• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

ماجرای قتل حمیدرضا الداغی

  • کد خبر : 46807
  • 02 می 2023 - 15:29
حمید رضا داغی

با توجه به اطلاعات اعلام شده توسط نیروهای قضایی و امنیتی، خانواده و ثبت دوربین های مدار بسته در محل وقوع جرم، شهید حمید رضا الداغی ساعت ۲۱ هشتم اردیبهشت ماه ، در یکی از معابر شهری سبزوار برای دفاع از همشهریان خود که دو دختر جوان بودند وارد درگیری شده است. پیش از این، تعرض کنندگان به دو دختر جوان را مورد تذکر لسانی قرار داده و پس از آن با شدت ضربات سلاح سرد مورد اصابت قرار گرفته و در نهایت به فوت رسید.

شرح ماجرای قتل حمیدرضا الداغی

در شامگاه ۸ اردیبهشت، حمیدرضا الداغی، یک شهروند سبزواری، به دلیل مزاحمت و درگیری دو جوان با یک دختر جوان که  قصد آزار آن دختر را داشتند، تلاش کرد تا او را نجات دهد.  با این حال، دو جوان به شدت او را مورد حمله قرار دادند و با چاقو به او حمله کردند که منجر به فوت او شد. در ویدئویی که از دوربین مداربسته منتشر شده است، نشان داده شده است که الداغی در حال دفاع از دختر جوان بوده و به دو جوان تذکر داده است. پس از این حادثه، دو جوان شناسایی شدند و به اتهام مشارکت در قتل عمد، دستگیر شدند. تحقیقات در این زمینه در کمتر از ۱۰ ساعت انجام شد و این دو جوان به عنوان ضاربین شناسایی و دستگیر شدند.

فیلم دوربین های مداربسته در مورد ماجرای شهادت حمیدرضا الداغی

در ویدیویی که از دوربین مداربسته محل حادثه منتشر شده می‌بینیم که دو جوان که به نظر می‌رسد در حالت عادی نیستند مزاحم یک دختر جوان می‌شوند و در این میان یک زن به دفاع از دختر وارد عمل می‌شود و سعی در دور کردن او از دست مزاحمان را دارد. اما یکی از جوان‌ها با اصرار و پافشاری دست دختر را می‌گیرد و سعی دارد او را به زور از زن حامی جدا کند. در این لحظه شاهد هستیم که حمیدرضا الداغی از دور با دیدن این صحنه به سمت محل حادثه می‌رود و به جوان‌ها تذکر می‌دهد و سپس با آن‌ها درگیر می‌شود

سخنان مادر حمیدرضا الداغی

مادر حمیدرضا الداغی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با توضیحاتی از منش خیرخواهانه و خصلت دفاعی او در برابر ارزش‌های دینی، غیرت و تعصب در برخورد با موارد این چنینی و علاقه‌مندی وی به کمک به دیگران، اظهار داشت که این شهید شخصیتی ممتاز و قابل تقدیر داشت. حمیدرضا، همواره به دیگران کمک می‌کرد و حتی به اعضای خانواده‌اش نیز ارزش و معرفت عمیق دینی را توصیه می‌کرد.

او در حالی که به دو فرد ضارب تذکر می‌دهد که کارساز نمی‌شود، در دفاع از دو دختر جوان اقدام به برخورد با ضاربان می‌کند. با این حال، او با سلاح سرد مورد ضربات متعددی قرار می‌گیرد و پیش از رسیدن به بیمارستان به دنیا وداع می‌کند. شهادت حمیدرضا الداغی، ثمره‌ای از خصلت و منشی است که در دفاع از ارزش‌های دینی و غیرت و تعصب به چشم می‌آید. مادر مرحوم الداغی و دیگر اعضای خانواده این شهید همچنین خواستار محاکمه جدی مسببین این حادثه شدند.

اظهارات فرماندار سبزوار در مورد ماجرای حمیدرضا الداغی

فرماندار سبزوار در خصوص این حادثه تأکید کرد که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، بین این افراد هیچ گونه ارتباطی وجود نداشته است و تنها دو جوان ایجاد مزاحمت برای دو خانم داشته‌اند. فردی که منتظر فرزندش بوده، با مشاهده صحنه وارد عمل شده و به دفاع از خانم پرداخته است.

همچنین، ابراهیمی، یکی از مقامات محلی، اعلام کرده است که فردی که در این حادثه مورد اصابت چاقو قرار گرفته، دارای دفتر معماری بوده و شغل آزاد دارد و جز ضابطین امر به معروف نبوده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46807

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.