• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

مورد عجیب و غریب جدیدترین ماشین میلیاردی ایران خودرو! + عکس

  • کد خبر : 45971
  • 06 مارس 2023 - 9:40

مورد عجیب و غریب جدیدترین ماشین میلیاردی ایران خودرو تارا است که بر اساس مهندسی معکوس از پژوی ۳۰۱ فرانسوی ساخته شده است و در بازار آزاد از خودروی اصلی ۶۵۰۰ دلار گرانتر است!

تارا اتوماتیک جدیدترین ماشین میلیاردی ایران خودرو

جدیدترین ماشین میلیاردی ایران خودرو تاراست که به تازگی تارا اتوماتیک به مرز قیمتی ۱ میلیارد تومان رسیده و دوباره تعجب همه‌مان را بعد از خبر یک میلیاردی شدن پژو ۲۰۷، برانگیخت. تارا که در خوشبینانه‌ترین حالت مدل مهندسی معکوس شده از پروژه ناتمام ایران خودرو با شرکت فرانسوی پژو برای پژوی اقتصادی ۳۰۱ است.

مورد عجیب و غریب جدیدترین ماشین میلیاردی ایران خودرو + عکس

 اواسط دهه ۹۰ ایران خودرو تصمیم گرفت پژو ۳۰۱ را در بازار ایران برند کند. بر اساس قرارداد بسته شده قرارشد این ماشین جای پرشیا و خانواده پژو ۴۰۵ را بگیرد.با روی کار آمدن ترامپ ، شکست برجام و خروج خودروساز فرانسوی این پروژه شکست خورد و ایران خودرو دست به مهندسی معکوس زد.آنها پلتفرم تارا را بر اساس پلتفرم اولیه ۳۰۱ طراحی کردند و باب از طراحی نقاطی از اتاق مثل چراغ‌ها و تغییرات جزئی در بخش های داخلی، به نام تارا آماده و به بازار فرستادند اکنون با دلار مرز ۵۰ هزار تومانی بین ۱۹ تا ۲۰ هزار دلار قیمت دارد؛در حالی که پژو ۳۰۱ در مارکت امارات قیمتی حدود ۴۹۹۰۰ درهم یعنی ۱۳ هزار و ۵۰۰ دلار دارد! این یعنی حداقل ۶۵۰۰ دلار ارزان‌تر از رقیب ایرانی‌اش!

پژو ۳۰۱ در سال ۲۰۱۲ در اسپانیا آغاز شد و سپس تولید آن‌ در سال ۲۰۱۳ در چین و ۲۰۱۴ در نیجریه آغاز گردید.فروش پژو ۳۰۱ در نوامبر ۲۰۱۲ در ترکیه آغاز گردید و پس از آن به بازار کشورهای غرب آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی وارد شد. از آن‌جایی‌که پژو ۳۰۱ ویژه بازارهای ضعیف و درحال توسعه طراحی شده بود، در اروپای غربی ارائه نشد.

کیفیت و جنس مواد بکار رفته در کابین تارا مثل کیفیت دکمه‌ها و آیکون‌های نصب شده روی آنها، با عیوب بسیاری همراه است .تارا که قصد دارد خودش را اقتصادی نشان ندهد فرم بدنه‌اش نسبت به طراحی منظم و اصولی پژو ۳۰۱ نسبت ساده است.از نظر مقاومت،پژو ۳۰۱ توانست در سال ۲۰۱۹ از طرف موسسه تست تصادف لاتین‌انکپ ۳ ستاره دریافت کند.

تارا چه ویژگی‌هایی ایمنی دارد؟

ایران‌خودرو با وجود مانور زیاد روی بحث ایمنی تارا،به این سئوال پاسخ نداده که تارا دنده‌ای چگونه با حذف ۲ ایربگ از ۴ ایربگی که در پژو ۳۰۱ وجود دارد،می‌خواهد به سطح ایمنی پژو ۳۰۱ و حتی بالاتر(طبق ادعای شرکت) برسد؟

و اینکه اخیرا در فضای مجازی از ضعف ورق‌های فلزی به کار رفته در قسمت‌های مختلف تارا و صاف کردن تورفتگی در با یک انگشت و حواشی دیگر خبر می‌دهند.تصاویر و فیلم‌های کوتاه و تقطیع شده‌ای از تست تصادف تارا که منتشر شده اند ، به ابهامات می‌افزاید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.