• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

رونمایی از سامانه «باور ۳۷۳» با حضور رییس‌جمهور

  • کد خبر : 5118
  • 22 آگوست 2019 - 5:07

صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سرلشکر رحیم موسوی فرمانده کل ارتش مراسم رونمایی از سامانه پدافند باور ۳۷۳ آغاز  شد.

سردار قریشی معاون وزیر دفاع  با حضور در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران به مناسبت فرارسیدن روز صنعت دفاعی با اشاره به رونمایی از سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ در روز صنعت دفاعی (۳۱ مرداد) به ویژگی‌های برجسته این دستاورد دفاعی اشاره کرد و گفت: ایده طراحی این سامانه به زمانی برمی‌گردد که بدلیل تحریم‌ها برای دریافت سامانه “اس ۳۰۰” مشکل داشتیم؛ اما اکنون سامانه باور۳۷۳ با اتکا به توان بومی طراحی و ساخته شد.

وی افزود: سامانه باور ۳۷۳ قابلیت دفاع از فضای کشور از سطوح پائین تا ارتفاع حدود ۶۵ کیلومتری که ارتفاع  بلند به حساب می‌آید را دارد؛ برد آن حدود ۳۰۰ کیلومتر است؛ قابلیت کشف و شناسایی و اولویت‌بندی همزمان ۱۰۰ هدف را داشته و می‌تواند با ۶ هدف در آن واحد درگیر شود.

سردار قریشی همچنین از تحویل این سامانه به قرارگاه پدافند هوایی ارتش پس از رونمایی خبر داد.

باور۳۷۳

جزئیات جدید از مهمترین سامانه پدافندی ساخت ایران

معاون وزیر دفاع ویژگی برجسته سامانه باور ۳۷۳ را بومی بودن آن به ویژه  استفاده در زمینه سوروس‌های نرم افزاری داخلی برشمرد و ادامه داد: این ویژگی از آن جهت اهمیت دارد که سامانه‌های خارجی سوروس‌های نرم‌افزاریشان در دست بیگانگان است که در زمان بهره برداری می‌تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد و در صورت بروز مشکل این کدها در اختیار دشمنان ما هم قرار گیرد. اما سامانه باور تمامی اجزاء نرم‌افزاری و سخت افزاری‌اش در اختیار متخصصان داخلی خودماست.

سردار قریشی ویژگی دیگر این سامانه به نسبت مشابه خارجی آن همچون اس ۳۰۰ را به روز بودن آن عنوان کرد و گفت: طراحی سامانه‌ایی همچون اس ۳۰۰  برای چند دهه گذشته است. در حالی که سامانه باور۳۷۳ متناسب با شرایط روز طراحی و ساخته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تست‌های پروازی اولیه نسل جدید جنگده کوثر خبر داد و افزود: این هواپیما در هفته‌های اخیر تست‌های آزمایش‌های پروازی را پشت سر گذاشته و در موعد مقرر خود رونمایی خواهد شد.

سامانه باور۳۷۳ ‌به نیروی پدافند هوایی ارتش تحویل داده خواهد شد

وزیر دفاع با اشاره به سامانه باور۳۷۳ اظهار کرد: سامانه باور۳۷۳ که قبلا رونمایی اجمالی شده بود، به زودی رونمایی کامل خواهد شد و به نیروی پدافند هوایی ارتش تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه برد و ارتفاع بلند طراحی و ساختش کاملا ایرانی است و جزو سامانه‌هایی است که فقط چند کشور مانند آن را در اختیار دارند، گفت: در پدافند هوایی برد بلند، با این سامانه ما دورتر از ۳۰۰ کیلومتر می‌توانیم ۳۰۰ هدف را کشف کنیم، در حدود ۲۵۰ کیلومتری بر روی آن قفل می‌کنیم و در ۲۰۰ کیلومتری آن را می‌توانیم منهدم کنیم.

وزیر دفاع ‌گفت: با این سامانه، نیازی به خرید سامانه‌های خارجی نخواهیم داشت و حتما نسخه‌های بعدی سامانه باور ۳۷۳ متناسب با تغییرات، قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت و نسل‌های بعدی آن امنیت نسل های بعدی را تامین کند.

وزارت دفاع در کمک به خودروسازان جایگزین هیچ شرکت ایرانی نخواهد شد

امیر حاتمی با اشاره به کمک وزارت دفاع به حوزه ملی به ویژه خودروسازان‌ افزود: نیازهای خودروسازان مانند سنسور اکسیژن، کامپیوتر خودرو (ECU) و ایموبلایزر را در حال برطرف کردن هستیم و در حال همکاری با خودروسازان هستیم.

وی تاکید کرد:  ما جایگزین هیچ شرکت ایرانی نخواهیم شد، بلکه در جایی که خارجی‌ها رفته‌اند، ما جایگزین آنها شده‌ایم.

وی با اشاره دیدار امروز اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب، این دیدار را دیداری شیرین خواند و گفت: از نکات کلیدی این دیدار، تاکید معظم له به اهمیت دو سال باقی‌مانده فرصت دولت بود و مثال ایشان هم ۳ سال صدارت امیرکبیر بود.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در راس برنامه‌های صنعت دفاعی قرار دارد، تاکید کرد: برنامه بلندپروازانه چهار ساله وزارت دفاع در همین دو سال محقق شد.

متناسب با تهدیدات دشمن، توان دفاعی را مقابله با دشمن آماده کرده‌ایم

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه دشمنان مشکل‌شان تنها قدرت موشکی نیست بلکه تمام قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد:‌ هر ملت مستقلی نیازمند ابزار دفاعی متناسب با شرایط و تهدیدات است و ایران‌ متناسب با تهدیدات موجود، توان دفاعی را متکی به خود را به وجود آورده ‌است.

وی با بیان اینکه ‌قدرت موشکی جزو شاخص های اقتدار ایران است، افزود: ‌دشمنان به دنبال این هستند که از ما توان ایستادگی و استقلال را بگیرد و این در حالی است که دفاع و امنیت یک موضوع داخلی و ملی است و اساسا ارتباطی با دیگران ندارد.

امیر حاتمی با بیان اینکه سر سوزنی در تلاش ‌دشمن برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران شک نداریم، گفت: این خیلی بدیهی است که ما هیچ اعتمادی به دشمن نداشته باشیم و تنها چیزی که به آن اعتماد داریم توان دفاعی است.

وی دیپلماسی دفاعی را ابزاری برای ارتقاء امنیت ملی برشمرد و گفت: در دیپلماسی دفاعی اصولا نگاهمان را برای دیگران بیان می‌کنیم که کمک بسیار موثری برای تامین امنیت است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=5118

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.