• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

زنگ هشدار بلند روی میلیون‌ها تلفن همراه در بریتانیا

  • کد خبر : 46673
  • 17 آوریل 2023 - 10:28
زنگ هشدار بلند روی میلیون‌ها تلفن همراه در بریتانیا

بر اساس اعلام دولت بریتانیا ۲۳ آوریل زنگ هشدار بلند روی میلیون‌ها تلفن همراه در بریتانیا به صدا در می آید. اما مبارزان خشونت خانگی می گویند که این آزمایش می‌تواند با فاش کردن مکان تلفن‌های مخفی پنهان شده توسط افراد در معرض خطر، مردم را در معرض خطر قرار دهد.

زنگ هشدار بلند روی میلیون‌ها تلفن همراه در بریتانیا به صدا در می آید

در ساعت ۳ بعدازظهر روز ۲۳ آوریل، پیامی در کنار زنگ هشدار بلند روی میلیون ها تلفن همراه اعمال می شود.

متنی که ظاهر می شود اکنون فاش شده است می گوید: “این آزمایشی از هشدارهای اضطراری است، یک سرویس جدید دولتی بریتانیا که در صورت وجود یک وضعیت اضطراری تهدید کننده زندگی در این نزدیکی به شما هشدار می دهد.”در شرایط اضطراری واقعی، دستورالعمل های هشدار را دنبال کنید تا خود و دیگران را ایمن نگه دارید. برای اطلاعات بیشتر به gov.uk/alerts مراجعه کنید.”این یک آزمایش است. شما نیازی به انجام هیچ اقدامی ندارید.”

“این صدا می تواند زندگی شما را نجات دهد”

این پیام در تلفن های همراه ۴G و ۵G همراه با صدا و لرزش تا ۱۰ ثانیه دریافت می شود، حتی اگر دستگاه ها در حالت بی صدا باشند.

از کاربران تلفن خواسته می شود قبل از اینکه بتوانند به استفاده از دستگاه خود ادامه دهند، روی “OK” در صفحه اصلی خود کلیک کنند.به رانندگان توصیه می شود تا زمانی که این کار ایمن نیست به گوشی خود نگاه نکنند.

سیستم هشدار اضطراری برای استفاده در موقعیت های تهدید کننده زندگی از جمله سیل و آتش سوزی در نظر گرفته شده است.

این طرح از طرح های مشابه در ایالات متحده، کانادا، ژاپن و هلند الگوبرداری شده است.

الیور داودن، صدراعظم دوک نشین لنکستر، گفت: «عملیاتی کردن این سیستم به این معنی است که ما ابزاری حیاتی برای حفظ امنیت عمومی در مواقع اضطراری تهدید کننده زندگی داریم.

اما فعالان خشونت خانگی گفته‌اند که این آزمایش می‌تواند با فاش کردن مکان تلفن‌های مخفی پنهان شده توسط افراد در معرض خطر، مردم را در معرض خطر قرار دهد.

دولت گفت که با سازمان‌هایی که با زنان و دختران آسیب‌پذیر کار می‌کنند تعامل دارد تا مطمئن شود که آنها تحت تأثیر نامطلوب قرار نخواهند گرفت.

مقامات می گویند اگر افراد نیاز به مخفی کردن تلفن های خود داشته باشند، می توانند با خاموش کردن هشدارهای اضطراری در تنظیمات خود یا صرفاً خاموش کردن دستگاه در طول آزمایش، از این سیستم انصراف دهند.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.