• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
12

رونمایی از خودروهای تاکتیکی “ارس دو”

  • کد خبر : 4884
  • 13 آگوست 2019 - 8:30

خودروهای تاکتیکی “ارس دو” در مراسمی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از خودروهای زرهی “ارس دو” با اشاره به توانایی‌های این خودرو، گفت: خودرو تاکتیکی ارس دو با داشتن تحرک بالا در مناطق صعب‌العبور، نصب سلاح و ادوات نظامی با وزن بالا، توان و گشتاور بالا و افزایش نسبت توان به وزن، نسبت به نسل قبلی خود در حوزه موتور، شعاع عملیاتی، مصرف سوخت، استاندارد آلایندگی، شتاب، قابلیت حمل بار و قابلیت نصب سلاح و حرکت به‌روی آن پیشرفت‌های قابل ملاحظه و ویژه‌ای داشته است.

وی افزود: این خودرو منطبق با نقشه راه خودروی تاکتیکی و برای پاسخگویی به نیازهای کنونی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است و امروز تعداد انبوه آن در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع با تجلیل از تلاشگران سازمان صنایع دفاع (ساصد) در ساخت خودروی تاکتیکی ارس دو گفت: با همراهی و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع دفاع در طراحی و تولید تسلیحات و تجهیزات دفاعی و همچنین در صنعت خودروسازی نظامی با قابلیت و توانایی ویژه به اهداف خود دست یافته است.

خودرو تاکتیکی ارس دو

خودرو تاکتیکی ارس دو تحویل نیروهای مسلح شد / رونمایی از نفربر «رعد»

امیر حاتمی اضافه کرد: دستیابی وزارت دفاع به دانش ساخت و تولید این خودروها گام مهمی در تأمین خودروهای پیشرفته است که فناوری ساخت آنها را چند کشور معدود در اختیار دارند.

وی با اشاره به مشکلات اخیر صنعت خودروسازی داخلی در حوزه تأمین قطعات گفت: وزارت دفاع با توجه به سرمایه‌های عظیم علمی و فناورانه خود در حوزه تولید و ساخت تجهیزات پیشرفته دفاعی و نظامی توانایی‌های بسیاری در تأمین قطعات مورد نیاز شرکت‌های خودروساز دارد و می‌تواند به‌عنوان بازوی کمکی صنعت خودروی کشور گره‌گشای ساخت قطعات تحریمی در حوزه تولید خودرو باشد.

وزیر دفاع با بیان احساس مسئولیت وزارت دفاع در تأمین امنیت همه‌جانبه مردم ابراز کرد: این سازمان علاوه بر تولید و افزایش قدرت بازدارندگی دفاعی، همواره در جهت تأمین رفاه و آسایش مردم نیز تلاش می‌کند.

همچنین در این مراسم از نفربر زرهی ضد مین و ضد کمین رعد هم رو‌نمایی شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.