• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

وزیر صنعت، معدن و تجارت کیست؟

  • کد خبر : 47379
  • 11 ژوئن 2023 - 11:33
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

رییس جمهور، «عباس علی‌آبادی» را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد؛ فردی که یک مدیر ارشد اجرایی است و همه او را با مپنا می‌شناسند.

نامه آیت الله سید ابراهیم رییسی به محمدباقر قالیباف رییس مجلس شواری اسلامی درباره معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول شد.

در این نامه آمده است: بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عباس علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به همراه برنامه‌ها، سوابق و رئوس برنامه‌های وی برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

شاید برای شما جالب باشد : گفت‌وگوی رئیسی و مکرون

وزیر صمت کیست و چه سوابقی دارد؟

 

عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

علی‌آبادی، سوابق اجرایی بسیاری در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارد که از آن جمله می‌توان به فعالیت به‌عنوان معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مجری بسیاری از طرح‌های صنعتی برای صنایع مختلف اعم از نیرو، معادن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی، هوایی و غیره و همچنین رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه بزرگ صنعتی مپنا برای مدت بیش از ۱۵ سال – که این سال‌ها مقارن با رشد فزاینده این گروه صنعتی بوده است- اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=47379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.