• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
13

انواع شربت های تابستانی

  • کد خبر : 48353
  • 02 جولای 2023 - 12:29

وقتی تابستان شروع می‌شود؛ هیچ چیزی بهتر از نوشیدن یک شربت تابستانی نیست. شربت تابستانی با انواع گیاه و میوه یخ زده بهترین انتخاب برای تابستان‌های گرم است. انواع شربت های تابستانی با تنوع زیاد وجود دارند که با طعم‌های فوق العاده برای تابستان مناسب هستند. هندوانه شیرین و هلوهای آبدار، نعناع علفی و ریحان و انواع توت‌های روشن حتی بهتر از آن نوشیدنی‌های یخی تابستانی بهترین راه برای غلبه بر گرما هستند.

شربت آب‌لیمو

هر زمان از تابستان که شربت‌های آماده در دسترس نباشند، به‌راحتی می‌توانید لیموترش را برش‌زدن و آب و پالپ آن را در لیوانی بچکانید تا در نهایت یک نوشیدنی خنک تابستانی و گوارا برای خود مهیا کنید. همان‌طور که می‌بینید تهیه این نوشیدنی نسبت به بسیاری از شربت‌ها به زمان آماده‌سازی خاصی نیاز نداشته و فقط بستگی به این دارد که لیموی تازه یا آب‌لیمو در منزل موجود باشد. این شربت به‌واسطه لیمو، علاوه بر خاصیت کاهش فشارخون و جلوگیری از سرطان، در فصل تابستان به شما کمک می‌کند تا آب بیشتری بنوشید و از گرمازدگی پیشگیری شود.

شربت آبلیمو

شربت زعفران

یک بطری آب معدنی رو بزارید کاملا سرد بشه، و مقداری از آبش رو کم کنید تا جا برای اضافه کردن مواد ایجاد بشه. مقداری زعفران رو در آب گرم حل کنید و بعد بزارید تا سرد بشه. زعفران رو به بطری آب معدنی اضافه کنید و مقدار دلخواه هم شکر بریزید. به شما قول میدم این یکی از بهترین شربت های تابستانی دنیاست و میتونه شما رو از روی هوا به زمین بیاره. کاملا حس آرامش رو احساس خواهید کرد.

شربت زعفران

 شربت سکنجبین

شربت سکنجبین یکی از مناسب ترین شربت ها برای فصل سرما است. از گذشته تا کنون سکنجبین همراه با کاهو در جمع های خانوادگی و دورهمی ها سرو می گردد و جز خوش خوراک ترین خوراکی ها نیز می باشد. سکنجبین پر خاصیت از دو ترکیب عسل و سرکه تهیه می گردد و بهتر است برای افرادی که مزاج گرم دارند میزان سرکه را بیشتر در نظر بگیرید.

شربت سکنجبین

شربت خاکشیر

خاکشیر از جمله مواد مغذی و مفیدی است که با آن می‌توانید شربتی تابستانی و گوارا را برای خود فراهم کنید. این ماده علاوه‌بر خاصیت دفع‌کنندگی سنگ کلیه و رفع جوش و آکنه که احتمالا از قبل آن را می‌دانستید، در رفع تشنگی نیز بسیار مؤثر است. این ویژگی به دلیل جذب آب فراوان توسط دانه‌های ریز خاکشیر حاصل شده و بطور مؤثری کم‌آبی بدن را رفع و بدن را هیدراته می‌کنند. تنها نکته مهم در تهیه شربت خنک خاکشیر این است که بایستی مراقب سنگ‌ریزه‌های موجود در آن باشید و علاوه‌برآن مدتی دانه‌ها را در آب بخیسانید تا به گونه‌ای ژلاتینی شوند.

شربت خاکشیر

تخم شربتی

تخم شربتی نوعی گیاهی خودرو بومی هند، فلات ایران و منطقه مدیترانه است که در اوایل فصل بهار در کوهستان‌ها و بیابان‌ها می‌روید. رنگ تخم شربتی، سیاه شفاف است و وقتی‌ در آب ریخته شود، بلافاصله حالتی خمیری، لعاب‌دار و لغزنده پیدا می‌کند. رنگ تخم شربتی در آب، متمایل به خاکستری می‌شود و جویدن آن، زیر دندان، حس خوب و دلنشینی دارد و برای رفع عطش بسیار مفید است. البته این شربت فواید بسیار دیگری نیز دارد.

تخم شربتی

شربت آلبالو

شربت آلبالو را می‌توان با مربای آلبالو یا از آلبالوی تازه تهیه کرد. انواع ویتامین‌های A ،C ،E و گروه ویتامین‌های B از جمله B۱ ،B۲ ،B۶، قند طبیعی، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی، پکتین، آنتی اکسیدان، گوگرد و منگنز، همگی از خواص این نوشیدنی گوارا هستند. همچنین می‌توانید در هنگام سرو شربت آلبالو، چند قطره آب لیموی تازه نیز به آن اضافه کنید تا خاصیت رفع عطش آن چند برابر شود.

شربت آلبالو
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=48353

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.