• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

کارت های بانکی حذف میشود و خرید با موبایل

  • کد خبر : 51136
  • 04 اکتبر 2023 - 15:57
کارت های بانکی

کارت های بانکی  را کنار بگذارید و از ۲‌ماه دیگر با موبایل خرید کنید. این تازه‌ترین برنامه بانک مرکزی است که درصورت موفقیت در اجرا باعث خواهد شد تا بساط سوءاستفاده از کارت‌های بانکی جمع شود.

داستان این است که قرار است طرح هوشمند همراه بانکی موسوم به کهربا تا ۶۰روز دیگر اجرایی شود که پیامد آن تراکنش‌های خرید حضوری بدون کارت عابر بانک است و به‌گفته یک مقام بانک مرکزی این کار با هدف ارتقای استانداردهای امنیتی در شبکه پرداخت صورت می‌گیرد.

این مقاله را از دست ندهید : حساب‌های سپرده بانکی راکد بسته می‌شود

دردسر خرید با کارت بانکی

استفاده از کارت بانکی به جای پول نقد در سال‌های اخیر به میزانی افزایش یافته که عملا می‌توان از پایان عصر پول نقد در دنیای امروز خبر داد، اما ازدیاد کارت‌های عابر بانکی و خطر کپی شدن اطلاعات کارت همچنان به‌عنوان یک تهدید در شبکه پرداخت به شمار می‌رود. حالا بانک مرکزی مصمم است تا قاعده بازی را تغییر و خطر سوءاستفاده از کارت بانکی توسط کلاهبرداران را به صفر برساند.

مسئولان بانک مرکزی می‌گویند: هدف‎گذاری اصلی پروژه کهربا ارتقای استانداردهای امنیتی شبکه پرداخت کشور و کارت‌های بانکی در اختیار مردم است که با توجه به نیاز نداشتن به حضور فیزیکی کارت در زمان انجام تراکنش‎های حضوری، مخاطره کپی شدن کارت های بانکی تقریباً از بین می‌‎رود. کارشناسان توضیح می‌دهند: امنیت پرداخت با اخذ اثر انگشت مشتری طی چندین مرحله روی برنامک هوشمند تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد، علاوه بر این تراکنش نیز از آخرین استانداردهای امنیتی روز برخوردار است و روی برنامک هوشمند چندین کارت به‌صورت الکترونیک و غیرحضوری امکان استفاده دارد؛ این ویژگی‌ها موجب جذابیت هرچه بیشتر این روش پرداخت می‌شود

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=51136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.