• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
15

آیا زمان آن رسیده است که کاربران وفادار آیفون به گوشی های اندرویدی فکر کنند؟

  • کد خبر : 46656
  • 16 آوریل 2023 - 10:34
آیا زمان آن رسیده است که کاربران وفادار آیفون به گوشی های اندرویدی فکر کنند؟

گوشی‌های اندرویدی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده‌اند که حتی طرفداران اپل نیز به فکر تغییر پلتفرم‌های خود هستند و زمان آن رسیده است که کاربران وفادار آیفون به گوشی های اندرویدی فکر کنند . با عرضه اولین آیفون توسط اپل، سال ۲۰۰۷ برای همیشه یک سال تعیین کننده برای تلفن های همراه باقی خواهد ماند. این تکه فناوری نوآورانه استاندارد جدیدی را برای انتظارات کاربران از دستگاه های خود ایجاد می کند و انقلابی را در گوشی های هوشمند ایجاد می کند که آینده فناوری تلفن همراه را شکل می دهد.

زمان آن رسیده است که کاربران وفادار آیفون به گوشی های اندرویدی فکر کنند

از آن زمان، اپل یک پایگاه فوق العاده وفادار از کاربرانی ایجاد کرده است که به محصولاتش سوگند یاد می کنند. با این حال، با ارائه بسته‌های رقابتی‌تر اندروید، ممکن است کاربران وفادار آیفون به گوشی های اندرویدی فکر کنند در این مطلب دلایل را برایتان شرح می دهیم.

دستگاه‌های اندرویدی دیگر پایین‌تر نیستند

در سال‌های پس از عرضه اولین آیفون، چندین سازنده دیگر مانند HTC، موتورولا، سامسونگ و ال‌جی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید خود را عرضه کردند تا سهم خود را از بازار به سرعت در حال رشد به دست آورند. اگرچه اکثر این دستگاه‌های اندرویدی پر از امید بودند، اما به دلیل کیفیت ساخت پایین، عملکرد ضعیف و یکپارچه‌سازی ضعیف نرم‌افزار شخص ثالث مورد انتقاد قرار گرفتند.

از سوی دیگر، آیفون های اپل به دلیل کیفیت ساخت عالی، رابط بصری و عملکرد روان، به سرعت شهرت شایسته ای به عنوان گزینه برتر و برتر به دست آوردند. برای بسیاری، این به این معنی بود که تغییر به یک گوشی هوشمند اندرویدی یک تنزل رتبه بود.

اما این روزها، دستگاه‌های اندرویدی شاهد پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای بوده‌اند، تا جایی که اکنون می‌توانند به راحتی با آیفون‌های اپل رقابت کنند و حتی در برخی موارد، عملکرد بهتری از آن‌ها داشته باشند.

به عنوان مثال، Samsung Galaxy S23 Ultra یک نیروگاه همه جانبه با بهترین نمایشگر موجود در بازار و تنظیمات دوربین عالی است. ، Google Pixel 7 Pro عملکردی نرم و یکنواخت و ویژگی‌های مفیدی مانند Live Translate در تماس‌های تلفنی و ویدیوها، و همچنین Call Screen و Direct My Call را ارائه می‌دهد.

آیفون های اخیر بسیار ضعیف بوده اند

اگرچه اپل شهرت خود را با ایجاد اختلال در بازار با فناوری های پیشرفته ساخته است، آیفون های اخیر در مقایسه با دستگاه های اندرویدی بسیار ضعیف بوده اند. در حالی که اپل هنوز یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان است، پس از درگذشت استیو جابز تغییر کرده است، زیرا به نظر می‌رسد از نظر نوآوری در گوشی‌های هوشمند و تمرکز بیشتر روی بهبودهای تدریجی ویژگی‌های موجود، در حال پیشرفت است.

به عنوان مثال، در حالی که اکثر سازندگان به درگاه USB Type-C برتر رفته اند، آیفون ها همچنان به کانکتور لایتنینگ قدیمی متکی هستند. علاوه بر این، اگرچه آیفون‌ها با سیری از یک شروع برتر برخوردار بودند، سایر دستیارهای مجازی رقیب مانند Google Assistant نه تنها دستیار صوتی اپل را جلب کرده‌اند، بلکه از آن پیشی گرفته‌اند.

همچنین می‌توانیم به ویژگی‌های مفیدی مانند صفحه نمایش همیشه روشن، ویجت‌ها، کتابخانه برنامه و حتی جزیره پویا «انقلابی» فکر کنیم که اولین بار در LG V10 در سال ۲۰۱۵ دیده شد. قبل از اینکه آنها را به آیفون اضافه کنید. با این حال، این روزها، به نظر می رسد که رقبا بیشتر برای پیشبرد نوآوری تلاش می کنند.

فرار از باغ چهار دیواری دیواری اپل چندان ترسناک نیست

اپل با موفقیت یک اکوسیستم قوی از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری به هم پیوسته ایجاد کرده است که مکمل یکدیگر هستند و به صورت هم افزایی برای ارائه تجربه لذت بخش و یکپارچه به کاربران کار می کنند. یکی از مزایا یا جنبه‌های منفی یک کاربر وفادار اپل بودن، بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، این است که شما در باغ چهار دیواری دیواری اپل “قفل شده‌اید” و محدود به این است که به این فکر کنید که در طرف دیگر حصار چه چیزی وجود دارد.

همانطور که اکوسیستم اپل خوب است، اگر به دلایلی (به عنوان مثال، اگر از جدیدترین آیفون‌های آیفون راضی نبوده‌اید)، تصمیم بگیرید در حین استفاده از مک به یک دستگاه اندرویدی بروید، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگرچه تلفن‌های اندرویدی نمی‌توانند به ادغام سخت بین آیفون و مک بوک نزدیک شوند، اما فرار از باغ دیواری اپل آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ترسناک نیست.

برای شروع، اگرچه توانایی خود را برای اتصال دستگاه های خود با استفاده از AirDrop از دست خواهید داد، روش های دیگری برای انتقال فایل ها بین Android و Mac وجود دارد، از جمله استفاده از راه حل های ذخیره سازی ابری مانند Google Drive. علاوه بر این، اگر به طور مکرر از سرویس‌ها و برنامه‌هایی که از هر دو پلتفرم پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید، این انتقال بسیار آسان‌تر خواهد بود.

در حالی که برخی از این تغییرات نسبت به آنچه قبلاً به آن عادت داشتید راحت‌تر خواهند بود، اما این مبادله دسترسی به بسیاری از ویژگی‌های جدید و نوآورانه موجود در دستگاه‌های اندروید است.

تولیدکنندگان دیگر در حال ساخت اکوسیستم خود هستند

سایر تولیدکنندگان اکنون در تلاشند تا اکوسیستم محصولات خود را ایجاد کنند، با در نظر گرفتن تمام مزایای بالقوه ای که با آن همراه است – به ویژه درآمدی که می توانند از قفل کردن کاربران به دست آورند. شرکت هایی مانند گوگل و سامسونگ در این زمینه پیشرفت هایی را انجام می دهند.

گوگل در حال ساخت اکوسیستم پیکسل برای رقابت با اپل و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار است. این غول جستجو از طریق تلفن‌های پیکسل، کروم بوک، پیکسل بادز (ایربادهای بی‌سیم)، Google Pixel Watch، و مجموعه برنامه‌ها و سرویس‌هایش مانند Google Photos، Google Drive، Gmail و غیره، این هزینه را پیشتاز می‌کند.

سامسونگ همچنین دارای مجموعه قابل توجهی از محصولات سخت افزاری مانند تلفن های Samsung Galaxy، تبلت ها، پوشیدنی ها و سایر لوازم جانبی است. و اگرچه در درجه اول یک شرکت سخت افزاری است، اما سامسونگ با سرمایه گذاری در خدماتی مانند Samsung Pay، One UI، Bixby Voice Assistant و غیره، بازی نرم افزاری خود را دوچندان کرده است.

در حالی که این دو غول هنوز راه درازی برای رسیدن به موفقیت اپل در پیش دارند، اما این اطمینان بخش است که سایر سازندگان نیز روی اکوسیستم محصولات خود سرمایه گذاری می کنند.

شما آرزوی یک تجربه جدید را دارید

یکی از واضح‌ترین نشانه‌هایی که زمان تغییر از اپل به اندروید فرا رسیده است این است که شما هوس یک تجربه جدید را دارید. در حالی که اپل به طور منظم چند ویژگی جدید را به iOS اضافه می کند، تجربه کلی کاربر تا حد زیادی یکسان است. همین موضوع را می توان در مورد طراحی سخت افزاری آیفون نیز گفت که در طول سال ها تغییر چندانی نکرده است.

بنابراین، تغییر به اندروید ممکن است راه حلی باشد برای استفاده از گوشی هوشمندی که نه تنها کاربردی است، بلکه وقتی به آن نگاه می کنید لبخندی بر لبانتان می نشاند.

برای شروع، حتی اگر همه دستگاه‌های اندرویدی از سیستم‌عامل اصلی یکسانی استفاده می‌کنند، سازندگان گوشی ها اغلب رابط کاربری اندروید موجود را تغییر می‌دهند تا ظاهر و احساسی منحصربه‌فرد به آن بدهند. این به شما امکان می‌دهد از میان طیف وسیعی از پوسته‌های اندروید، از جمله رابط کاربری One UI سامسونگ، رابط کاربری پیکسل گوگل، و سیستم عامل اکسیژن OnePlus و بسیاری دیگر، انتخاب کنید.

علاوه بر این، گوشی‌های اندرویدی در همه شکل‌ها و طرح‌ها عرضه می‌شوند. به عنوان مثال، می توانید از یک دستگاه تاشو مانند Samsung Galaxy Z Fold 4 یا Oppo Find N2 Flip استفاده کنید. از طرف دیگر، Nothing Phone (1) یک گزینه عالی است اگر می خواهید از طراحی متمایزتری لذت ببرید.

کاربران طولانی مدت آیفون باید گزینه های دیگر را بررسی کنند

آیفون با عملکرد عالی، سهولت استفاده، و مجموعه وسیعی از برنامه‌ها و خدمات، یک گوشی هوشمند عالی است. با این حال، اگر استفاده از آیفون اکنون همان سطح رضایت قبلی را برای شما به ارمغان نمی آورد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که گزینه های دیگر را بررسی کنید.

خوشبختانه، این روزها، دستگاه های پرچمدار اندرویدی هم ردیف آیفون ها هستند. به علاوه، به طیف وسیع تری از گوشی های هوشمند با طرح ها و فاکتورهای فرم متفاوت دسترسی خواهید داشت. ممکن است زمان مناسبی برای تغییر از اپل به اندروید باشد.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.