• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
15

واکنش ها به هتک حرمت قرآن در آغازین روزهای ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 46312
  • 26 مارس 2023 - 20:40
واکنش ها به هتک حرمت قرآن در آغازین روزهای ماه مبارک رمضان

حامیان یک گروه تندرو دانمارکی در آغازین روزهای ماه مبارک رمضان، یک نسخه از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ به آتش کشیدند.

این اقدام روز جمعه صورت گرفت و گروه «پاتریوس لایو» هتک حرمت به کتاب آسمانی مسلمانان را به طور زنده در فیسبوک این گروه تندرو پخش کرد.

هتک حرمت قرآن

در دومین روز از ماه مبارک رمضان، حامیان یک گروه تندرو در دانمارک موسوم به «پاتریوتس لایو»، در ادامه هتاکی‌ها به قرآن، یک جلد از مصحف را روبه‌روی سفارت ترکیه در کپنهاگ به آتش کشیدند.

واکنش ها به هتک حرمت قرآن

به‌دنبال این هتک حرمت، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای این اقدام و همچنین اهانت به پرچم این کشور را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده که صدور مجوز برای چنین اقداماتی تحت لوای «آزادی بیان» به هیچ عنوان قابل قبول نیست. همچنین وزارت خارجه ترکیه مراتب اعتراض و انتقاد عمیق خود را به مقامات دانمارک اعلام کرده است.

واکنش نخست‌وزیر سوئد به هتک حرمت قرآن

نخست‌وزیر سوئد بدون محکوم کردن اهانت‌های سیاستمداران کشورش علیه کتاب آسمانی مسلمانان از کسانی که به منافع ملی سوئد ضربه می‌زنند انتقاد کرد.

«آلف کریسترسن»، نخست‌وزیر سوئد افراط‌گرایانی را که اقدام به سوزاندن قرآن و یا دار زدن آدمک‌های «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور می‌کنند «احمق‌های مفید» برای قدرت‌های خارجی توصیف کرد که قصد لطمه زدن به سوئد دارند.

نخست‌وزیر سوئد روز سه‌شنبه احزاب پارلمان کشورش را برای رایزنی درباره اوضاع کنونی در بحبوحه تشدید تنش‌ها با ترکیه و به راه افتادن موجی از تظاهرات‌ها ضد سوئد در کشورهای مسلمان، گرد هم آورده بود.

کریسترسن در جمع خبرنگاران در استکهلم، بدون اسم بردن از کشوری خاص گفت: «شاهد بوده‌ایم که کنشگران خارجی و حتی دولت‌ها چطور با استفاده از این رفتارها طوری تنش‌ها را بالا می‌برند که مستقیماً برای امنیت سوئد مضر است.»

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش در توئیتی در همین خصوص نوشت: هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی که باز در سوئد اتفاق افتاد را به شدت محکوم می‌کنم.نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

قبل از آن ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را قویا محکوم کرده و گفته بود: افکار عمومی جهان اسلام انتظار دارد دولت سوئد از تکرار این قبیل رفتارهای اسلام ستیزانه جلوگیری کرده و عاملان آن را بی مجازات نگذارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.