• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

چرا کاربران تلگرام باید ویژگی مکانی را خاموش کنند؟

  • کد خبر : 48338
  • 02 جولای 2023 - 10:11
تلگرام

تلگرام یک ویژگی مکانی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد سایر کاربران این اپلیکیشن پیام‌رسان را که در نزدیکی آنها قرار دارند، پیدا کنند.

در عصر شبکه‌های اجتماعی، ما را بیشتر از همیشه به هم متصل کرده است. این اتفاق از بعضی جهات خوب است؛ زیرا ارتباط از راه دور و آشنایی با افراد جدید را آسانتر می‌کند که در غیر این صورت، امکان آشنایی با آنها به سختی وجود دارد. با این حال، برخی از سرویس‌های شبکه اجتماعی در تلاش برای متصل کردن همه افراد در جهان، از حد لازم خارج شده و در نهایت، اطلاعات بیش از حدی را فاش می‌کنند که ممکن است ما نخواهیم.

یکی از سرویس‌هایی که از مرز خود عبور کرده، تلگرام است. این پیام‌رسان در ابتدا به عنوان یک اپلیکیشن پیام رسانی ساده طراحی شده بود، اما ویژگی‌های اضافی دارد که هدف اصلی آنها، تشویق به اتصال بیشتر است. یکی از این ویژگی‌ها، “افراد نزدیک” (People Nearby) است که بر اساس مکان کاربر تعیین می‌شود. این ویژگی به نظر می‌رسد تا حدودی بی‌خطر است، اما در عین حال می‌تواند برای حریم خصوصی شما مشکل‌ساز باشد. بنابراین، به منظور حفظ ایمنی خود، باید محتاطانه عمل کرده و این ویژگی را در اسرع وقت غیرفعال کنید.

افراد نزدیک در تلگرام  چیست و چرا ممکن است آن را نخواهید

ویژگی افراد نزدیک در تلگرام به شما امکان می‌دهد که سایر کاربران فعال تلگرام را در شعاع مشخصی از موقعیت جغرافیایی خود مشاهده کنید. به ویژه آنهایی که همزمان با شما، محتوای مشابهی را مرور کرده یا در گروه‌های محلی شرکت دارند.

هدف اصلی از عرضه این ویژگی، این است که به کاربران اجازه دهد به سرعت افرادی که در مکان نزدیک به خود هستند و علاقه‌مندی‌های مشابهی دارند را پیدا کرده و به آنها متصل شوند.

اما دو مشکل وجود دارد: نخست آن که انتشار واقعیتی که آنلاین هستید برای افراد ناشناسی که در نزدیکی شما قرار دارند، ممکن است شما را در معرض خطر قرار دهد و با افراد عجیب و غریب یا کلاهبردارانی مواجه شوید.

ثانیاً و نگران‌کننده‌تر، این است که ویژگی مذکور می‌تواند برای تعیین مکان دقیق شما مورد استفاده قرار گیرد و برای افرادی که با آزارگران یا افراد سوءاستفاده‌گر دیگر سر و کار دارند، بسیار خطرناک باشد. حتی اگر آزارگری در کار نباشد، عاقلانه نیست که اجازه دهید افراد ناشناس موقعیت مکانی شما را مشاهده کنند.

نحوه غیرفعال کردن ویژگی “افراد نزدیک”

به منظور محافظت از خود در برابر غریبه‌ها، وقت آن رسیده است که ویژگی “افراد نزدیک” در تلگرام را غیرفعال کنید. خوشبختانه، انجام این کار به سادگی امکان‌پذیر است. برای غیرفعال‌سازی این ویژگی در اپلیکیشن تلگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- اپلیکیشن تلگرام را باز کنید.

۲- فهرست مخاطبین را باز کنید.

۳-روی گزینه “یافتن افراد نزدیک” ضربه بزنید.

۴- در بالای فهرست “افراد نزدیک”، روی گزینه قرمز “دیگر من را نشان نده” (Stop Showing Me) ضربه بزنید.

وقتی” افراد نزدیک” غیرفعال باشد، نمی‌توانید ببینید که آیا سایر کاربران تلگرام در مجاورت شما هستند و کاربران دیگر نمی‌توانند شما را ببینند. این باید برای پنهان کردن موقعیت مکانی شما کاملا کافی باشد، اما اگر همچنان نگران هستید، می توانید مجوزهای ردیابی موقعیت مکانی اپلیکیشن را به طور کامل در تنظیمات دستگاه تلفن همراه خود لغو کنید.

در دستگاه‌های iOS:

۱- اپلیکیشن “تنظیمات” (Settings) را باز کنید.

۲- روی گزینه” حریم خصوصی و امنیت” (Privacy & Security) ضربه بزنید.

۳- روی “خدمات مکان” (Location Services) ضربه بزنید.

۴- روی تلگرام ضربه بزنید.

۵- زیر “اجازه دسترسی به موقعیت مکانی”، روی گزینه “هرگز” ضربه بزنید.

در دستگاه های اندرویدی:

۱- اپلیکیشن تنظیمات را باز کنید.

۲- روی اپلیکیشن‌ها (Apps) ضربه بزنید.

۳- روی تلگرام ضربه بزنید.

۴- روی “مجوزها” (Permissions) ضربه بزنید.

۵- روی “مکان” (Location) ضربه بزنید.

۶- روی گزینه “اجازه ندهید” (Don’t allow) ضربه بزنید.

بر اساس گزارش وب سایت اسلش گیر، اگر مجوزهای موقعیت مکانی برنامه را لغو کنید، نمی‌توانید از هیچ یک از ویژگی‌های مبتنی بر مکان تلگرام استفاده کنید. اگر می‌خواهید دوباره آن‌ها را روشن کنید، می‌توانید این کار را از منوی تنظیمات یا در هنگام استفاده از یک سرویس مبتنی بر مکان و اعطای مجدد مجوز انجام دهید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=48338

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.