• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
13

صحرایی وزیر آموزش و پرورش شد

  • کد خبر : 47123
  • 30 می 2023 - 12:45
صحرایی وزیر آموزش و پرورش

بررسی برنامه‌ها و صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه نهم خرداد ماه) قرار داشت.

در ابتدای جلسه امروز سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش این کمیسیون را درباره برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی قرائت کرد و پس از آن اظهارات ۲ نماینده موافق و ۲ نماینده مخالف با برنامه‌های وزیر پیشنهادی استماع شد.

پس از آن، رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت و در نهایت رأی‌گیری درباره صلاحیت و برنامه‌های وی انجام شد و نمایندگان با ۱۶۷ رأی موافق، ۸۶ مخالف، ۱۴ ممتنع و ۲ رأی باطله به صحرایی رأی اعتماد دادند.

سوابق صحرایی چیست؟

صحرایی متولد ۱۳۵۵ و دارای مدرک دکترای زبان‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استادتمام این دانشگاه است که از اردیبهشت سال گذشته به‌عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.

از سوابق رضامراد صحرایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه آموزش‌ و پرورش، استادتمام رشته زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، استاد پژوهشگر برتر کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبایی، مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و ایثارگران کشور، سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران، و معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی.

شاید برای شما جالب باشد : رئیس‌کل بانک مرکزی راهی واشنگتن شد

چرا وزیر قبلی استعفا کرد؟

صحرایی پس از استعفای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با حکمی از سوی آیت الله رئیسی در روز ۱۴ فروردین برای سرپرستی وزارت آموزش و پرورش انتخاب شد و در ۳۱ اردیبهشت  در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیسی وی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

استعفای نوری پس از حواشی ایجادشده درباره موضوع رتبه‌بندی معلمان صورت گرفت.

در شرایطی که رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال تأخیر در دولت سیزدهم وارد فاز عملیاتی شد و بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن اختصاص یافت و طبیعتاً این روند باید منجر به ایجاد رضایت نسبی در بدنه معلمان می‌شد اما سوء‌مدیریت مسئولان در اسفند ماه منجر به نارضایتی گسترده فرهنگیان شد.

پیرو این اتفاق تلخ، رئیس‌جمهور به مسئله ورود کرد و به معاون اوّل دستور داد که موضوع را بدون اغماض بررسی و مقصّر ماجرا را شناسایی و معرفی کند. معاون اول پس از بررسی به رئیس‌جمهور گزارش داد که مقصر اصلی در این زمینه وزارت آموزش و پرورش بوده است.

با این حال کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی گزارشی در صحن علنی در روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین، از سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان مقصران تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان یاد کرد و خواستار استعفای سایر مسببان این اتفاق شد.

سخنگوی دولت هم روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین درباره مقصران تأخیر در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان تأکید کرد: “گزارش‌های لازم از وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری اخذ و بررسی شد و گزارش نهایی قصورها تقدیم رئیس جمهور شد همچنین تصمیم‌گیری برای پرداخت حقوق معوقه فرهنگیان در چارچوب قانون از سوی دولت انجام شد و تصمیم‌گیری مدیریتی نیز در این زمینه اتفاق افتاد که در جریان آن هستید.

در نهایت اتفاقات رخ‌داده در اسفند ماه ۱۴۰۱ منجر به آن شد که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز دوشنبه هفته جاری استعفا کند”.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=47123

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.