• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

پدربزرگ ۸۸ ساله و نوه ۲۳ ساله با هم از دانشگاه فارغ التحصیل شدند

  • کد خبر : 46052
  • 09 مارس 2023 - 9:45
پدربزرگ 88 ساله و نوه 23 ساله با هم از دانشگاه فارغ التحصیل شدند

پدربزرگ ۸۸ ساله و نوه ۲۳ ساله با هم از دانشگاه فارغ التحصیل شدند .آیا تا به حال در مورد یک جشن فارغ التحصیلی منحصر به فرد شنیده اید که در آن یک پدربزرگ و نوه در یک روز فارغ التحصیل شوند؟

پدربزرگ و نوه با هم از دانشگاه فارغ التحصیل شدند

 رنه نیرا، پدربزرگ ۸۸ ساله، در همان روزی فارغ‌التحصیل شد که نوه‌اش ملانی سالازار ۲۳ ساله! نیرا در رشته اقتصاد و سالازار با مدرک لیسانس هنر از دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو (UTSA) فارغ التحصیل شدند.

داستان زندگی نیرا

یکی از اهداف زندگی نیرا کسب مدرک بود. رویای نیرا برای فارغ التحصیل شدن در دهه ۱۹۵۰ شروع شد. در همان زمان عاشق شد، ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد. او کلاس‌ها را پشت سر هم می‌گذراند، اما مسئولیت‌های خانوادگی و اجتماعی، رویاهایش را تسخیر می‌کند. او تحصیلات خود را به تعویق انداخت تا شغلی در زمینه بانکداری ایجاد کند و از خانواده خود حمایت کند.

در دهه ۱۹۶۰، نیرا یک فعال اجتماعی بود. او علاقه زیادی به توسعه شهری و اقتصادی داشت. همچنین در بسیاری از راهپیمایی ها و راهپیمایی ها شرکت کرد و با حکومت محلی به فعالیت پرداخت. علاوه بر این، او به شدت از مشارکت مدنی حمایت می کرد.

در سال ۲۰۱۶، زمانی که سالازار دبیرستان را به پایان رساند و در مقطع کاردانی در کالج پالو آلتو ثبت نام کرد، نیرا تصمیم گرفت در سن ۸۲ سالگی همراه او تحصیلات خود را ادامه دهد! سالازار با افتخار تصویری از این دو نفر که سفر دانشگاهی خود را با هم شروع کردند منتشر کرد و این پست در فضای مجازی منتشر و وایرال شد.

در سال ۲۰۱۷، نیرا برای تحصیل در رشته اقتصاد در UTSA ثبت نام کرد، و نوه او تحصیل در رشته ارتباطات را انتخاب کرد. اگرچه آنها هرگز در هیچ کلاسی با هم شرکت نکردند، اما با هم کار می کردند و درس می خواندند. آنها زمان با کیفیتی را در کافه تریا سپری کردند، سالازار به پدربزرگش کمک می کرد تا در وب سایت مدرسه برای کلاس هایش پیمایش کند. با این حال، بیماری همه گیر کرونا رخ داد، و همین امر باعث شد رسیدن نیرا به هدفش سخت تر شود زیرا وضعیت سلامتی او رو به وخامت گذاشته شد.

با شروع همه گیری COVID-19، نیرا دچار سکته مغزی جزئی شد و مجبور شد مرخصی بگیرد. بار دیگر، رویای نیرا در آستانه از بین رفتن بود. او برای تطبیق با کلاس های راه دور و پیمایش آنلاین دوره ها مشکل داشت. علاوه بر این، وضعیت سلامتی او به دلیل بیماری هایش شروع به کاهش بیشتر کرد.

خانواده نیرا با دیدن وضعیت اسفناک و تلاش جدی او برای کسب مدرکش در طول زندگی اش، از UTSA درخواست کردند تا درجه ای را به رسمیت بشناسد. خوشبختانه دانشگاه موافقت کرد. با این حال، خانواده نیرا مطمئن نبودند که او زنده بماند تا به رویای دیرینه اش برسد.

سرانجام، نزدیک به هفت دهه پس از اولین ثبت نام در کالج، نیرا ۸۸ ساله در دسامبر ۲۰۲۱ مدرک خود را دریافت کرد!

غرور و سکوت

سالازار گفت که تجربه حضور پدربزرگش در همان دانشگاهی که او در آن تحصیل می کرد به خودی خود خاطره انگیز بود.

در روز فارغ التحصیلی، سالازار نیرا را با ویلچیر به روی صحنه برد تا بتواند مدرک خود را دریافت کند. او ضعیف، و تحت مراقبت های بیمارستانی بود. نیرا مجبور بود برای غلبه بر کم شنوایی خود واقعاً سخت کار کند، نداشتن ماشین، مجبور به رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی و سازگاری با آموزش آنلاین مدرن شده بود که کاملاً متفاوت از آنچه در دوران مدرسه آموخته بود!

موقع دریافت مرک اگرچه تمام استادیوم به تشویق پرداختند، اما او نمی توانست چیزی بشنود. تنها چیزی که او احساس می کرد غرور و سکوت بود.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.