• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

ورود تلویزیون ۲۰۲۳ ال جی، سامسونگ و سونی به بازار

  • کد خبر : 46885
  • 09 می 2023 - 16:34
ال جی، سامسونگ و سونی در سال 2023

هرکدام از برندهای ال جی، سامسونگ و سونی در سال ۲۰۲۳، ورودی شکوهمندانه به عرصه رقابت داشتند تا محیطی ایده آل برای علاقه‌مندان به تلویزیون فراهم سازند.

تلویزیون هایی که به تازگی معرفی شده اند، جانشینانی هستند که جایگزین مدل های سال ۲۰۲۲ شده اند اما با بهبود و پیشرفت های قابل توجه تر، به همین دلیل در مقاله پیش رو در سایت برگ و باد، سعی کرده ایم بهترین های ۲۰۲۳ را معرفی کنیم و به طور کلی پرده از رازهای محبوبیت تلویزیون این سه برند برداریم.

هر کدام از برندهای ال جی، سامسونگ و سونی در سال ۲۰۲۳، ورودی شکوهمندانه به عرصه رقابت داشتند تا محیطی ایده آل برای علاقه مندان به تلویزیون فراهم سازند. تلویزیون هایی که به تازگی معرفی شده اند، جانشینانی هستند که جایگزین مدل های سال ۲۰۲۲ شده اند اما با بهبود و پیشرفت های قابل توجه تر، به همین دلیل در مقاله پیش رو در سایت برگ و باد، سعی کرده ایم بهترین های ۲۰۲۳ را معرفی کنیم و به طور کلی پرده از رازهای محبوبیت تلویزیون این سه برند برداریم.

شما می توانید نمایشگرهای ۲۰۲۳ ال جی، سامسونگ، سونی را در وب سایت برگ و باد مشاهده کنید.

خرید تلویزیون ال جی در سال ۲۰۲۳، احتمالا همان چیزی است که هر گیمری آروزویش را دارد؛ تلویزیون هایی سرآمد از تکنولوژی و نوآوری های جدید که در قالب مدل های LED، OLED، کیوند و نانوسل معرفی شدند تا سهم بالایی از بازار را در دست بگیرند. در مقابل این، سامسونگ را داریم؛ نمی‌توانیم بگوییم این دو برند کره ای دوست یکدیگرند اما در رقابت با هم دست به تولید تلویزیون هایی پیشرفته تر از سال قبل زده اند؛ پس سامسونگ نیز برای اینکه از قافله عقب نماند تلویزیون هایش را در سری MiniLED، QLED، ال ای دی و اولد روانه بازار کرد.

در این میان سونی نیز تجربیات جدید خود را از تولید تلویزیون در اختیار کاربران و طرفدارانش قرار داد، این برند اگرچه در همایش CES 2023 شرکت نکرد اما پس از آن به معرفی تلویزیون‌هایش در سری LED، OLED و QD-OLED پرداخت. اکنون این شاید سخت ترین پرسشی باشد که هر کدام از ما حین خرید تلویزیون با آن روبرو هستیم؛ از کدام برند تلویزیون بخریم؟

ال جی بار دیگر رقبایش را به چالش می کشد!

سال ۲۰۲۳، ال جی به طور کلی بازار تلویزیون را متحول ساخت و این مسولیت سنگینی روی دوش رقبایی مانند سامسونگ و سونی می گذارد. برخی می گویند این برند پایه ریزی اش برای آینده است به همین دلیل بازهم شاهد طیف گسترده ای از تلویزیون‌های باریک و شگفت انگیز اولد در آن هستیم؛ اگر بخواهیم اولدهای ال جی را در یک سطر معرفی کنیم باید بگوییم که تلویزیون هایی با بالاترین سطح کیفیت تصویر، کمترین میزان مصرف برق و البته باریک ترین فریم (به دلیل فقدان بکلایت).

واژه “تلویزیون” بدون اینکه یادآور برند ال جی باشد ممکن نیست! این شرکت در جدیدترین تولیدات خودش و با رونمایی از تلویزیون های OLED و QNED دنیای شما را به شهر نوری زیبا تبدیل می سازد. تلویزیون ال جی بخش اعظمی از نمایشگاه CES هر ساله را تشکیل می دهد.

غرفه دیگری از نمایشگاه الجی اختصاص داده شده بود به تلویزیون QNED که در واقع مینی ال ای دی های پیشرفته ای هستند با بالاترین میزان روشنایی و البته طرفداران بسیار زیاد در بازار فروش تلویزیون. این محصولات هم اکنون با ورود به بازار ایران در اختیار کاربران قرار گرفته اند و ما نیز در جدول زیر پرفروش ترین آن ها را معرفی کرده ایم.

و در نهایت ارزان قیمت ترین و پرطرفدارترین تلویزیون‌های ۲۰۲۳ ال جی، LED ها هستند که امسال با عنوان «UR» معرفی شدند و می‌توانیم بگوییم بیشترین تمرکز ال جی در این تلویزیون‌ها برروی تصویر عالی و نمایش جزئیات بالاتر است. خرید تلویزیون ال جی، در نهایت به مدلی از این سری ها ختم می شود که تماشای فیلم، بازی یا ورود به دنیای تکنولوژی را هیجان انگیزتر از همیشه می سازد

تلویزیون سامسونگ ۲۰۲۳، پرچمدار یا اقتصادی؟!

تلویزیون سامسونگ همواره برای ما یادآور قیمت اقتصادی بوده است و بدون شک این را عامل اصلی فروش بالای این محصولات نه تنها درایران بلکه در جهان می‌دانیم. تلویزیون های تحت حمایت این برند در سال ۲۰۲۳، در ۴ دسته معرفی شدند که شامل ال ای دی های Crystal، کیولد (QLED)، نئوکیولد (NeoQLED) و اولد (QD-OLED) می باشند که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

سامسونگ برندی است که رویای ما را به واقعیت تبدیل کرد. با تلویزیون سامسونگ می توانیم ماجراجو باشیم، زیبایی ببینیم و مانند یک ستاره در آسمان تکنولوژی بدرخشیم

سامسونگ ارزان قیمت ترین تلویزیون هایش را در سری کریستال جای داده؛ مدل هایی با کیفیت تصویر ۴K، پردازنده کریستال و فاقد ویژگی های گیمینگ که همین ویژگی ها، آن ها را برای تماشای فیلم و مسابقه‌های ورزشی مناسب می‌سازند؛ کمی که قیمت را افزایش دهیم می‌رسیم به کیولدها با نقاط کوانتومی که ترکیبی از گیمینگ بودن و مقرون به صرفه بودن را در نمایشگری درخشان به اجرا می گذارند.

سامسونگ از همین روال برای تولید تلویزیون نئو کیولد نیز استفاده کرده با این تفاوت که دیگر از فاز خوش قیمت بودن خارج می شویم و به بحث فورکی و ۸K می پردازیم؛ در واقع تلویزیون های مینی ال ای سامسونگ در دو دسته ۴K و ۸K تولید شده اند که بالاترین میزان روشنایی را در بین تمامی تلویزیون‌ها به خود اختصاص داده اند. و در آخر تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ را داریم که سال قبل تنها یک مدل S95B بود اما امسال به دو تلویزیون S95C و S90C ارتقا یافته و به نوعی مدل پرچمدار این سری با ۱۱ میلی متر ضخامت، باریک‌ترین تلویزیون سال ۲۰۲۳ نیز محسوب می‌شود.

شاید برای شما جالب باشد : بهترین تلویزیون های ال جی ۲۰۲۳

تلویزیون سامسونگ 2023

تلویزیون سونی، گران اما دوست داشتنی

برای تجربه تماشای تصویری عالی تر از آنچه تاکنون دیده اید باید هزینه ای بالاتر پرداخت کنید؛ این قانون سونی است و بدون شک نقص و کم کاری در دنیای تلویزیون سونی جایی ندارد. این برند در سال ۲۰۲۳ نیز با تعهد و پایبندی به کیفیت بالا چه در تصویر و چه در ساخت، تلویزیون های جدیدش را به معرض دید همگان گذاشت که در سری های LED، OLED و QD-OLED آن ها را روانه بازار رقابتی ساخت. تلویزیون های ال ای دی سونی خوش قیمت ترین مدل ها هستند که پرفروش ترینشان در سال جدید، تلویزیون X85L است؛ همچنین این شرکت مدل QD-OLED خودش را تکمیل تر و بهبود یافته تر از سال قبل روانه بازار ساخت.

سونی توانست شخصیت اصلی داستان ما شود؛ هنگامی که SONY در وصف تصویر تلویزیون هایش گفت “واقعیت هرگز به این زیبایی نیست” برخی آن را پای اغراق گذاشتند و برخی دیگر نیز انکار کردند اما امروزه یک تلویزیون سونی در هر کجا که باشد نمادی از زیبایی و واقع گرایی است.

اشاره به این نکته ضروری است که سونی همانند بسیاری دیگر از برندها، کم کم دارد ۸K را کنار می‌گذارد اما این مانع از محبوبیتش در عرصه رقابت ها نشده است. تمام مدل‌های این سال سونی، طبق معمول از سیستم عامل Google TV بهره می برند و با پردازنده توانمند XR توانسته اند خود را از رقبا متمایز سازند.

اگر بخواهیم اصلی ترین وجه تمایز تلویزیون سونی را با رقبا بیان کنیم باید به گیمینگ بودن آنها در سطح حرفه ای اشاره کنیم که تمامی مدل‌های گیمینگ این سال سونی با کیفیت ۴K از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند؛ همچنین دارای ۲ ورودی HDMI2.1 هستند که امکان اتصال کنسول را مهیا می‌سازند.

این مطلب برای شما مفید است : رفع مشکل آبخوردگی تلویزیون سونی

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46885

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.