• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

توییتر نمی‌تواند به X تبدیل شود؛ زیرا این نام تحت مالکیت متا و مایکروسافت است

  • کد خبر : 49285
  • 26 جولای 2023 - 9:40
لوگو توییتر

ایلان ماسک اخیراً نام و لوگو توییتر را به X تغییر داده است و اکنون با درج آدرس www.x.com، وارد نسخه‌ی تحت‌وب این شبکه‌ی اجتماعی ۱۶ ساله می‌شوید.

در این میان، مشکلی در تغییر نام توییتر به X وجودارد؛ زیرا گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که علامت تجاری X به چند شرکت دیگر نیز تعلق دارد. در واقع، گفته می‌شود که فقط در منطقه‌ی آمریکای شمالی، بیش از ۳۰۰ شرکت مختلف اینام را در اختیار دارند که از جمله‌ی آن‌ها میتوان به متا و مایکروسافت اشاره کرد. بدین ترتیب، ماسک احتمالاً در تغییر نام شبکه‌ی اجتماعی میکروبلاگینگ خود با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

مایکروسافت از سال ۲۰۰۳ مالک علامت تجاری X است که درحقیقت این نام را برای استودیوهای ایکس باکس و بازی‌های ویدئویی خود ثبت کرده است. همچنین، متا که اخیراُ از ترِدز به‌عنوان رقیب توییتر رونمایی کرده، در سال ۲۰۱۹ لوگو X را با رنگ سفید و آبی ثبت کرده است.

لوگو توییتر

به‌هرحال، محافظت از نام تجاری می‌تواند سخت باشد و ایلان ماسک احتمالاً از آن فقط در طرحی خاص استفاده خواهد کرد تا با عواقب قانونی مواجه نشود. داگلاس مسترز، وکیل دادگستری، در گزارشی به رویترز می‌گوید: «باتوجه‌به دشواری محافظت از نشان تجاری که فقط یک حرف است، توییتر احتمالاً فقط می‌تواند از لوگویی شبیه X استفاده کند و درواقع این نماد مشخصه‌ی چندانی ندارد.»

ناگفته نماند که ایلان ماسک نشان داده است مثل بچه‌ای سمج همیشه به هرآنجه بخواهد، دست می‌یابد و باید دید این‌ بار هم با اصرار و پافشاری‌های همیشگی خود می‌تواند نشان تجاری X را بدون مشکل قانونی برای توییتر محفوظ نگه دارد یا خیر.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=49285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.