• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

اپلیکیش طاقچه از دسترس خارج شد

  • کد خبر : 49499
  • 31 جولای 2023 - 15:51
اپلیکیش طاقچه

بعد از حاشیه‌هایی که برای اپلیکیش طاقچه به وجود آمد، حالا این اپلیکیشن عرضه کتاب از دسترس خارج شده است.

در روزهای اخیر، یک عکس کارکنان اپلیکیشن “طاقچه” که عرضه کننده کتاب “طاقچه” است، در فضای مجازی به شدت بحث برانگیز شد. در پاسخ به این عکس، تعدادی از ناشران کتاب‌های اغلب مذهبی خواستار قطع همکاری با این اپلیکیشن شدند. بعضی هم اعلام کردند تا زمانی که توضیحات شفافی درباره این موضوع ارائه نشود، همکاری خود را به حالت تعلیق درمی‌آورند.

طاقچه

دلیل از دسترس خارج شدن اپلیکیشن طاقچه

با اعلام قوه قضاییه، پرونده حجاب کارکنان شرکت اپلیکیش طاقچه به دلیل عدم رعایت حجاب به وجود آمده است.

واکنش‌های سازمان‌های دولتی نیز پس از این اتفاق دنبال شد. خانه کتاب و ادبیات ایران و بنیاد سینمایی فارابی نیز اعلام کردند که همکاری خود را با این اپلیکیشن قطع می‌کنند.

اپلیکیشن “طاقچه” در توضیحی اظهار کرد که عکس مورد نظر در خارج از فضای کارگاه طاقچه گرفته شده و در هیچ یک از حساب‌های رسمی شرکت منتشر نشده است. همچنین، آنها اعلام کرده‌اند که درخواست فسخ قرارداد ناشران را پذیرفته‌اند و فرآیند فسخ را در دستور کار قرار داده‌اند.

اما امروز، روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اعلام کرد که “طاقچه” مجوز فعالیت از وزارت ارشاد ندارد و به دلیل مغایرت با اسناد بالادستی و ساماندهی سکوهای نشر کتاب دیجیتال، از فعالیت خود منع می‌شود.

ساعتی پس از این موضوع این اپلیکیشن از دسترس خارج شده و حالا مشخصی نیست تکلیف کاربرانی که در این اپلیکیش اشتراک خریداری کرده بودند، چه خواهد شد؟

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=49499

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.