• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
13

عکس‌های سلفی، راز باند سرقت را فاش‌کرد

  • کد خبر : 47415
  • 12 ژوئن 2023 - 11:22
سرقت

اواخر دی‌ماه سال گذشته پلیس پایتخت در جریان گوشی‌قاپی‌های سریالی توسط دزدانی قرار گرفت که با خودرو سراغ طعمه‌هایشان می‌رفتند.

دزدان اتومبیل‌سوار در خیابان‌ها چرخ می‌زدند و با دیدن فردی که در حال حرف زدن با تلفن همراهش بود، به او نزدیک می‌شدند. سپس یکی از سارقان پیاده می‌شد، گوشی طعمه‌ را می‌ربود و سوار بر خودرو، همراه همدستانش فرار می‌کرد.

تحقیقات کارآگاهان پلیس زیرنظر قاضی محمد ولدی بیرانوند، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت برای دستگیری دزدان ادامه داشت تا اینکه آنها چند روز قبل در یکی از خیابان‌های پایتخت به ۲ مرد افغان که رفتار مرموزی داشتند، مشکوک شدند. این افراد مهاجر غیرقانونی بودند و مأموران در بازرسی از وسایل آنها گوشی موبایلی پیدا کردند که داخل آن پر بود از عکس‌های سلفی عجیب. عکس‌هایی از مردان جوان که گوشی‌های مختلفی در دست داشتند و به دوربین لبخند می‌زدند. با انجام تحقیقات اسرار مردان مشکوک فاش و مشخص شد که آنها سارقان حرفه‌ای هستند که از دی‌ماه پارسال تحت تعقیب بوده‌اند. دزدان عکس‌ها را برای نصیر یکی از همشهریان خود فرستاده بودند و نصیر کسی جز سرکرده گروه نبود. با راهنمایی این دو نفر، ‌سرکرده باند و اعضای دیگر گروه دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اقرار کردند.

سارق مبتدی درسرقت حرفه‌ای شد

نصیر جوان افغانستانی که سردسته باند است در بازجویی‌ها گفت: ۵سال قبل قاچاقی وارد ایران شدم و کارگری می‌کردم. با سرمایه‌ای که به دست آوردم یک گوشی گران‌قیمت خریدم اما ۲۴ساعت بعد به دام خفتگیران افتادم و آنها زخمی‌ام کردند وگوشی‌ام را دزدیدند.پس از آن تصمیم گرفتم من هم دست به سرقت و زورگیری بزنم.اوایل به‌تنهایی برای سرقت می‌رفتم، اما هربار دست خالی برمی‌گشتم. چون مبتدی و تازه‌کار بودم؛ بعد از طریق یکی از دوستانم با مردی خلافکار آشنا شدم و فوت و فن زورگیری را یاد گرفتم. پس از آن باند خودم را راه انداختم.

متهم ادامه داد: اعضای باند من ۹نفر بودند و با مدارک جعلی، خودرو اجاره می‌کردیم و پلاکش را می‌پوشاندیم. بعد با همان خودرو می‌رفتیم زورگیری و گوشی‌قاپی. گوشی‌های سرقتی را هم به افغانستان می‌فرستادیم و در آنجا می‌فروختیم. اعضای گروه چون تازه‌کار بودند، بعد از هر سرقت با گوشی‌های سرقتی سلفی گرفته و برای من می‌فرستادند که همین عکس‌ها کار دستمان داد و باعث شد دستگیر شویم. براساس این گزارش، هر ۱۰عضو این گروه با قرار قانونی بازداشت شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=47415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.