• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

چرا شیرخشک کم یاب شد

  • کد خبر : 46834
  • 03 می 2023 - 17:07

هانی تحویل‌زاده، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال، اعلام کرد که “مصرف غیرمنطقی” شیرخشک به دلیل قیمت پایین آن باعث کمبود در بازار شده است، در حالی که ظرفیت تولید شیرخشک در کارخانه‌ها دو برابر نیاز داخلی است.

هانی تحویل‌زاده با تأیید کمبود شیرخشک اطفال در کشور اظهار کرد: پایین بودن قیمت شیرخشک نسبت به بازار کشور‌های همسایه و سایر محصولات داخلی، منجر به این شده است که خانواده‌ها مصرف غیرمنطقی شیرخشک را داشته باشند و شیرخشک به کشور‌های همسایه قاچاق شود؛ علاوه بر این، مصرف غیرمجاز شیرخشک در صنایع دیگر را نیز شاهد هستیم.

مشکلی در زمینه تولید شیرخشک وجود ندارد

هانی تحویل زاده اشاره کرد : با اشاره به وجود پنج کارخانه تولیدکننده شیرخشک در کشور و افزایش ۲۰ درصدی تولید شیرخشک در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، بر این باور هستیم که در زمینه تولید شیرخشک مشکلی وجود ندارد. ماده اولیه تولید شیرخشک نیز در داخل کشور قابل دسترسی است و تمامی شرکت‌ها به صورت سه شیفت در حال تولید این محصول هستند.

نظارت بر توزیع شیرخشک

تحویل‌زاده با بیان این‌که شیرخشک اطفال ارز ترجیحی دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: باید نظارت و رصد بر زنجیره توزیع شیرخشک افزایش یابد؛ الآن هر کسی که به داروخانه مراجعه کند می‌تواند شیرخشک تهیه کند در حالی که مشخص نیست چه‌تعداد از این افراد مصرف‌کننده واقعی این محصول هستند و کودک شیرخوار دارند یا خیر؛ به‌عبارت دیگر یارانه برای شیرخشک تخصیص داده می‌شود، اما نظارت بر توزیع این محصول دقیق نیست.

کم یاب شدن شیر خشک
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46834

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.