• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

پروژه ضحاک فیلیمو و فرخ نژاد، با نماوا و اشکان خطیبی ادامه پیدا می‌کند +عکس

  • کد خبر : 46329
  • 28 مارس 2023 - 14:03
پروژه ضحاک فیلیمو و فرخ نژاد، با نماوا و اشکان خطیبی ادامه پیدا می‌کند +عکس

حمید فرخ‌نژاد در نخستین استوری خود در تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در حالی خبر از دوبار احضار و ۱۰ ساعت بازجویی خود می‌دهد که این بازیگر مشغول بازی در سریال امنیتی سقوط است که پیامدهای این حضور را پس از انتشار سریال حامیان معنوی اثر گردن نگرفتند.

پروژه ضحاک فیلیمو و فرخ نژاد، نماوا و اشکان خطیبی

به فاصله دو هفته پس از این استوری همزمان با فیلمبرداری سریال «سقوط» رایزنی‌های حامیانش برای خروج از کشور آغاز شد.

موقعیت اشکان خطیبی از این جهت کاملا شبیه حمید فرخ‌نژاد است. فیلمبرداری مجموعه دست به مهره از اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱ آغاز شد. این مجموعه همراه با اجرای اشکان خطیبی در حالی ضبط می‌شد که اوسناریوی فرخ‌نژاد را پسندیده بود و تصمیم داشت همان را اجرا کند.

اشکان خطیبی در سناریویی مشابه قبل از خروج از کشور در صفحه اینستاگرام خود به زبان فارسی و انگلیسی نوشت: نود روز است که در خوف و خفا زندگی می‌کنم. یکم مهرماه برای اتهاماتم! با خشونت رفتاری و گفتاری از سوی بازجوها تفهیم اتهام و به قاضی ارجاع داده شدم. پس از آن نیز از سوی دیگرانی چندین ساعت دیگر بازجویی و تفتیش عقیده شدم. به بهانهٰ توهین به مقدسات در خیابان مورد حمله‌ٰ فیزیکی لباس شخصی‌ها قرار گرفتم و بارها تلفنی تهدید به مرگ شدم تا آنجا که خط تلفنم را واگذار کردم. دست از زندگیم، کارم و هر آن‌چه ساخته بودم کشیدم. در این مدت یک بار سکته کردم و هر روز از یادآوری آنچه بر سرم آوردند دچار حمله های عصبی می‌شوم. اینها را نگفتم که ذکر مصیبت کنم. من که هنوز زنده‌ام! اما زیباترین و شجاع ترین های ایران را هر روز و هر شب یا بر سر دار میکنند یا در خیابانها پرپر.

میدانم و میدانید که این ورق برنمی‌گردد. این خون ها پاک نمی‌شود. “اکنون گاهِ بیداریست چرا که روز برمی‌آید و صحنه آزاد خواهد شد”

تصاویر استوریهایی (از ۲۵ تا ۳۱ شهریور) که منجر به این اتهامات و باقی ماجرا شد را برای ثبت و بایگانی، دوباره منتشر میکنم. شرح دقیق ماجرا بماند به وقتش.

احضار و بازجویی اشکان خطیبی

خطیبی در پی نوشت خود اشاره می‌کند که بابت استوری‌هایی که از ۲۵ شهریور تا سی و یک همین ماه منتشر کرده احضار و بازجویی شده است. در حالیکه در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ صفحه رسمی سازمان اوج و روابط عمومی این نهاد خبری را با محتوای پیوستن این بازیگر به نمایش «هفت خان اسفندیار» به کارگردانی حسین پارسایی را منتشر می‌کند.

خطیبی در پی نوشت خود اشاره کرد که بابت استوری‌هایی که از ۲۵ شهریور تا سی و یک همین ماه منتشر کرده احضار و بازجویی شده است. در حالیکه در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ صفحه رسمی سازمان اوج و روابط عمومی این نهاد خبری را با محتوای پیوستن این بازیگر به نمایش «هفت خان اسفندیار» به کارگردانی حسین پارسایی را منتشر می‌کند. معمولا در چنین پروژه‌های بزرگ و سودآوری برای سلبریتی‌ها تمامی عکس‌ها و خبرها با هماهنگی همان چهره منتشر می‌شود.

انتشار این خبر نشان می‌دهد در فاصله ۲۵ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ این بازیگر آخرین روزهای نهایی شدن توافق خود را با سازمان اوج پشت سر گذاشته است.

مهمترین تفاوت اشکان خطیبی با حمید فرخ‌نژاد این است که دومی در جریان اصلی آثار نمایشی {سینما و سریال‌ها} نقش‌های مهمی را ایفا می‌کرد اما خطیبی تا قبل از حضور در سریال خاتون به عنوان بازیگری تلویزیونی شناخته می‌شد. او به گفته همکارانش آنقدر قالب تئاتری‌اش اگزجره بود که صدایش جلوتر از تصویرش بود که علی رغم ادعاهای فراوان مناسب حضور در آثار سینمایی نبود.

این جایگاه کم اهمیت و تلاش برای مطرح شدن خطیبی را واداشت که در آخرین تلاش‌های خود به یکی از تولیدات مطرح سازمان اوج در قالب یک پروژه تئاتری ملحق شود. یکی از نکات جالب در مورد خطیبی این است که او همزمان با آغاز آشوب‌ها در تهران و سایر شهرهای ایران قرارداد خود را با سازمان اوج قطعی کرد.

اشکان خطیبی در سوم دی ماه خبر داد که به دلیل حمایت از اعتراض‌ها، احضار و بازجویی شده و بارها به صورت تلفنی تهدید به مرگ شده و بر اثر فشارها سکته کرده است در حالیکه شواهد و قرائن نشان می‌دهد همزمان با آشوب‌های اخیر او مشغول ضبط برنامه بسیار شاد «دست به مهره» بوده و عقد قرارداد همزمان با سازمان اوج التزامی صریح برای عدم احضار و بازجویی این بازیگر است.

اما استوری‌هایی که خطیبی ادعا می‌کند احضار و بازجویی {جعلی} شده شبیه استوری‌های اغلب همکارانش بوده است. حتی برخی نزدیکان این بازیگر در گفت‌وگو با مشرق تائید کرده‌اند، او آزادانه در تهران مشغول ضبط قطعه موسیقی «زن، زندگی، آزادی» بوده و در ادعایی به یکی از همکارانش گفته که این قطعه را برای ارائه رزومه آماده می‌کند. این همکار خطیبی تائید می‌کند خطیبی به شدت تحت تاثیر فرخ نژاد و احسان کرمی بود و این قطعه را در رقابت و چشم و هم چشمی با احسان کرمی ضبط کرده است.

قرائن نشان می‌دهد فرخ‌نژاد همکار سریال امنیتی سقوط و اشکان خطیبی همکار پروژه موزیکال تئاتری و میلیاردی سازمان اوج از معدود چهره‌هایی هستند حین آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ موفق به خروج از کشور شده‌اند.

صفحه این بازیگر نشان می‌دهد اعتراضی‌ترین پستی که توسط او منتشر شده مربوط به حضور زنان در ورزشگاه است.

اما نکته جالب اینجاست که تهیه‌کنندگان برنامه دست به مهره در ایام ضبط این برنامه هیچگاه بابت استوری‌های ملتهب این بازیگر نگران نشده‌اند و با علم به تصمیم خطیبی برای خروج از کشور و همکاری عن قریب با علیرضا امیرقاسمی در قالب یک پروژه تئاتری{با همکاری مهناز افشار، احسان کرمی و برزو ارجمند} ضبط را این برنامه را ادامه دادند و در فرصت بسیار مناسب پس از خروج فرخ نژاد از کشور و انتشار سریال سقوط برای بیشتر دیده شدن این مجموعه اقدام به پخش آن کرده‌اند.

اشکان خطیبی قرار بود که در آخرین پروژه موسیقایی -نمایشی سازمان اوج در تالار وحدت روی صحنه برود و نقش اسفندیار رویین‌تن را ایفا کند.

اجرای این نمایش با توجه به تغییر رویکرد جمعی سلبریتی‌ها تغییر کرد و حالا پلت‌فرم‌ها «پروژه ضحاک» را با انگشت گذاشتن روی چهره‌ فراری در حوزه سرگرمی اجرا می‌کنند. فرخ‌نژاد با انتشار سریال سقوط نخستین بازیگری بود که نقش ضحاک را برعهده گرفت و با انتشار مجموعه «دست به مهره» اجرای این نقش در فضای مجازی به اشکان خطیبی واگذار شده است. این روند تا متولی نظارتی پیدا کردن شبکه نمایش خانگی همچنان ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.