• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

حذف شرط پلاک فعال از محدودیت‌های ثبت نام خودرو

  • کد خبر : 47691
  • 17 ژوئن 2023 - 15:21
پلاک خورو

شورای رقابت در جدیدترین تصمیم‌گیری خود برای مدیریت بازار خودرو، شرط پلاک فعال را از لیست محدودیت‌های خرید خودرو به صورت مشروط حذف کرد.

تبصره الحاقی به بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت، توسط رئیس شورا و مرکز ملی رقابت به وزارت صمت، خودروسازان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ شد. طبق تبصره ابلاغی که بر اساس رأی شماره ۱۲۷/۰۲/ ه ت هیأت تجدید نظر شورای رقابت، ابلاغ شده است، کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودرو موضوع پلاک مذکور بیش از ۵ سال باشد از ممنوعیت فوق مستثنی هستند.

حذف شرط پلاک فعال

بر این اساس، طبق بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل مذکور، متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند امکان ثبت‌نام و خرید خودرو ندارند.

بنابراین اگر از عمر پلاک خودرو بیش از پنج سال گذشته باشد، افراد دارای پلاک انتظامی فعال امکان ثبت‌نام و خرید خودرو را خواهند داشت.

تقریبا ۳ سال از عمر کابوس قرعه‌کشی خودرو می‌گذرد و از ابتدای این داستان، داشتن پلاک فعال انتظامی یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های ایجاد شده برای متقاضیان خرید خودرو به قیمت کارخانه بود. حال شورای رقابت در جدیدترین دخالت خود در بازار و صنعت خودرو تصمیم به حذف این محدودیت گرفته است.

از این به بعد مالکین خودروهایی با عمر بیش از ۵ سال نیز می‌توانند به استناد این اصلاحیه در مراحل بعدی طرح یکپارچه فروش خودرو شرکت نمایند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=47691

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.