• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

تیم های فناوارنه در حوزه هوشمندسازی تا ۶ ماه حمایت مالی می شوند

  • کد خبر : 46119
  • 12 مارس 2023 - 11:46
تیم های فناوارنه در حوزه هوشمندسازی تا ۶ ماه حمایت مالی می شوند

 رئیس دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد حمایت مالی از تیم های فناوارنه در حوزه هوشمندسازی خواهد شد و هزینه اولیه تیم هایی که آمادگی دارند  تا ۱۰ میلیارد تومان متقبل می شوند.

بیست و پنجمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی، توسط جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه و با همکاری موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

سیدحسن قدسی‌پور، رئیس دانشگاه امیرکبیر در این کنگره اظهار داشت: طی جلسات با اساتید در زمینه تعیین اولویت‌های دانشگاه، هوشمندسازی، معدن، مدیریت منابع آب و انرژی در شمار اولویت های دانشگاه قرار گرفتند.

ما از اساتید درخواست کردیم که پروژه هایی را که در این حوزه ها دارند، در مقیاس کوچک در دانشگاه اجرایی کنند تا بتوانیم آنها را معرفی کنیم و در این راستا امکان بازاریابی طرح ها به وجود آید. اجرایی سازی طرح ها به صورت پایلوت هم می تواند جهشی در فرایند هوشمندسازی کشور ایجاد کند.

حمایت مالی از تیم های فناوارنه در حوزه هوشمندسازی تا ۱۰ میلیارد تومان

قدسی‌پور بیان کرد: پیش بینی کرده ایم که تعداد دو پروژه ۱۰ میلیارد تومانی به بالا را برای صنایع مختلف در زمینه هوشمندسازی تعریف کنیم و تیم هایی را که آمادگی تعریف چنین پروژه های دارند، مورد حمایت قرار دهیم؛ به این صورت که تا ۶ ماه هزینه های تیم را تامین می کنیم.

این موضوع در حال آماده سازی است و با هماهنگی با دستگاه های مختلف، هزینه اولیه تیم هایی که آمادگی دارند در طرح هوشمندسازی گام بردارند، تا ۱۰ میلیارد تومان متقبل می شویم.

در حال رایزنی برای تامین هزینه های این طرح های اجرایی در برنامه راهبردی دانشگاه هستیم، امیدواریم این امر در دانشگاه محقق شود. موتور هوشمندسازی در جهان روشن شده است و اگر منسجم با برنامه پیش برویم، می توانیم همگام با سایر کشورها به پیش برویم.

شکل گیری، بکارگیری و گسترش ظرفیت های ملی

مسعود شفیعی، رییس جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه و دبیر دائمی بیست و پنجمین کنگره سه جانبه همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی نیز در این مراسم گفت: با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی و ورود به گام دوم انقلاب، ضرورت توجه به نقش سازنده دانشگاه، صنعت و دولت برای توسعه ملی بیش از پیش دیده می شود.

شکل گیری، بکارگیری و گسترش ظرفیت های ملی نیازمند توجه ویژه به نقش اساسی و محوری این همکاری برای توسعه کمی و کیفی بوده و توجه به جایگاه علم و تلاش برای رساندن ایده به ثروت برای آبادانی ایران اسلامی فرصت آفرین است.

نخبگان می توانند موجبات پیشبرد توسعه ملی را فراهم کنند

شفیعی همچنین گفت: بیست و پنجمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی فراتر از ظرفیت های سرزمینی، قشر عظیمی از نخبگان متعهد و متخصص را به عنوان موتور محرک این اکو سیستم می بیند که می توانند موجبات پیشبرد توسعه ملی را فراهم کنند. این نخبگان می توانند با شکل دهی و تقویت همکاری سازنده دولت، دانشگاه و صنعت مبتنی بر اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی نظام، امکان پیاده سازی بسیاری از آرزوهای مادی و معنوی مرتبط با پیشرفت ایران را فراهم کنند.

امیدواریم مراکز علمی و اجرایی به این نکته توجه کنند که علاوه بر نقش ویژه این همکاری در توسعه ملی، ارزیابی و پایش مستمر این تعاملات موجب شناخت صحیح توانمندی ها و فرصت ها و نیز دیدن سریع مشکلات و چالش ها می شود و راه را برای مشارکت در طراحی فرآیندی کارآمد و قابل اطمینان هموار می سازد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46119

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.