• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

بهادری‌جهرمی: سفر رئیس‌جمهور به کشور سوریه برای تقویت محور مقاومت است

  • کد خبر : 46801
  • 02 می 2023 - 13:46
بهادری جهرمی

سخنگوی دولت گفت: سفر رئیس‌جمهور به کشور سوریه در راستای استمرار سیاست همسایگی و تقویت محور مقاومت خواهد بود.

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران طی سخنانی ضمن گرامیداشت روزهای کارگر و معلم، بیان کرد: در آستانه سفر رییس‌جمهور به کشور سوریه هستیم و این سفر فردا به دعوت رسمی آقای بشار اسد و بعد از ۱۳ سال در قامت ریاست‌جمهوری ایران انجام می‌گیرد. این سفر در راستای استمرار سیاست همسایگی و تقویت محور مقاومت خواهد بود.

وی افزود: نمایشگاه کتاب امسال با مشارکت بیش از ۳۰۰۰ ناشر داخلی و خارجی به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و با تدبیر وزارت ارشاد، کتابفروشی‌ها هم در بخش مجازی حضور دارند از آنان حمایت بعمل آورده شود. هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور در هفته آینده با حضور بیش از تاجر و بازرگان خارجی حضور خواهند داشت.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی اظهار داشت: لایحه آبخیزداری در دولت در حال بررسی است و جلسات متعددی برای آن برگزار شده و البته این حوزه با بخش‌های مختلفی مرتبط است و جنبه‌های متعددی دارد و می‌خواهیم لایحه کاملی ارائه کنیم، به دلیل تقارن با برنامه هفتم و بودجه، کار همزمان پیش رفت و سعی داریم این لایحه با برنامه تضاد نداشته باشد و پیش‌بینی می‌کنیم بعد از برنامه هفتم، به سرانجام برسد.

بهادری‌جهرمی درباره اظهار نظر برخی نمایندگان پیرامون احتمال گران شدن دارو در آینده تصریح کرد: بودجه به تصویب مجلس رسیده و منابع بودجه مصوب نمایندگان است. دولت اولویت ویژه‌ای برای حوزه دارو در نظر دارد و در صورت درخواست وزارت بهداشت سریع عمل خواهیم کرد و اجازه بروز مشکل را نمی‌دهیم. اخیرا هم تفاهم‌نامه‌ای برای تخصیص ارز و یا رفع مشکلات در این حوزه امضا شده تا به مشکلی نخوریم. اگر نیازی باشد لایحه اصلاحی هم به مجلس داده خواهد شد و از این حیث مشکلی نخواهیم داشت.

تصویب ۴۰۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در سفر رئیس‌جمهور به کشور سوریه

وی درباره میزان سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم بیان کرد: از ابتدای این دولت تا پایان فروردین امسال ۴۰۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسیده که ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد و ۳۶۰ طرح آن جدید است. در سال ۹۵ که سال اول اجرای برجام بود، ظاهر این بوده که محدودیت‌های بین‌المللی رفع شده، سرمایه‌گذاری خارجی ۱٫۷ و سال ۹۶ هم ۲٫۵ میلیارد دلار بوده ولی در دولت سیزدهم حتی با در نظر گرفتن شیوه سخت‌گیری در ارزیابی سرمایه‌گذاری خارجی، بیش از ۶ میلیارد دلار بوده است؛ این نتیجه عملکرد سیاست برجامی و سیاست همسایگی است. ضمنا سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در دولت سیزدهم بیشتر در حوزه خدمات صنعتی و انرژی بوده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت موتورسیکلت هم‌اکنون گفت: برای ارزیابی بازار، نمی‌توان بازار یک محصول را صرف‌نظر از کلان اقتصاد کشور و یا بدون در نظر گرفتن اقدامات انجام گرفته مورد ارزیابی قرار داد. تلاش دولت در زمینه موتورسیکلت افزایش عرضه بوده است و سال گذشته حدود ۶۶ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته‌ایم؛ این آمار مربوط به خود صنعت است ولی باید این‌جا بیماری‌های مزمن اقتصاد را در نظر گرفت. در کنار نیز اینکه دولت اقداماتی از جمله لایحه مالیات بر عایدی سرمایه است و ضمنا برنامه داریم تا میزان تولید موتورسیکلت را هم افزایش دهیم.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه در لایحه تقدیمی دولت به مجلس درباره تشکیل وزارت بازرگانی، آیا بخش‌هایی از وزارتخانه‌ها به این وزارتخانه ملحق خواهد شد؟ خاطر نشان کرد: نگاه دولت از ابتدا این بود که حوزه مسئولیتی وزارت صمت گسترده است و برخی بخش‌های جدید باید ایجاد و برخی بخش‌ها مانند نظارت بر بازار، پیگیری تخلفات، جلوگیری از احتکار از وزارت جهاد در یک‌جا باشد. محدوده‌ی دستورکار این وزارتخانه در اختیار مجلس است؛ اولویت ما مسأله بازار و موارد پیرامونی آن است و باید منتظر ماند تا مجلس چه تصمیمی برای این وزارتخانه خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46801

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.