• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
11

مجوز آمریکا به عراق برای پرداخت بدهی ایران

  • کد خبر : 49074
  • 19 جولای 2023 - 9:32
برق

یک مقام آمریکایی خبر داد دولت بایدن معافیت تحریمی جدیدی را برای پرداخت بهای برق عراق به ایران به امضا رسانده است.

یک مقام آمریکایی که نامش را فاش نکرد، روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که دولت جو بایدن یک معافیت تحریمی جدید را برای پرداخت هزینه برق عراق به امضا رسانده است. این معافیت به دولت بغداد اجازه می دهد تا به مدت ۱۲۰ روز هزینه برق خود را از طریق حساب های بانکی خارج از عراق پرداخت کند.

به گفته خبرگزاری رویترز، این اولین بار است که چنین پرداخت هایی به حساب های بانکی خارج از عراق واریز می شوند.

این مقام آمریکایی گفت: آمریکا امیدوار است که این معافیت ۱۲۰ روزه فشار ایران بر عراق را برای دسترسی به پول کم کند. پول هایی که قبلا فقط می توانستند به حساب های محدود در عراق وارد شوند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، قبلا درباره این موضوع گفته بود: بدهی عراق به ایران در یک حساب بانکی با دسترسی محدود نگه داشته می شود و ایران از آن برای خرید کالاهای غیر تحریم شده مانند غذا و دارو استفاده می کند. در ماه مارس، نوزدهمین معافیت صادر شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با افزودن اینکه ما قادر به توضیح تصمیمات آینده در خصوص این معافیت ها نیستیم، گفت: آمریکا کاملا از استقلال عراق در زمینه انرژی حمایت می کند و با همکاران عراقی برای رسیدن به این هدف همکاری می کند. عراق امروز یک توافق انرژی با شرکت توتال به ارزش ۲۷ میلیارد دلار منعقد کرده است. ما فکر می کنیم که این یک توافق مهم است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=49074

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.