• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

سه کام حبس

  • کد خبر : 46729
  • 19 آوریل 2023 - 13:44
سه کام حبس

سه کام حبس فیلمی درام اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور و تهیه‌کنندگی ساسان سالور محصول سال ۱۳۹۸ است. پریناز ایزدیار، محسن تنابنده و سمیرا حسن پور بازیگران اصلی آن هستند. سه کام حبس نخستین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت چهار جایزه شد و پس از سه سال در ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ اکران عمومی شد. این فیلم با بیش از ده حضور بین‌المللی و دریافت جوایز مختلف از جشنواره های معتبر جهانی، مورد توجه قرار گرفت.

خلاصه فیلم سه کام حبس

نسیم (پریناز ایزدیار) و مجتبی (محسن تنابنده) زوج جوانی هستند که تازه صاحب فرزند شده اند و در جنوب تهران زندگی خوب و ساده ای دارند. مجتبی ظروف پلاستیکی یکبارمصرف میفروشد و نسیم عروسک درست میکند و ترشی خانگی تهیه میکند. یک روز مجتبی تصادف میکند و نسیم تمام تلاش خود را برای نجات خانواده اش در غیاب او انجام میدهد اما وقتی میفهمد شوهر محبوبش در واقع برای تهیه پول، موادمخدر خرید و فروش میکند و بیش از یک سال است که کار خود را از دست داده، همه چیز تغییر می کند. مجتبی مقدار زیادی پول به ارباب موادمخدر بدهکار است. نسیم در شرایط دشواری قرار می گیرد، برای نجات همسرش چاره ای نیست جز اینکه خود باقیمانده مواد را بفروشد و در کمترین زمان به یک قاچاقچی تبدیل شود

شاید برای شما جالب باشد : معرفی فیلم سینمایی آواتار ۲ راه آب

اکران فیلم

سه کام حبس نخستین بار در اولین روز سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ فهرست متقاضیان «پروانه نمایش» از سوی بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد و با وجود گذشت مدت ها از زمان ساخت سه کام حبس، پروانه نمایش آن صادر نشد سرانجام در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۹ پروانه نمایش این فیلم تایید و صادر شد.به گفته سامان سالور کارگردان فیلم، سه کام حبس برای «اکران دوم نوروزی ۱۴۰۰» در نظر گرفته شده بود اما به دلیل تعطیلی سینماها به دلیل کرونا این امر میسر نشد، همچنین عنوان کرد این فیلم مناسب «اکران آنلاین» نیست و با وجود تبعیض ها و ناعدالتی ها با «فیلم های مستقل» همچنان در صف اکران هستیم سرانجام در دومین جلسه شورای صنفی نمایش که در ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد، مقرر شد تا سه کام حبس پس از سه سال انتظار در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در سینماها اکران شود.

 

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.