• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
12

کاهش مصرف برق در کولرهای گازی چگونه انجام شود؟

  • کد خبر : 47443
  • 12 ژوئن 2023 - 15:28
کولرگازی

در سال‌های اخیر، استفاده از کولرهای گازی به شدت رواج پیدا کرده است. با این حال، با توجه به محدودیت‌های موجود در صنعت برق، لازم است که در استفاده از این دستگاه‌ها، نکات کاهش مصرف برق کولر گازی باید رعایت شود

گرایش به استفاده از کولرهای گازی، اسپلیت و داکت اسپلیت‌ها ، کولرگازی های پرتابل حتی در مناطق معتدل کشور در سال‌های اخیر رو به فزونی است. با این حال، کولرهای آبی همچنان به عنوان بهترین گزینه برای مناطق عادی کشور به شمار می‌روند. برای این مناطق که بیش از ۸۰ درصد مساحت کشور را در بر می‌گیرند، کولرهای آبی به لحاظ تولید رطوبت، ، صرفه اقتصادی و مصرف متعارف‌تر انرژی، گزینه مناسبی هستند.

در مناطق گرمسیر و شرجی کشور که دما و رطوبت بالا است، استفاده از کولرهای گازی به دلیل الگوی مصرف برق ویژه این مناطق در ماه‌های گرم، که به ۳۰۰۰ کیلووات ساعت هم می‌رسد، توجیه‌پذیر است. با این حال، بسیاری از کولرهای گازی قابل تنظیم بوده و در صورت تنظیم دمای آسایش روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد، هم خنکی لازم حاصل می‌شود و همچنین کمترین افزایش در قبض برق را نیز خواهیم داشت.

بهترین حالت سازگاری بین بخش‌های مختلف بدن، زمان استراحت و تعادل در مصرف انرژی بدن، ۷ تا ۸ ساعت خواب کامل در شب است. به همین دلیل، لازم است در زمستان از روش‌های خودکار کنترل دمای داخلی مسکن و در تابستان نیز از اصول استفاده از کولرهای گازی با مصرف انرژی پایین و قابل تنظیم صحبت کنیم. البته در صورتی که امکان استفاده از کولرآبی وجود داشته باشد، بهتر است از آن استفاده کنیم که مصرف برق کمتری دارد. بهرحال، در هر صورت، برای کاهش هزینه‌های برق و محیط زیست، استفاده بهینه از دستگاه‌های سرمایشی بسیار مهم است.

راهکارهای کاهش مصرف برق در کولرهای گازی

جهت کاهش مصرف برق کولر گازی، می‌توان نکات زیر را رعایت کرد:

  1. در ابتدا، سعی کنید کولر گازی مناسب با مساحت و شرایط آب و هوایی منطقه‌ی خود را انتخاب کنید و برای نصب از تکنسین‌های مجرب و ماهر استفاده کنید.
  2. تا حد امکان، در نصب از لوله‌کشی با طول کمتر استفاده کنید و از اجرای عایق کاری مناسب در کولر گازی استفاده کنید.
  3. بهتر است یونیت خارجی (کندانسور) را در محیط خنک و در سایه تعبیه کنید.
  4. برای خط برق تغذیه (مدار قدرت) از کابل‌های استاندارد و مناسب استفاده کنید.
  5. از کارشناس تعمیر کولرگازی کمک بگیرید

برای کاهش مصرف برق کولر گازی ، سعی کنید محیط داخل را در مقابل محیط خارجی عایق‌کاری و درزبندی اصولی و صحیح کنید. همچنین، تنظیم دمای ترموستات کولر گازی به صورت صحیح و اصولی نیز مورد توجه است.

بی‌شک، تامین برق پایدار وظیفه وزارت نیرو است و آنطور که وعده داده شده، هیچگونه خاموشی در کشور امسال رخ نخواهد داد. با این حال، مدیریت مصرف نیز وظیفه شهروندی است. لذا، باید به مصرف بهینه برق توجه کرد تا ضمن انجام کارهای مدیریتی توسط وزارت نیرو، مشکلی برای تامین برق پیش نیاید و کل کشور از نعمت برق برخوردار شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=47443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.