• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

مقابله با اخبار دروغین در اینستاگرام

  • کد خبر : 5003
  • 18 آگوست 2019 - 9:47

با گسترش سواستفاده از اینستاگرام برای انتشار اخبار جعلی و دروغین، فیس بوک مالک این شرکت برای حل این مشکل ابزار جدیدی را برای کنترل محتوای پست‌ها به شبکه اجتماعی مذکور افزوده است.

اینستاگرام از این پس به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر و مطالب اشتباه و دروغین را علامت‌گذاری کنند.

کاربران اینستاگرام از این پس می‌توانند با علامت‌گذاری (پرچم‌گذاری) اطلاعات نادرست در این شبکه اجتماعی، گزارش دروغینبودن محتوای تصویر، فیلم یا مطالب مورد نظر خود را برای اینستاگرام ارسال کنند.

همه روز میلیون‌ها کاربر در جهان تصاویر و اطلاعات دلخواه خود را در اینستاگرام با دوستان و سایر کاربران این شبکه اجتماعی گسترده بهاشتراک می‌گذارند. در این میان برخی از کاربران با سوء‌استفاده از اعتماد و سادگی افراد حاضر در اینستاگرام با اهداف نشر اکاذیب،  پست‌هایی با محتوای دروغین و نادرست را منتشر می‌کنند.

مقابله با اخبار دروغین در اینستاگرام

تلاش اینستاگرام برای برخورد با اخبار دروغین در اینستاگرام

 

تعدادی از کاربران تنها به انتشار اطلاعات دروغ اکتفا نکرده و با کپی‌برداری از مطالب دیگر کاربران، حقوق مادی و معنوی صاحب اثر را رعایت نمی‌کنند. حتی در مواردی نشر اطلاعات دروغ باعث از بین رفتن شرافت و آبروی انسانی بی‌گناه در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌شود. حال مدیران اینستاگرام تصمیم گرفتند برای برخورد هرچه بیشتر با چنین رفتارهایی، قابلیتی جدید را به این شبکه اجتماعی اضافه کنند.

کاربران با کمک این قابلیت می‌توانند هرگونه اطلاعات نادرست در اینستاگرام اعم از کپشن، عکس و ویدئو را پرچم‌گذاری کرده و آن را برایبررسی ارسال کنند. پست‌های پرچم‌گذاری شده پس از بررسی از سوی مسئولان اینستاگرام و در صورت تایید نادرست بودن آن‌ها، به طور کلی از این شبکه اجتماعی حذف می‌شود.

یکی از مدیران ارشد اینستاگرام در رابطه با ویژگی جدید این نرم‌افزار گفت: “ما همواره به دنبال رضایت کاربران خود هستیم و از همین رو با هرگونه سوء‌استفاده از حقوق اعضای این شبکه اجتماعی مقابله خواهیم کرد.” با قابلیت پرچم‌گذاری پست‌های نادرست می‌توانیم سرعت عمل خود را در سالم سازی فضای اینستاگرام به شکل چشمگیری افزایش دهیم.

منبع :  باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=5003

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.