• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

سازمان ملل توقف درگیری‌ها در یمن را خواستار شد

  • کد خبر : 4802
  • 10 آگوست 2019 - 5:22

دبیرکل سازمان ملل متحد نگرانی عمیق خود را درباره درگیری‌های خشونت‌آمیز در عدن در جنوب یمن میان مزدوران سعودی و اماراتی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، امروز- شنبه- نگرانی عمیق خود را درباره درگیری‌های خشونت‌آمیز در شهر عدن یمن اعلام کرد و خواستار توقف این عملیات جنگی شد.

گوترش از طرف‌های درگیری در یمن توقف درگیری و تضمین پایبندی به حقوق بشر بین‌المللی و ورود به گفت‌وگو برای حل اختلافات را خواستار شد.

منابع پزشکی، روز گذشته اعلام کردند دست‌کم ۸ تن در درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان وفادار به دولت مستعفی و فراری «عبد ربه منصور هادی»( مورد حمایت سعودی) و نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن( وابسته به امارات در عدن کشته شدند.

تلویزیون «العربیه» سعودی نیز به نقل از منابعی اعلام کرد از آغاز درگیری‌ها در عدن دست‌کم ۳۰ تن کشته شدند.

شب گذشته نیز همزمان با درگیری‌های شدید در «جبل جدید» در «خور مکسر» واقع در مرکز عدن انفجارهای مهیبی این شهر را به لرزه درآورد.

درگیری‌ها در عدن میان نیروهای مورد حمایت عربستان سعودی از یک‌سو و نیروهای تحت پشتیبانی امارات عربی متحده از روز چهارشنبه همزمان با برگزاری مراسم تشییع جنازه شبه‌نظامیانی که اخیرا در حملات پهپادی و موشکی یمن به پادگان «الجلاء» در این شهر کشته شده بودند، آغاز شده است.

توقف درگیری‌ها در یمن

گوترش توقف درگیری‌ها در یمن را خواستار شد / ارتش یمن با موشک بالستیک مرکز فرماندهی عربستان در نجران را هدف قرار داد

ارتش یمن با موشک بالستیک بدر یک مرکز فرماندهی وابسته به مزدوران سعودی در استان نجران را هدف قرار داد.

وزارت دفاع یمن در صنعاء اعلام کرد که یک موشک بالستیک از نوع بدر به مرکز فرماندهی و کنترل وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در استان نجران را هدف قرار داده است.

روز پنجشنبه نیز یگان موشکی  ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تجمعات و مواضع مزدوران ائتلاف متجاوزان را در نجران هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، یگان موشکی یمنی‌ها، یک فروند موشک زلزال ۱ به مواضع مزدوران عربستان در نزدیکی نجران شلیک کرد که به کشته و زخمی شدن شماری از آنها منجر شد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع یمن، این موشک با دقت بسیار زیاد به هدف خود برخورد کرده و در پی آن نیز تعداد زیادی از مزدوران کشته و مجروح شدند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4802

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.