• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

لبنان هم وارد نبرد علیه اسرائیل شد

  • کد خبر : 51178
  • 08 اکتبر 2023 - 11:27
حمله لبنان

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی درحالی روز نخست را پشت سر گذاشته است که مقامات رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو از آن به تلخ ترین و سخت ترین روز یاد کرده و در مقابل آن ، آزادیخواهان جهان و کشورهای اسلامی را به ستایش واداشته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه محتوای نشست کوچک امنیتی در خصوص تحولات اخیر در فلسطین اشغالی را فاش کردند.

حامیان جبهه مقاومت فلسطین در پاکستان همگام با رهبران سیاسی و مذهبی این کشور به نشانه همبستگی با رزمندگان فلسطین به خیابان‌ها آمده و با حمل پرچم بزرگ فلسطین پیروزی عملیات ضدصهیونیستی «طوفان الاقصی» را جشن گرفتند.‌

– منابع خبری فلسطینی بامداد یکشنبه از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزل دو تن از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه خبر دادند.

«مئیر ارلان» افسر سابق ارتش صهیونیستی و پژوهشگر ارشد «موسسه مطالعات امنیت ملی» در دانشگاه تل‌آویو گفت : عملیات تازه مقاومت فلسطین «ضربه مهلکی» برای نهادهای اطلاعاتی و نظامی صهیونست‌هاست.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر را مسؤول شکست خفت‌بار از حماس می‌دانند.

رسانه‌های صهیونیستی بامداد یکشنبه از زخمی شدن ۶ تن در نتیجه شلیک موشک از غزه به شهر عسقلان در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

منابع بهداشتی فلسطینی بامداد یکشنبه گزارش دادند که در حمله رژیم صهیونیستی به واحد مسکونی در نوار غزه، ۱۴ تن از اعضای دو خانواده به شهادت رسیدند.

ادعای کارشناس شبکه CNN

کارشناس شبکه CNN: اتفاقات برج دو قلو «۱۱ سپتامبر» را به یاد بیاورید. آمریکا چه کرد؟! حال به من بگویید آیا باورتان می‌شود موساد از این حمله اطلاعی نداشته باشد؟ این همان ۱۱ سپتامبر دیگریست و این بار قربانی، ایران خواهد بود آنها منتظر باشند به سراغشان می‌رویم!

رئیس پیشین سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی (موساد) اذعان کرد که تا کنون سه هزار موشک از غزه به اسرائیل شلیک شده و این چیزی فراتر از انتظار و هر پیش بینی است.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب در تماس تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه ضمن رایزنی درخصوص آخرین تحولات فلسطین، خواستار اقدام فوری فرانسه برای پایان دادن به درگیری در فلسطین شد

ارتش رژیم صهیونیستی تمامی مناطق نوار غزه  و اطراف آن را منطقه نظامی ممنوعه اعلام کرد .

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا همزمان عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت، با وزرای خارجه عربستان، اردن، مصر و ترکیه برای توقف حملات مقاومت فلسطین از جمله حماس به رژیم اسرائیل که وحشت زده شده است، گفتگو کرد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن حمایت از رژیم صهونیستی در مقابل عملیات مقاومت فلسطین در تماس‌های تلفنی جداگانه با نخست وزیر تشکیلات خودگردان، وزرای خارجه اسرائیل، اروپا و آمریکا گفت‌وگو کرد.

رسانه های صهیونیستی روز یکشنبه گزارش دادند که در عملیات طوفان الاقصی حدود ۱۰۰ صهیونیست به اسارت گرفته شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت که حملات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به این دلیل است که آمریکا «ضعیف و بی‌تاثیر» دیده می‌شود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در پی عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین در گفتگو با معالی الشیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر خواستار تلاش برای توقف فوری حملات حماس علیه رژیم اسرائیل شد.

شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام این کشور شنبه شب گزارش داد که حمله [طوفان الاقصی] حماس واشنگتن را غافلگیر کرد.

سفیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل در پی غافلگیری و وحشت این رژیم از عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین، حملات حماس را ۱۱ سپتامبر تل آویو دانست.

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه با بیان اینکه عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی «قابل انتظار» بود، گفت که آمریکا بازیگر اصلی مناقشه میان اسرائیل و فلسطین است.

یک رسانه صهیونیستی بامداد یکشنبه گفت که کارکنان سفارت اسرائیل کشور اردن را ترک کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه بار دیگر مناطق مسکونی در غرب و جنوب نوار غزه را بمباران کرد.

وزارت بهداشت فلسطین مستقر در غزه اعلام کرد که تاکنون یکهزار و ۷۰۰ فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه مجروح شدند.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد یکشنبه تشریح کرد: تعداد اسرای اسرائیلی بسیار فراتر از آن چیزی است که بنیامین نتانیاهو تصور می کند.

منابع رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در نتیجه حمله موشکی مقاومت به تل آویو هشت تن زخمی شدند.

براساس گزارش منابع صهیونیستی، شمار زخمی های این رژیم در عملیات طوفان الاقصی مقاومت به بیش از یکهزار و ۵۹۰ تن رسیده است.

چین خواستار توقف درگیری میان فلسطین و صهیونیست‌ها شد و بر خویشتنداری طرف‌ها و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

اعلام حمایت طالبان از عملیات مقاومت فلسطین علیه اشغالگران قدس

‌وزارت خارجۀ طالبان: حوادث اخیر در نوار غزه را به دقت تحت نظر داریم و بروز چنین حوادثی را ناشی از پایمال نمودن حق ملت مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها و توهین و بی احترامی مکرر به اماکن مقدسه مسلمانان می‌دانیم.

هر نوع دفاع و مقاومت مردم فلسطین برای آزادی ‌سرزمین و مقدسات خود را حق مشروع آنان می‌دانیم.

امارت اسلامی افغانستان از حق مشروع، تاریخی و قانونی مردم فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل در سرزمین تاریخی فلسطینی‌ها اعلام حمایت می‌نماید.

از کشورهای اسلامی، سازمان همکاری‌های اسلامی، جامعه جهانی و بخصوص کشورهای ‌تاثیرگذار در منطقه می‌خواهیم تا جلوی خشونت نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در برابر مردم بی‌گناه فلسطین گرفته و برای حل قضیۀ فلسطین بر مبنای اعطای حقوق مشروع فلسطینی‌ها دست به کار شوند.

گزارش‌های اولیه از شلیک راکت از سمت لبنان به سوی شهرک‌های شمالی اسرائیل حکایت دارد

۷۵۰ اسرائیلی کجا هستند؟

روزنامه جروزالم‌پست نوشت، طبق گزارش‌های غیررسمی، هنوز ۷۵۰ اسرائیلی در زمره مفقودین هستند و از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

مسئولان رژیم موقت تا اکنون ناگزیر به تایید کشته شدن حداقل ۳۰۰ اسرائیلی شده‌اند. صدها نفر نیز به اسارت مقاومت فلسطین درآمده‌اند.

حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان

منابع خبری از صدای انفجارها در مزارع اشغالی شبعا و کفرشوبا در جنوب لبنان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی  مدعی شلیک خمپاره از لبنان به سمت مراکز ارتش این رژیم در مزارع اشغالی شبعا و جبل الشیخ  شد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم نواحی مرزی لبنان در اطراف شهرک کفرشوبا را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده است.

فرماندهی منطقه شمالی دستور تعطیلی تمامی مراکز تفریحی در نزدیکی مرز با لبنان را صادر کرده است

افزایش آمار شهدای فلسطین در غزه به ۲۵۶

وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۵۶ شهید اعلام کرد که در بین شهدا ۲۰ کودک به چشم می‌خورد.

در این حملات ۱۷۸۸ نفر زخمی شدند که ۱۲۱ نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

لبنان هم وارد نبرد با رژیم صهیونیستی شد

حزب الله لبنان مسئولیت حمله به سه سایت اشغالگر اسرائیل در مزارع شبعا لبنان را بر عهده گرفت

حزب الله در اطلاعیه ای عنوان کرد:مقاومت اسلامی صبح امروز یکشنبه ۱۷ مهرماه به سه نقطه از اشغالگران صهیونیست در منطقه مزارع شبعا لبنان حمله کردند که عبارتند از: سایت رادار، سایت زبدین و سایت رویسطه العالم /شبکه الارسال

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در پی شلیک راکت از لبنان به سمت اراضی اشغالی، فرماندهی منطقه شمالی دستور تعطیلی تمامی مراکز تفریحی در نزدیکی مرز با لبنان را صادر کرده است.

برخی منابع از ورود جوانانی از مرز اردن خبر می‌دهند/تایید نشده.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که پهپادها از غزه به سمت اسرائیل نفوذ کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=51178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.