی می کنند… و همچنین به واحدهای ارتش و واحدهای نظامی تحویل داده می شود».

وزارت اتحاد کره جنوبی گفته است که گزارش‌هایی از مرگ و میر ناشی از گرسنگی وجود دارد، آژانس توسعه روستایی سئول گزارش داد که تولید محصولات زراعی این کشور در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۴ درصد کاهش یافته است و دلیل آن باران‌های شدید تابستان و شرایط اقتصادی است.

کشاورزی کره شمالی هنوز در فناوری چند دهه پیش گیر کرده است

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه بروکینگز در واشنگتن دی سی، تنها حدود ۲۰ درصد از خشکی کشور یا تقریباً ۲٫۲ میلیون هکتار (۵٫۴ میلیون هکتار) برای کشاورزی مناسب است.این کشور همچنین فاقد زیرساخت ها، ماشین آلات و تجهیزات کافی از جمله کود و سوخت است و همچنین در برابر بلایای طبیعی آسیب پذیر است.

ویلیامز گفت: “کشاورزی کره شمالی هنوز در فناوری چند دهه پیش گیر کرده است.” بسیاری از کاشت و برداشت برنج با دست انجام می شود.

او همچنین توضیح داد که این شرایط منجر به ناکارآمدی در کشاورزی می‌شود، «بنابراین می‌توان محصولات کشاورزی را در زیر جایی که می‌توانست تولید کرد… و کره شمالی هر ساله برای تغذیه جمعیت خود با مشکلاتی روبرو می‌شود، اما امسال به نظر می‌رسد که شاید به‌ویژه بد باشد».

علیرغم مشکلات گزارش شده، کره شمالی پیشنهادات برای پذیرش کمک های خارجی را رد کرده است و گذشته خواستار خوداتکایی اقتصادی بیشتر شد و کمک های خارجی را با “آب نبات های مسموم” مقایسه کرد.

وعده غذایی یک شهروند معمولی در کره شمالی چیست؟

به گفته ویلیامز، آنچه یک کره شمالی می خورد تا حد زیادی به محل زندگی آنها بستگی دارد.شکاف بزرگی بین روستاها و بین شهرها و سپس غذاهای پیونگ یانگ وجود دارد. اگر پول دارید، غذا در پیونگ یانگ نسبتاً در دسترس است.

«مردم آنجا ممکن است دو یا حتی سه وعده در روز بخورند. غذاهای سنتی بسیار شبیه به کره جنوبی است. اما البته، در کره شمالی، تهیه گوشت و میوه های تازه و چیزهایی از این دست بسیار دشوارتر است، رژیم غذایی آنها عمدتاً بر اساس برنج و سبزیجات است.

به گفته ویلیامز، وضعیت در روستاها شروع به تغییر می کند، جایی که گزینه های مردم به آنچه که آنها توانسته اند رشد کنند یا در بازارها بخرند بستگی دارد.

رسماً، فروش خصوصی غذا وجود ندارد، اما کره شمالی مجبور بوده طی چند سال گذشته آنها را تحمل کند، زیرا سیستم توزیع عمومی غذا از بین رفته است.

بنابراین بستگی به میزان پول شما دارد. می تواند به اندازه یک کاسه فرنی برنج در روز بد باشد و بسته به پول از آنجا به سمت بالا برود.»

کره شمالی یک جامعه بسیار ناهموار است، و برای ما بسیار دشوار است که یک برداشت بسیار دقیق از تعداد افرادی که مثلاً از یک غذای امروزی زنده می‌مانند و چه تعداد از مردم سه وعده غذایی می‌خورند فقط به این دلیل که نمی‌توانیم ببینیم.

آیا کره شمالی بیش از حد بر اهداف نظامی خود متمرکز است؟

بر اساس گزارش شورای روابط خارجی، یک اندیشکده آمریکایی، کره شمالی با بیش از ۱٫۲ میلیون پرسنل، چهارمین ارتش بزرگ جهان را دارد.ایالات متحده تخمین می زند که این کشور نزدیک به یک چهارم تولید ناخالص داخلی (GDP) خود را صرف ارتش خود می کند.

در سال ۲۰۱۷، مقامات اطلاعاتی ایالات متحده تخمین زدند که پیونگ یانگ دارای مواد شکافت پذیر کافی برای ۶۰ سلاح هسته ای است و با وجود تحریم های بین المللی، به پیشبرد برنامه تسلیحاتی خود ادامه داده است.در ماه فوریه، این کشور زرادخانه خود را در یک رژه نظامی شبانه به نمایش گذاشت، که در آن موشک‌های بالستیک قاره‌پیما بیش از هر زمان دیگری در یک زمان رونمایی شده بود.

کره شمالی نمی تواند تمام کودکان زیر پنج سال را به درستی تغذیه کند

کره شمالی نمی تواند تمام کودکان زیر پنج سال خود را به درستی تغذیه کند، با این حال برنامه ای برای توسعه تسلیحات هسته ای دارد. مدام در حال پرتاب موشک است. ویلیامز گفت: امسال یک ماهواره را در مدار قرار می دهد.

وی افزود: «بسیاری از پولی که به کشور وارد می‌شود صرف ارتش می‌شود و به این دلیل است که کره شمالی می‌بیند که باید قوی باشد زیرا نگران تلاش کره جنوبی یا آمریکا برای سرنگونی دولتش است».

“همه اینها هزینه هنگفتی دارد و به نظر می رسد که کشاورزی در رتبه دوم قرار دارد.”

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.