• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

مک‌بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی احتمالاً به تراشه M3 مجهز می‌شوند

  • کد خبر : 46037
  • 07 مارس 2023 - 13:56

اپل روی نسل جدید مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی و بزرگ‌ترین مک‌بوک ایر تاریخ با نمایشگر ۱۵ اینچی کار می‌کند. حالا گزارشی جدید می‌گوید این محصولات به تراشه ۳ نانومتری M3 مجهز می‌شوند. علاوه‌براین، یکی از منابع دنیای فناوری مدعی شده است که مدل ۱۵ اینچی ماه آینده میلادی از راه می‌رسد.

دیروز بلومبرگ در گزارشی به معرفی مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی جدید و مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی در فاصله اواخر بهار تا تابستان اشاره کرده و از تجهیز مدل ۱۳ اینچی به چیپ M3 خبر داده بود. درحالی‌که در این گزارش اطلاعات دقیقی درباره پردازنده مدل ۱۵ اینچی وجود نداشت، حالا گزارش جدیدی مدعی شده است که این محصول هم تراشه M3 خواهد داشت.

گزارش امروز علاوه بر دو مدل مک‌بوک ایر جدید، به نسل جدید مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی هم اشاره کرده و معتقد است که این دستگاه هم تراشه ۸ هسته‌ای M3 خواهد داشت. بنابراین ظاهراً اپل می‌خواهد دو مک‌بوک ایر و یک مک‌بوک پرو را به چیپ جدید M3 مجهز کند.

مک‌بوک‌های جدید چه زمانی معرفی می‌شوند؟

به باور خبرنگار بلومبرگ، مدل‌های جدید مک‌بوک ایر در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل یا WWDC 2023 در ماه ژوئن معرفی می‌شوند و از اواخر بهار تا اوایل تابستان در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه تراشه M2 همراه با مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید در WWDC 2022 معرفی شد، رونمایی از نسل جدید آن‌ها در WWDC 2023 منطقی به‌نظر می‌رسد.

با وجود چنین موضوعی، یکی از تحلیلگران دنیای نمایشگرها به نام «راس یانگ» نظر دیگری دارد. به باور یانگ، باید منتظر معرفی مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی در ماه آوریل باشیم. اما اگر این گفته صحت داشته باشد، خبری از تراشه M3 در این محصول نخواهد بود؛ چون بعید است اپل به این زودی‌ها از نسل بعدی تراشه‌های M رونمایی کند.

اگر کوپرتینویی‌ها برنامه‌ای برای معرفی مدل ۱۵ اینچی در ماه آینده میلادی داشته باشند، احتمالاً باید منتظر چیپ M2 یا M2 پرو برای آن باشیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46037

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.