• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
15

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده امروز محاکمه می‌شود

  • کد خبر : 51087
  • 02 اکتبر 2023 - 10:30
رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده گفته است که عصر امروز به وقت تهران، در دادگاهی در منهتن ایالت نیویورک برای پرونده کلاهبرداری مدنی محاکمه خواهد شد.

«دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا امروز (دوشنبه) برای محاکمه در خصوص پرونده کلاهبرداری مدنی خود به دادگاه نیویورک می‌رود.

شبکه سی ان ان در این خصوص گزارش کرد، ترامپ شب گذشته به وقت محلی (یکشنبه) در شبکه اجتماعی «تروث» خود نوشت: « من فردا صبح به دادگاه می‌روم تا برای نام و آبروی خود بجنگم».

طبق گزارش سی ان ان، انتظار می‌رفت که ترامپ در دادگاه حاضر شود و نیروهای امنیتی و کارکنان دادگاه از قبل آمادگی‌های امنیتی را برای حضور احتمالی ترامپ در دادگاهی در منهتن در روزهای دوشنبه و احتمالاً سه‌شنبه را انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش، برنامه‌های ترامپ پس از آن روشن شد که یک قاضی فدرال در فلوریدا با درخواست وی برای به تعویق انداختن استیضاح در یک پرونده جداگانه موافقت کرد زیرا با شروع دادگاه نیویورک تداخل داشت.

بنا به گفته برخی منابع آگاه، رئیس‌جمهور جنجالی پیشین ایالات متحده، یکشنبه شب به وقت محلی پس از حضور در مراسم کارزار انتخاباتی در «اتوموا» ایالات «آیووا»  به نیویورک پرواز کرده است و قرار بوده است که شب را در برج ترامپ درمنهتن بگذراند.

دادستان کل نیویورک علیه ترامپ

پرونده کلاهبرداری مدنی که در سپتامبر ۲۰۲۲ توسط «لِتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک علیه ترامپ، پسران ارشد او، شرکت‌های آن‌ها و چندین مدیر اجرایی مطرح شد، از ساعت ۱۰ صبح دوشنبه به وقت محلی (۱۷:۳۰ دوشنبه به وقت تهران) آغاز می‌شود.

طبق گزارش سی ان ان، هفته گذشته، قاضی ناظر بر این پرونده با صدور حکمی مبنی بر این‌که ترامپ مسئول کلاهبرداری است و دارایی‌های خود را به مدت یک دهه در اظهارنامه‌های مالی بیش از حد ارزش‌گذاری کرده است، ضربه مهلکی به رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا وارد کرد.

این حکم در پاسخ به شکایت جیمز صادر شد که به دنبال غرامت ۲۵۰ میلیون دلاری، ممنوعیت ترامپ برای خدمت بعنوان مدیر شرکت‌های نیویورک و ممنوعیت شرکت وی برای حضور در معاملات تجاری به مدت پنج سال است.

چند روز پیش (پنجم مهر ماه)، رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده بودند که قاضی ایالت نیویورک حکم داد که رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرانش برای سال‌ها در حین بنا کردن امپراتوری املاک و مستغلاتش مرتکب کلاهبرداری شده‌اند.

رئیس جمهور سابق آمریکا هم‌اکنون در جریان چهار پرونده کیفری با ۹۱ مورد اتهام جرم مواجه است که به گفته خودش می‌تواند تا ۵۶۰ سال زندان برای او همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=51087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.