• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

لنزهای چشمی با قابلیت عکسبرداری و فیلمبرداری

  • کد خبر : 4724
  • 08 آگوست 2019 - 4:57

سامسونگ حق امتیاز اختراع لنزی مجهز به حسگرهای مختلف و با قابلیت عسکبرداری و فیلمبرداری برای استفاده در حوزه واقعیت افزوده ثبت کرده است.

لنزهای چشمی که بتوانند تصاویر را به طور مستقیم به داخل چشم فرد بتابانند به زودی واقعی می‌شوند. در همین راستا شرکت سامسونگ حق امتیاز اختراعی را برای این فناوری ثبت کرده است.

طبق توضیحات این حق امتیاز لنز دارای دوربین مخفی است که می‌تواند ویدئو ثبت کند و عکس بگیرد. علاوه بر آن لنز مجهز به حسگرهای حرکات است. این بدان معنا است که فرد با حرکات مختلف چشم مانند پلک زدن یا نگاه کردن به بالا فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد این گجت پوشیدنی به وسیله آنتنی که در آن تعبیه می‌شود، قادر به دریافت دستورات است.

لنزهای چشمی

لنزهای چشمی تماسی با قابلیت عکس برداری واقعیت پیدا می‌کنند

این لنزها برای استفاده در حوزه واقعیت افزوده طراحی شده اند. البته گوگل نیز عینک‌هایی مجهز به واقعیت افزوده ابداع کرده است، اما اگر فرد به بالا یا پایین قاب آن نگاه کند قادر به استفاده از واقعیت مجازی نخواهد بود، اما با کمک لنزهای چشمی می‌توان از کل قابلیت‌های واقعیت مجازی استفاده کرد.

«ویکتور پروکوپنیا» یکی از موسسان پلتفرم واقعیت مجازی Banuba در این باره می‌گوید: لنزها و عینک‌ها آینده فناوری واقعیت افزوده هستند. در حال حاضر نرم افزارهای مورد نیاز برای توسعه فناوری مهیا است و منتظر هستیم تا سخت افزارهای مربوط به آن نیز توسعه یابند.

حق امتیاز سامسونگ برای یک لنز چشمی واقعیت افزوده نقطه عطفی در توسعه این فناوری به حساب می‌آید و مسیر را برای استفاده از آن به طور گسترده فراهم می‌کند. چنین لنزی فرصت‌های کاربرد متعددی در رایانش، نقشه بندی و سرگرمی دارد که همه آن‌ها تاثیری بنیادین بر زندگی روزمره مردم دارند.

لنزهای چشمی
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4724

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.