• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

گوگل هوم چیست؟و چه امکاناتی دارد؟/ ویژگی های جذاب Google Home

  • کد خبر : 46198
  • 16 مارس 2023 - 11:45
گوگل هوم چیست؟و چه امکاناتی دارد؟

گوگل هوم Google Home در قلب اکوسیستم خانه هوشمند گوگل قرار دارد. از زنگ‌های ویدیویی و دوربین‌های امنیتی گرفته تا ترموستات‌های هوشمند و بلندگوهای هوشمند، گوگل هوم به شما تطبیق‌پذیری لازم برای کنترل همه چیز در خانه را می‌دهد. تفاوت‌های ظریف زیادی در سیستم وجود دارد، اما شروع کار ساده است کافی است برنامه Google Home را در تلفن هوشمند خود دانلود کنید، یک دستگاه سازگار را همگام‌سازی کنید و حالا شروع بهینه‌سازی کارهای روزمره خود هستید.برای اینکه بدانید گوگل هوم چیست؟ و چه امکاناتی دارد با ما همراه شوید.

گوگل هوم چیست؟

در این مطلب نگاهی دقیق تر به همه چیزهایی که باید در مورد Google Home بدانید آورده شده است.

Google Nest چیست و چگونه با Google Home کار می کند؟

Google Nest شاخه ای از دستگاه های خانه هوشمند ساخته شده توسط Google است که به طور خاص برای کار یکپارچه با اکوسیستم گوگل هوم طراحی شده اند (گوگل در واقع چند سال پیش سازنده خانه هوشمند Nest را خریداری کرد و آن را در سیستم کلی خود ادغام کرد). دستگاه‌های Google Nest شامل بلندگوهای هوشمند، ترموستات‌ها و روشنایی و همچنین آشکارسازهای دود، زنگ درها، دوربین‌ها، قفل‌های هوشمند و نمایشگرهای بلندگوی هوشمند هستند.

برای شروع کار با گوگل هوم به چه چیزی نیاز دارید؟

برای استفاده از Google Home، به یک دستگاه سازگار با Google Home (مانند Nest Hub Max)، برنامه Google Home و یک حساب Google نیاز دارید. برنامه Google Home شما را از طریق راه‌اندازی راهنمایی می‌کند و می‌توانید اطلاعات دیگری مانند مکانتان را اضافه کنید تا بتوانید به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا یا ترافیک محلی را دریافت کنید.

همچنین می‌خواهید برنامه Google Home خود را با برخی از برنامه‌های دیگر خود مانند Google Photos یا Spotify وصل کنید تا عملکرد دستگاه را افزایش دهید. به عنوان مثال، می توانید عکس ها را از تلفن خود به صفحه نمایش ارسال کنید و از سرویس پخش مورد علاقه خود به موسیقی گوش دهید.

چه نوع دستگاه هایی با گوگل هوم کار می کنند؟

صدها دستگاه مجهز به Google Home وجود دارد که همیشه تعداد بیشتری از آنها به بازار می آید. هنگامی که اتوماسیون خانگی برای اولین بار معرفی شد، دستگاه ها به چیزهایی مانند بلندگوهای هوشمند و لامپ ها محدود شدند. پیشرفت در اتصال و A.I. این محدوده را به گونه ای گسترش داده اند که تنوع بسیار گسترده تر و متنوع تری از محصولات را شامل شود.

ترموستات‌های هوشمند به کاربران اجازه می‌دهند تا چرخه‌های گرمایش و سرمایش خانه‌های خود را به صورت دستی کنترل کنند  یا با استفاده از geofencing آن را به طور کامل خودکار کنند، به طوری که وقتی خانه خالی است، گرمایش به عقب برگردد. با زنگ‌های درب هوشمند مجهز به گوگل هوم ، می‌توانید به راحتی ببینید که چه کسی از هر کجای خانه، شهر یا جهان در درب خانه شما است  اساساً، هر کجا که اتصال داشته باشید.

Google Home حتی می تواند جاروبرقی ربات ها را کنترل کند. قفل پنجره ها و درها را می توان از راه دور قفل یا باز کرد و دوربین ها می توانند حرکت بیرونی و داخلی را ضبط کنند. دوشاخه های هوشمند حتی می توانند به کاربران امکان کنترل دستگاه های غیرهوشمند را با ارائه یا حذف برق بدهند. می توانید همه اینها را از طریق برنامه Google Home مدیریت کنید.

آیا برای بهترین نتایج در Google Home خود به دستگاه‌های Google Nest نیاز دارم؟

برای خانه هوشمند Google Home خود به دستگاه‌های Google Nest نیاز ندارید. هر دستگاهی که Google Home را فعال کرده باشد (به دنبال برچسبی بگردید که «با Google کار می‌کند») با سیستم Google Home کار می‌کند.

مزیت استفاده از محصولات Google Nest این است که برای راه‌اندازی دستگاه‌ها بر روی سیستم شما مشکلی کم یا بدون مشکل وجود خواهد داشت. محصولات خانه هوشمند شخص ثالث اغلب به دانلود یک برنامه، ایجاد یک حساب کاربری و سپس همگام سازی دستگاه با Google Home نیاز دارند. این ممکن است گاهی خسته کننده باشد، زیرا برنامه های شخص ثالث ممکن است به خوبی با Google Home ارتباط برقرار نکنند. محصولات Nest راه حل «بدون سر و صدا، بدون شلوغی، بدون آشفتگی» را در اختیار شما قرار می دهند.

گوگل همچنین پشتیبانی از Matter را به چندین دستگاه شخص اول، از جمله بسیاری از خط تولید Nest، اضافه کرده است. این استاندارد قابلیت همکاری به سایر دستگاه‌های Matter که به طور بومی با Google Home سازگار نیستند، اجازه می‌دهد با نرم‌افزار کار کنند. لیست محصولات Matter کوچک است، اما به طور پیوسته در حال رشد است و در چند سال آینده به بخش بزرگی از خانه های هوشمند تبدیل خواهد شد.

روال های گوگل هوم چیست؟

روال ها مجموعه ای از دستورات هستند که با برنامه گوگل هوم ایجاد می کنید. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، نگران نباشید، برنامه شما را از طریق آن راهنمایی می‌کند. در حالی که بسیاری از فرآیندها فقط به یک دستور نیاز دارند، ممکن است بخواهید چندین چیز از یک دستور ساده اتفاق بیفتد. می‌توانید مشخص کنید که چه چیزی این روال را شروع می‌کند، خواه عبارت ماشه، زمان خاصی از روز یا فعال‌سازی یک حسگر حرکت بیرونی باشد.

به عنوان مثال، فرمان صوتی «OK Google، زمان خواب» می‌تواند باعث خاموش شدن چراغ‌ها در تمام اتاق‌های اصلی و روشن کردن چراغ در راه پله‌های اتاق خواب شود، در حالی که ترموستات چند درجه کاهش می‌یابد. ممکن است با پیش‌بینی آب و هوای فردا، یا فهرستی از آنچه در تقویم شما است، دنبال شود.

می‌توانید روتین‌هایی را فعال کنید که خلق و خوی ایجاد می‌کنند و شامل تعدادی دستگاه هوشمند می‌شوند. یک فرمان به شما امکان می دهد نورهای اتاق نشیمن را کم کنید و آنها را به نور شمع گرم تبدیل کنید، چراغ آشپزخانه را خاموش کنید و یک لیست پخش خاص را در بلندگوهای Nest Audio خود پخش کنید.

در هر زمان می‌توانید این روال‌ها را به‌روزرسانی کنید، آنها را تغییر دهید، یا آنها را روشن یا خاموش کنید.

چه کارهایی می توانم با گوگل هوم انجام دهم؟

روال های Google Home دنیایی از امکانات را برای کاربران ایجاد می کند. برای شروع یک لیست پخش دلخواه از YouTube Music، Spotify، Pandora، TuneIn و iHeartRadio، دستورات صوتی اولیه را بگویید. اگر Chromecast با Google TV یا تلویزیون سازگار با Google Home دارید، می‌توانید به سادگی با درخواست، به گشت و گذار بپردازید یا برنامه‌ها را راه‌اندازی کنید.

اگر در مورد هر چیزی سوالی دارید، می توانید به جای جستجوی آن در تلفن خود، از دستیار گوگل بپرسید. همچنین می‌توانید روتینی ایجاد کنید که در زمان مشخصی هر روز صبح هنگام نوشیدن قهوه از قهوه‌ساز که دستیار Google در زمان تعیین شده شروع به کار کرده است، گزارش آب و هوا و ترافیک را به شما می‌دهد.

امنیت خانه یکی دیگر از کاربردهای محبوب Google Home است. اگر دور هستید، می‌توانید روال‌هایی ایجاد کنید که چراغ‌های داخلی را طبق برنامه‌ای روشن کنند. هنگامی که یک نور بیرونی یا حسگر حرکت فعال می شود، Google Home می تواند یک لامپ هوشمند را در داخل خانه روشن کند و این تصور را ایجاد کند که فردی متوجه صدایی در بیرون شده است. صدای پارس سگ را اضافه کنید که با روال همخوانی دارد، و همه چیز آماده است.

به طور خلاصه، Google Home پیشخدمت مجازی شماست که کارهای هوشمندانه ای را در اطراف خانه انجام می دهد تا زندگی را خودکار کند و کارها را آسان تر کند. اگر به اتوماسیون خانه علاقه مند هستید یا قبلاً دستگاه های هوشمندی در خانه دارید که به شما امکان می دهد دستورات ساده ای را صادر کنید تا در وقت خود صرفه جویی کنید و خانه خود را گرم تر، روشن تر و ایمن تر کنید، یک افزودنی عالی است.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46198

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.